    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: I komu teraz lać ?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 11 Mar 2014 16:24:15 +0100

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 15:29:10 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1p4lbpiab2m7h$....@4...net

    P.S. mniej dziwnych wspomnien zyciowych prosze.

    > Byłem skarbnikiem w ostatniej klasie podstawówki i w pierwszej
    > klasie ogólniaka -- wiem, że operowanie cudzymi pieniędzmi
    > jest opłacalne także wtedy, gdy trzeba oddać więcej, niż
    > się wzięło.

    Wiedza wyniesiona z SKO ?
    Troche dziwne ... taki skarbnik-dziecko to raczej moze wpasc w pulapke
    kredytowa niz czegos sie z tego nauczyc.

    > Pieniądz to towar -- jak masło czy most lub materac. ;)
    > Na materacu można wyspać się wygodniej iż na podłodze/klepisku;
    > masłem można posmarować kromkę chleba i na maśle można usmażyć
    > jajecznicę; most skraca drogę, obniża koszty przeprawy...

    Owszem, tylko odroznijmy wydatki biezace (maslo) od inwestycyjnych
    (most, materac).

    > Pieniądz, jak każdy towar, ma swoją cenę.
    > Kredytobiorca płaci bankowi za pieniądz -- depozytariuszowi płaci bank.
    > Skoro bank przyjmuje Twoje wynagrodzenie, ma szmal, za który nie płaci.
    > Ma przez chwilę -- lub przez tydzień... Ma za freeko zupełnie,

    Owszem.
    Wydaje sie ze najprostsze bedzie (nisko) oprocentowane konto biezace.
    Ale nie, banki tego wyraznie unikaja, ciekawe czemu.

    J.