    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dobre wieści z ZUS
    Date: Thu, 9 Jun 2016 12:51:56 +0200

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Kilka lat temu w wywiadzie radiowym jakiś polityk
    >podał w liczbach (nie pamiętam liczb tylko rozmiar zjawiska),
    >że przed uruchomieniem wydzielonej składki zdrowotnej pieniądze w
    >skali kraju dzieliło/przyznawało i o pensjach lekarzy i służby
    >zdrowia decydowało - kilkudziesięciu
    >urzędników Ministerstwa Zdrowia wspomaganych jakimiś jednostkami
    >lokalnymi u wojewody (nie było samorządów). Razem jakieś kilkaset
    >osób.
    >A obecnie tę samą robotę wykonuje dziesięciokrotnie większa liczba
    >urzędasów
> [...]

    Ale jak to sobie wyobrazasz - ze wracamy do starego modelu, kilkuset
    urzednikow zatrudnia i dzieli pensje lekarzy, czy jeszcze jakos
    inaczej ?

    Co by z tego moglo wyniknac to widzisz - strajk lekarzy, jak dzis
    pielegniarek.
    Bo za malo zarabiaja.
    Rzad moze byc twardy, stwierdzic - dobrze dzielimy, komu sie nie
    podoba - niech zalozy prywatny gabinet.
    Jesli dobrze dzieli - to dobrze, jesli jednak kiepsko i doprowadzi
    lekarzy do emigracji - na nowych neistety poczekamy.

    Mozna tez sie w ogole uwolnic i scedowac na prywatne ubezpieczenia.

    A clue sporow jest prawdopodobnie taki, ze w systemie brakuje sporej
    ilosci pieniedzy, ktore dzis pacjenci, ktorych stac placa lekarzom
    bezposrednio.

    No i co - podniesc podatki i upanstwowic wszystko, czy sprywatyzowac
    wszystko ?

    J.