  • Data: 2002-11-29 09:50:20
    Temat: Re: BSKONLINE: tylko z java microsoftu
    Od: Aleksander Mauszak <e...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Nov 2002 23:27:45 +0100, Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:
    > "casey" <g...@s...pl> wrote in news:as64du$4st$1@news.tpi.pl:
    >
    > /ciach.../

    > Te dwie "wirtualne maszyny" nie sa ze soba zgodne. Bedac tworca
    > oprogramowania
    > bankowego - pod ktora z nich napisalbys system bankowosci internetowej ?
    > Odpowiedz sobie sam.

    Nieco OT. Czy ktoś może mnie oświecić jakie są *techniczne* powody
    stosowania Javy/JavaScriptu/Flash w bankowości sieciowej?

    Z własnego doświadczenia i lektury grupy (choćby ten wątek) wynika, że to
    tylko utrudnia życie, bo któraś przeglądarka zawsze czegoś nie ma, albo to
    coś działa inaczej niż sobie wyobraża piszący oprogramowanie. Do tego
    istnieje oczywista zasada że im więcej różnych częsci włożymy w jeden
    mechanizm tym większa szansa że to nie będzie działało. Nie wspominam o tym
    że każdy z takich elementów ma swoje własne błędy a co najważniejsze dziury
    w bezpieczeństwie. Jest to drugorzędne w przypadku zwykłych stron, ale przy
    połączeniu z bankiem może to klienta słono kosztować.

    Ja jako klient widzę te ,,wodotryski'' w postaci migających, fruwających i
    grających efektów na stronie. Może mnie to cieszyć przy pierwszym czy drugim
    razie, ale przy setnym to mnie drażni.

    Więc jeszcze raz pytam, do czego są potrzebne te wszystkie ,,bajery''?

    > Nie ci zwyciezaja, ktorzy tworza - lecz ci, ktorzy dobrze sprzedadza
    > i wdroza :-)

    Co prawda przedpiśca miał na myśli M$ Java vs. Sun Java, ale to się stosuje
    również do całości bankowości elektronicznej. Na początku, kiedy powstały
    trzy banki elektroniczne, okazało się, że na inteligo moja przeglądarka się
    rozsypuje, na mBanku nie działa, a na VW z trudem ale działa.

    Który bank zwyciężył w konkursie o mnie jako klienta? =:-))))

    Pozdrawiam

    max