  • Data: 2011-11-20 21:54:18
    Temat: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ładne to statystyki, ale na mój chłopski rozum, nie udowodnisz z tego
    > drukowania pustych pieniędzy, bo to zestawienia podaży pieniądza czym
    > zarządza NBP przez operacje otwartego rynku. To zawiera wszystko razem,
    > ale
    > nie znasz przyczyny zmian. Czy NBP sprzedał czy odkupił swoje bony? Ludzie
    > wpłacają i wypłacają pieniądze. Wszystko jest w ciągłym ruchu.
    > Księgowa ci tez nie pomoże. Co prawda jutro sobie to porządnie pooglądam,
    > ale obawiam się że za cienki jestem, żeby zrozumieć czy takie zmiany
    > podaży
> [...]

    bez przesady z tym zdziwieniem root..

    pan A i pan B maja po 10 złotówek.
    1. Zakładają depozyty w banku = 20pln
    2. Przychodzi pan X i bierze kredyt na 18 zlotówek i placi panu A i B po 9
    złotych za ich usługi.
    3 A i B ponownie zakładają depozyt ...

    Ile jest wynosi łączny depozyt w banku i ile jest złotówek w obiegu ?

    A co do drukowania PLN
    Do uni przystąpiliśmy 1 maja 2004. Od tamtej pory jesteśmy beneficjentami
    netto różnych programów (spójności, dopłat bezpośrednich etc)
    Jak jest możliwy napływ EUR bez zmiany kursu złotówki ?

    http://stooq.pl/q/?s=eurpln&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    (na oko średni kurs to coś 4.00 pln, nie chce mi sie liczyć dokładnie )

    george