    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak powstaje WIBOR?
    <62681b73$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <626cc770$0$482$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <62701da5$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <noe5fzsyjmds$.537u5r4cqjm0.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1g2ptc9rtcz55.vvywlybb7h5o$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <8...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <1nk6agf1ts5ap$.1n22bkr660mdm.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 06 May 2022 16:01:56 +0200

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Kilkadziesiat mld zl rocznie bylo od 30 lat.
    > A nawet od wczesniej.

    Owszem, tylko nikt wtedy nie p* głupot o zrównoważonych budżetach.

    > Natomiast popatrz na wielkosc budzetu - ten deficyt procentowo
    > np do dochodow sie zmniejszal.

    To stała śpiewka wszystkich rządów, rzeczywiście.

    > Obecnie, a piszesz, ze dawno sie zaczela.

    Przyczyny inflacji, która "dawno się zaczęła", są tak samo negatywne.
    Podaj jedną nienegatywną.

    > Jakos tak, ale niestety - wysoka inflacja to tez wysokie odsetki
    > utrzymania dlugu publicznego.

    Odsetki, które nie pokrywają inflacji - to dla rządu czysty zysk.

    > Ale to wina Tuska - jakby nie okradl OFE, to by PiS mial problem.

    Coś w tym jest. Albo większy problem. Inna sprawa, że wtedy PiS by
    "okradł OFE". Pewnie nazywałoby się to inaczej.

    > Wojciech podeslal Fundusze BGK ... to istotnie moga byc na rozkurz.
    > Jakas walka z Covid np.
    > No ale czy wydatki na wojsko to naprawde rozkurz ?

    Jak te słynne "samoloty ucieczkowe".
    No niestety obawiam się, że w bardzo znacznej części tak.

    > Ale kto powiedzial, ze nie ma?

    No... premier wspominał nie raz... Ja wiem, że politycy nie mówią nic
    serio, ale jednak.

    > Wiec sumaryczne zadluzenie rosnie, ale jak nie wiecej niz zarobki
    > obywateli, to moze nie jest zle?

    Tzn. gadki o rzekomo zrównoważonym budżecie to kompletna bzdura, tylko
    po prostu mamy dużą inflację, na której rząd oparł finansowanie państwa,
    a jakiej wcześniej w tym tysiącleciu nie mieliśmy? Resztę pożyczek
    (setki mld zł) wyprowadził do jakichś tajnych funduszy, żeby trudno się
    było zorientować o co chodzi? I wszystko kręci się tylko dlatego, że
    ludzi wciąż stać na artykuły pierwszej potrzeby, bo te produkowane są
    coraz taniej w Azji (ale już nie w Chinach) - nie tak jak było w PRL?
    --
    Krzysztof Hałasa