  • 1. Data: 2007-10-24 07:35:37
    Temat: Przenoszenie do Polbanku niezadluzonej KK - Uwagi
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jestem juz posiadaczem blekitnej KK Polbanku i mam w zwiazku z tym
    troche informacji.

    Usilowalem przeniesc KK z Eurobanku z limitem 1500 zl. KK
    niewykorzystywana, od kilku miesiecy zadnych ruchow, saldo 0 zl.
    Wg oferty Polbanku przy przenoszeniu podnosza limit o 20% - czyli
    powinna byc z tego KK z limitem 1800 - bez koniecznosci zaswiadczen z
    zakladu pracy, poniewaz limit ponizej 2000 zl.

    Po kilku dniach od zlozenia wniosku wraz z wyciagiem z przenoszonej KK
    - telefon. trzeba doniesc zaswiadczenie z zakladu pracy o zarobkach.

    Donioslem.

    Na nastepny tydzien - KK przyznana, ale limit 1500 zl a nie
    wnioskowane 1800.
    Zlozylem wniosek na podwyzszenie do 3000 zl - no bo zaswiadczenie o
    zarobkach juz jest.

    Okazalo sie, ze dalej nie moge przekroczyc limitu 1500 zl......?

    Konsternacja. Pracownica zdziwiona - BIK w porzadku, nie wie, dlaczego
    takie ograniczenie.

    Po jakims czasie okazalo sie, ze nie ma problemu, zeby dostac KK z
    limitem 3000 ale nie na karcie przenoszonej, a na nowej karcie.(bez
    wiazania tego z koniecznoscia rezygnacji z KK Eurobanku).
    Stara karta (ktorej zreszta wcale nie odebralem) dostala w leb.
    Przyznano nowa, odebralem, podpisalem, OK.

    Wnioski.
    Polbank jest przygotowany wylacznie na przyjmowanie KK zadluzonych, z
    opcja rozkladania zadluzenia na raty po splaceniu zadluzenia przez
    Polbank u wystawcy przenoszonej karty. Wiaze sie to jednoczesnie z
    podwyzszeniem poziomu ryzyka przy obliczaniu zdolnosci kredytowej
    posiadacza przenoszonej KK (zadluzyl sie, ma problemy ze splata,
    dlatego przenosi karte). Jesli komus zalezy na jak najwyzszym limicie,
    lepiej jest zlozyc wniosek o nowa karte niz przenosic istniejaca z
    innego banku .

    Mozliwe, ze algorytm limitu karty uwzglednia KWOTA ZADLUZENIA +
    DOPUSZCZALNY LIMIT PONAD ZADLUZENIE.
    Przy zadluzeniu 0 zl mogla wyjsc taka smieszna sytuacja jak u mnie.

  • 2. Data: 2007-10-24 07:41:52
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > dlatego przenosi karte). Jesli komus zalezy na jak najwyzszym limicie,
    > lepiej jest zlozyc wniosek o nowa karte niz przenosic istniejaca z
    > innego banku .

    Tylko jak sobie wyobrażasz np. uzyskanie limitu 40k na podstawie
    zaświadczenia o zarobkach. A jeżeli już ktoś ma takie rzeczywiste zarobki,
    to raczej nie będzie klientem Polbanku i nie będzie się bawił w jakieś
    przenoszenie kart.... Imho to kolejna pozorowana oferta. Ja ostatnio
    przetestowałem Getin na limit 25k przy przenoszeniu (teoretycznie mają chyba
    do 70k). Odmowa. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2007-10-24 07:48:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Pa , 09:41, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:
    > U ytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:1193211337.686963.159890@z24g2000prh.googlegr
    oups.com...

    > Tylko jak sobie wyobra asz np. uzyskanie limitu 40k na podstawie
    > za wiadczenia o zarobkach.

    Zlota KK. A limit ustalany moze na podstawie twoich pitow za ubiegly
    rok? Przy kredytach hipotecznych slyszalem (rozmowa przy sasiednim
    stanowisku :)), ze prosza o dostarczeniie pit.

    A je eli ju kto ma takie rzeczywiste zarobki,
    > to raczej nie b dzie klientem Polbanku i nie b dzie si bawi w jakie
    > przenoszenie kart....

    Jak pisalem - przenoszenie sie nie oplaca, chyba, ze faktycznie chcemy
    spalacic dlugi przenoszonej karty ratami.

    > Imho to kolejna pozorowana oferta. Ja ostatnio
    > przetestowa em Getin na limit 25k przy przenoszeniu (teoretycznie maj chyba
    > do 70k). Odmowa. :-)

    Jakbys mial u nich lokaty na 200k czy wiecej, to pewno odmowy by nie
    bylo.

  • 4. Data: 2007-10-24 08:12:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Zlota KK. A limit ustalany moze na podstawie twoich pitow za ubiegly
    > rok? Przy kredytach hipotecznych slyszalem (rozmowa przy sasiednim
    > stanowisku :)), ze prosza o dostarczeniie pit.

    No własnie. I po co się z koniem kopać, kied w innych normalnych bankach
    wyższe limity dostaje się w procedurze uproszczonej.

    > Jakbys mial u nich lokaty na 200k czy wiecej, to pewno odmowy by nie
    > bylo.

    Pewnie by nie było. Ale 6% minus belkowe, czy ile tam teraz mają to oferta,
    która raczej słabo mnie interesuje. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2007-10-24 08:22:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Pa , 10:12, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:
    > U ytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:1193212138.233970.151210@q3g2000prf.googlegro
    ups.com...

    > No w asnie. I po co si z koniem kopa , kied w innych normalnych bankach
    > wy sze limity dostaje si w procedurze uproszczonej.

    To co ci odpowiedzieli w tym Polbanku? Czy tak sobie gdybasz?

  • 6. Data: 2007-10-24 08:32:21
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > To co ci odpowiedzieli w tym Polbanku? Czy tak sobie gdybasz?

    W moim przypadku niechętnie wchodzi w rachubę dostarczenie PIT, bo raczej
    nie skończy się taka czynność przyznaniem karty z limitem 40k. :-) Ja się
    opieram na procedurach uproszczonych, bez dokumentowania dochodów. Polbank
    nie ma w ogóle dla mnie atrakcyjnej oferty na KK. Na Getin chciałem się
    skusić przez przelewy, ale tak czułem, że to niemozliwe aby się udało.

    marekz

  • 7. Data: 2007-10-24 08:48:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Pa , 10:32, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:
    > U ytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:1193214137.338486.292730@e9g2000prf.googlegro
    ups.com...

    > W moim przypadku niech tnie wchodzi w rachub dostarczenie PIT, bo raczej
    > nie sko czy si taka czynno przyznaniem karty z limitem 40k. :-) Ja si
    > opieram na procedurach uproszczonych, bez dokumentowania dochodów. Polbank
    > nie ma w ogóle dla mnie atrakcyjnej oferty na KK. Na Getin chcia em si
    > skusi przez przelewy, ale tak czu em, e to niemozliwe aby si uda o.

    Moze z innej strony sprobuj?
    Kolega ma konto firmowe w mBanku. Przychody wchodzace na konto
    miesiecznie czterocyfrowe, raczej z polowy tego zakresu.
    Na podstawie wplywow dostal po kilku miesiacach limit kredytowy 80k
    oprocentowany okolo 10% i KK na 10 k - w sumie 90 k kredytowania przy
    stosunkowo malych wplywach.