    Subject: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5efda793$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <8...@a...kjonca>
    <5efdef75$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efe216b$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efee7b4$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efeede2$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efefdcf$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eff0376$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eff05ae$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eff067b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <rdn9h1$1vv9$1@gioia.aioe.org>
    <5eff483b$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <rdo8ro$o9t$1@gioia.aioe.org> <5f00e6ca$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <rdqtrh$1gk8$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <c...@g...com>
    <5f019f20$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    From: Wojtek <w...@m...mail.com>
    Date: Mon, 6 Jul 2020 12:11:13 -0400

    On 05/07/2020 07:24, Dawid Rutkowski wrote:

    > W sumie to nie wiem - piszę na podstawie dyskusji, że kiedyś nic nie było i
    wystarczył dowód "kolekcjonerski".
    > Oczywiście jest jeszcze kwestia nieuczciwych pracowników - ale pierwszy pomysł,
    jaki przychodzi do głowy, to po prostu zadzwonić pod ten numer.
    > Załatwi to 90% przypadków - bo albo komuś nie ukradli tej komóry+karty i odbierze,
    albo jak ukradli to się przecież w miarę szybko zorientuje.
    > Widać banki się na tyle wkurzyły, i na tyle było to kosztowne, że na telekomach
    wymusili uszczelnienie procedur.
    > Ale i tak pozostaje dziurogenny czynnik ludzki.

    W Chile jest fajnie (i dosyć automatycznie) - kupujes dowolny sim i ma
    on domyślnie numer, ale jak już masz swoją kartę to możesz zgłosić chęć
    przeniesienia numeru - wchodzisz na stronę nowego opa, wypełniasz
    formularz, na numer przychodzi wiadomość którą musisz podać na stronie,
    później procedurę musisz powtórzyć i wtedy o północy następuje
    przełączenie. Oczywiście podane dane muszą się zgadzać, ale bez ciągłego
    dostępu do telefonu to trochę cieżo wyrobić duplikat na kogoś.

    w.