  • Data: 2005-06-09 08:10:28
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 9 Jun 2005 07:06:54 +0000 (UTC), Jurek Zielinski napisał(a):

    > Słusznie - to mogło by zadziałać, a jest proste
    > z transakcji jest generowany skrót cyfrowy, wklepujesz w token,
    > odpowiedzią podpisujesz transakcję.

    Właśnie nie skrót cyfrowy! Kazać jawnie: "wpisz ostatnich 8 cyfr konta, na
    które przelewasz pieniądze". Jak będzie skrót cyfrowy, to klient banku nie
    będzie w stanie stwierdzić czy faktycznie dotyczy on tego przelewu, który
    chce dokonać. Jeśli zaś bank będzie na niego krzyczał: "wpisz 8 ostatnich
    cyfr konta" - to jeśli przelewa często pieniądze jest szansa że zauważy
    podmianę numeru konta.

    > Bank wykonuje identyczną operację po swojej stronie. Jeśli zostanie
    > podmieniony jakikolwiek element transakcji - kod nie zostanie
    > potwierdzony.

    Ale rzecz w tym, że można "podmienić" całą transakcję - przesłać do banku
    zlecenie zupełnie innego przelewu i wyświetlić klientowi "jego" przelew, ale
    ze "złodziejskim" skrótem. Dlatego właśnie jasne ustalenie że skrótem jest 8
    ostatnich cyfr konta jest zdecydowanie lepszym zabezpieczniem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004