  • Data: 2008-05-28 21:24:43
    Temat: Re: Czytnik kart mikroprocesorowych
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:g1kh7b$r1l$1@flis.man.torun.pl...

    > Ale debetówki są do konta, a to nie była karta do konta. :)

    Nie przypuszczalem, ze dyskusja pojdzie w tym kierunku... No, wiec
    wyjasniam...
    - eksperyment zostal przeprowadzony przy uzyciu karty VISA Credit Gold
    Multibanku (duplikat karty/nowa karta jest wydawana za free)
    - celem bylo sprawdzenie czy bankomat potrafi czytac karty z mikroprocesorem
    - pierwsza proba zostala przeprowadzona normalnie jak przy transakcji
    bankomatowej, zostala zakonczona na etapie wyboru kwoty do wyplaty (hint:
    przycisk anuluj)
    - druga proba zostala przeprowadzona przy uzyciu tej samej karty z
    zaklejonym podwojna warstwa tasmy mikroprocesorem - w trakcie tej proby
    bankomat nie pozwolil nawet wprowadzic PINu tylko zwrocil komunikat, ze
    karta zostaje zatrzymana

    Wnioski: bankomat odczytujac dane z pasma sprawdza czy jest to karta
    mikroprocesorowa, jesli tak a na karcie nie mozna wykryc chipa karta zostaje
    zatrzymana. Moze oznaczac to, ze skopiowanie paska np. w sklepie i poznanie
    kodu PIN nie pozwoli na wyplate gotowki w bankomacie. Czyli uzywanie karty z
    mikroprocesorem jest bezpieczniejsze niz uzywanie karty, ktora posiada
    wylacznie pasek i jest autoryzowana PINem.
    Oczywiscie nie bedzie to zadne zabezpieczenie dopoki wszystkie bankomaty nie
    beda dzialaly w ten sam sposob. Stad moje pytanie czy znacie jeszcze jakies
    inne, ktore posidaja aktywne czytniki mikroprocesorow. Ja niestety nie mam
    az tyle zaparcia zeby eksperymentowac na wszystkich sieciach ;). No i nie
    sadze zeby bank byl zadowolony jesli prosilbym co chwile o nowa karte ;).

    Mam nadzieje, ze ten dosc szczegolowy opis zamknie dyskusje nt. kosztow
    eksperymentu poniesionych przeze mnie i skieruje ja na bardziej merytoryczne
    tory :).

    MK