  • 1. Data: 2006-09-28 16:47:58
    Temat: Pytanie o waznosc umowy
    Od: "PrzemekP" <pprzemek1_ @-.gazeta .pl>

    Witam!
    Czy umowa z wydrukowanym podpisem i bez pieczatki osoby reprezentujacej bank
    jest wazna?

    Przemek
    Agila 1.0 i Omega 2.0i
    U520 + ML145

  • 2. Data: 2006-09-28 17:04:33
    Temat: Re: Pytanie o waznosc umowy
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Czy umowa z wydrukowanym podpisem i bez pieczatki osoby reprezentujacej
    > bank jest wazna?

    Brak pieczątki nie jest żadnym powodem nieważności umowy. Co do podpisu
    wydrukowanego - jeżeli ty się pod umową podpisałeś i taka kopia umowy jest w
    posiadaniu banku, to bank może w każdej chwili podpis uzupełnić i podważenie
    ważności umowy będzie praktycznie niemożliwe.

  • 3. Data: 2006-09-28 17:06:50
    Od: "PrzemekP" <pprzemek1_ @-.gazeta .pl>

    Użytkownik "Tommeck" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w posiadaniu banku, to bank może w każdej chwili podpis uzupełnić i
    > podważenie ważności umowy będzie praktycznie niemożliwe.

    A jak moj egzemplarz nie bedzie miec podpisu, to wtedy moga mi powiedziec,
    ze ja mam niewazna....

    Przemek
    Agila 1.0 i Omega 2.0i
    U520 + ML145

  • 4. Data: 2006-09-28 17:18:13
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > A jak moj egzemplarz nie bedzie miec podpisu, to wtedy moga mi powiedziec,
    > ze ja mam niewazna....

    No cóż, żeby umowa była ważna, musi być podpisana przez osoby upoważnione do
    reprezentowania banku. Jeżeli podpisów nie ma, to głupia sprawa.

  • 5. Data: 2006-09-28 17:27:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    PrzemekP wrote:
    [...]

    > A jak moj egzemplarz nie bedzie miec podpisu, to wtedy moga mi powiedziec,
    > ze ja mam niewazna....

    Ale właściwie to o co chodzi ?
    KJ

  • 6. Data: 2006-09-28 17:59:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tommeck" <t...@g...pl> wrote in message

    > No cóż, żeby umowa była ważna, musi być podpisana przez osoby upoważnione
    do
    > reprezentowania banku. Jeżeli podpisów nie ma, to głupia sprawa.

    A gdzie jest powiedziane, ze musi byc podpisana wlasnorecznie? Umowa to
    dwustronna (co najmniej) wymiana oswiadczen woli. Oswiadczenia woli nie
    musza bys wyrazone na pismie. Prawo bankowe powiada, ze umowa rachunku
    bankowego powinna byc zawarta na pismie, ale nawet jesli nie jest uznanie
    jej za niewazna byloby bardzo skomplikowane.

    MK

  • 7. Data: 2006-09-28 18:15:28
    Od: "PrzemekP" <pprzemek1_ @-.gazeta .pl>

> [...]
    > bankowego powinna byc zawarta na pismie, ale nawet jesli nie jest uznanie
    > jej za niewazna byloby bardzo skomplikowane.

    Ale to pierwszy raz mi sie zdarzylo, zeby umowa miala wydrukowany podpis.
    Zawsze bylo podpisane przez kogos z pieczatka...
    Przemek
    Agila 1.0 i Omega 2.0i
    U520 + ML145