  • 31. Data: 2020-10-27 11:18:26
    Temat: Re: Przenoszenie hipotecznych Pekao SA
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oni to chyba pisali "zgodnie z Regulaminem załącznik nr 99" i tego załącznika nie
    załączali.

    -----
    > w umowie wpisany spread czy "przeliczanie wg tabeli banku z godz. N, M-tego dnia
    miesiąca"?

  • 32. Data: 2020-10-27 13:53:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu wtorek, 27 października 2020 08:44:37 UTC+1 użytkownik
    Robert_DF napisał:

    >Ale nikt (a przynajmniej ja) nie twierdzi, że banki nie dają sobie z
    >tym rady.
    >Zastanawiam się tylko, czy jest to jedyni skutek dobrej woli banków,
    >czy też istnieją jakieś przepisy, czy ew. zapisy w umowach, które
    >chronią klienta prawidłowo obsługującego kredyt.

    >Bo KC 509 jest dość jasny:
    >Więc jest to "chyba że" - tylko że jeszcze byłby potrzebny zapis
    >ustawowy - najlepiej - albo przynajmniej umowny.
    >No chyba że do hipo pasuje ta "właściwość zobowiązania".

    czeski film
    https://www.infor.pl/prawo/umowy/finanse/279706,Czy-
    bank-moze-sprzedac-kredyt-bez-zgody-kredytobiorcy.ht
    ml

    do kwadratu
    https://enerad.pl/aktualnosci/zmiana-w-prawie-bankow
    ym-banki-moga-sprzedac-wierzytelnosc-bez-pytania/

    J.

  • 33. Data: 2020-10-27 18:00:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > ale banki jakoś dają sobie z tym radę vide db i santander, raiffeisen
    > i bnp itd...
    >
    > portfel kredytów walutowych nie zostaje kupiony przez nabywcę

    No dobrze, a złotówkowe - jak to jest rozwiązane? Bo sprzedać można
    wierzytelność, nie umowę. Jeśli cały kredyt jest wymagalny
    (wypowiedzenie umowy) to sprawa wydaje się prosta. Ale normalnie umowa
    reguluje wiele spraw. Owszem, bank może np. poinformować dłużnika, że
    ten ma spłacać raty nowemu podmiotowi (pewnie nawet numer konta się nie
    zmienia). Ale w dalszym ciągu kredytobiorca może mieć rozmaite
    roszczenia do banku, i sprzedaż wierzytelności tego nie załatwia.
    A przynajmniej nie widzę jak miałaby to robić.
    --
    Krzysztof Hałasa