    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 12 Dec 2021 14:47:33 -0800 (PST)
    Subject: Re: Bank pyta o relacje ojca z córką
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Sunday, December 12, 2021 at 9:09:26 PM UTC+1, Marek wrote:
    > Jak nie jak tak? Tylko ING jest tak nadgorliwy. Widziałeś takie
    > problemy np. z mBankiem?

    Jak tak, skoro nie. Nadgorliwy jest też np. Alior.

    Własnie przede mną leży papier z Aliora. Życzą sobie ponownego złożenia deklaracji
    FATCA/CRS. Mimo, że nie mają podstawy, bo złożyłem takową w 2016, a konto nie jest i
    nigdy nie było "o wysokiej wartości" a zostało założone w "okresie przejściowym", co
    daje podstawę do odpytywania klienta "w przypadku, gdy w wyniku dokonanej przez
    instytucję finansową procedury identyfikacji i weryfikacji klientów, zostaną
    ujawnione przesłanki pozwalające zakwalifikować danego posiadacza rachunku jako
    rezydenta do celów podatkowych państwa uczestniczącego zgodnie z definicjami ustawy
    CRS." (https://www.finat.pl/aktualnosci/crs-a-fatca-podsum
    owanie-najwazniejszych-informacji/).

    Jedyne, co miało coś wspólnego z potencjalną rezydencją podatkową to przelew paru
    kEUR do N26 - na moje konto. A adres od zawsze miałem ten sam. Jeszcze gdyby to było
    elektronicznie... Ale zażyczyli sobie zrobienia tego "w dowolnym oddziale Banku".

    witrak()