  • Data: 2005-06-09 07:23:41
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 9 Jun 2005 06:12:08 +0000 (UTC), Kamil Jonca napisał(a):
    > Dnia Wed, 8 Jun 2005 07:55:16 +0000 (UTC),
    > osoba podpisana: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    > Przypuszczam że "równie trudno" jest napisac "kawałek" programu który
    > zamieni to co "podisuje token" (Dla tych co nie mieli tokena w BZWBK:
    > gdy robiłem przelew to aplikacja abankowa wyświetlała mi liczbę
    > ("pytanie") . Ową liczbę należało wklepać do tokena, a token podawał
    > odpowiedź, którą z kolei należało wpisać do przeglądarki.
    > I o ile nic się nie zmieniło to "pytanie" zależało tylko od danych
    > przelewu, a nie od np czasu.)

    Po pierwsze: w tokenie masz jeden podpis na transakcję. Jeśli trojan ma Twój
    pin do karty kryptograficznej, to sobie natrzaska ile bądź przelewów. Przy
    tokenie może wykonać tylko jeden przelew.

    Po drugie: jeśli token był taki sam jak w Pekao S.A. (Telepekao24), to jest
    to zależne od czasu - wklepanie tego samego "pytania" już nawet parę minut
    później daje inną odpowiedź (dawało - bo już nie mam tam konta ;).
    Jeśli dorzucić jeszcze zasadę że "pytanie" stanowi ostatnich 8 cyfr konta na
    które przelewamy pieniądze, to złodzieje mogą się obejść ze smakiem...

    > Więc tu jak gdyby poziom trudności w złamaniu jest podobny.

    Jak napisałem - jest trudniej. A gdyby tylko zrobić bezproblemową
    modyfikację o której napisałem wyżej - wręcz uniemożliwia kradzież (chyba że
    ktoś nie patrzy na jakie konto przelewa :)

    Swoją drogą: w takim BPH zmiana danych przelewów zdefiniowanych i
    kontrahentów niczym nie jest zabezpieczona - nie trzeba jej dodatkowo
    podpisywać kluczem/hasłem... Więc wystarczy ofierze podmienić numery kont
    na które najwięcej przelewają (np. karta kredytowa) i cierpliwie czekać na
    prezent... :(

    > Tokeny takie jak w lukasie możemy pominąć, co było napisane w innej
    > gałęzi tego wątku :-)

    Oczywiście - od tych już lepsze są listy haseł jednorazowych :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004