  • Data: 2003-04-24 10:57:55
    Temat: Re: Gotówka śmierdzi
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gotówka dla dzisiejszego banku to rzecz nieco kłopotliwa:
    > ochrona, koszty przewozu i konwoju, konieczność odprowadzania
    > nadmiaru i zasilania w przypadku niedoboru, pieniądz w gotówce leżący
    > w skarbcu nie pracuje itd. IMHO Najchętniej banki ograniczałyby obroty
    > gotówką na terenie oddziału do minimum.

    Ok, tyle tylko, że gotówka to pieniądze, a tym bank się zajmuje - w
    piekarni chleb też przeszkadza, bo mąkę odpowiednią trzeba kupić, chleb
    trzeba rozwieźć, starzeje się i schnie, więc nie można napiec na zapas.
    etc.
    Gdyby piekarnia w drodze do redukcji kosztów zaczęła sprzedawać zestawy:
    mąka+woda+ulepszacze+zakwas do samodzielnego wypieku w domu, też można
    powiedzieć, że nikt chleba kupować nie musi, można jeść ryż i makaron
    (pasta - to dla nowobogackich, co nie wiedzą, co to makaron).

    Przechowanie i obrót gotówki to jedna z podstaw bankowości - póki co nie
    da się jej zastąpić w 100% - być może to co się dzieje jest racjonalne z
    krótkookresowego punktu widzenia (kosztów), co nie zmienia faktu, że
    utrudnia życie.

    W mojej ocenie bank przestaje świadczyć usługi, a stara się naginać
    zachowania klienta do swych potrzeb, czerpiąc profit z cudzej aktywności
    - a to, jak mawiał baca jest już czyste kurestwo.

    Pzdr: Dogbert