    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Funkcja terminalu płatniczego
    Date: Mon, 20 Nov 2023 13:10:41 +0100

    On Fri, 17 Nov 2023 16:42:22 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Aczkolwiek można to zablokować.
    > No i należy pamiętać, że (przynajmniej teoretycznie) wszystkie
    > transakcje bez obecności karty powinny być autoryzowane przez bank
    > (w przypadku wielokrotnych - przynajmniej pierwsza, a może też
    > wszystkie). Natomiast literalnie podchodząc do pytania, samo obciążenie
    > bez autoryzacji też da się przeprowadzić.

    > Każda, nawet nieistniejąca. Oczywiście mam na myśli obciążenie, nie
    > autoryzację.
    >
    > Natomiast bank ma prawo do cofnięcia takiego obciążenia (i wyobrażam
    > sobie, że w przypadku nieistniejącej karty z tego skorzysta).

    Ktos tu chyba pisal niedawno, ze karta zlikwidowana, ale jakies
    powiązanie zostało i z rachunku znikło.

    Nie znam szczegółów protokołu, ale jakies dziwne mi się wydaje,
    ze można tak ot "obciążyc", a bank od razu nie "potwierdza" czy cos.

    Z drugiej strony calkiem normalne na swiecie było, ze sie podaje numer
    karty, chocby telefonicznie, a np czasopismo pobiera prenumerate co
    miesiac, kwiaciarnia kwiaty wysyła, hotel pokój rezerwuje ...

    J.