  • 1. Data: 2007-06-21 15:24:34
    Temat: Przeliczniki walut i nie tylko...
    Od: d...@y...com

    Witam!

    Jestem tu nowy i mam kilka pytan. Korzystalem z wyszukiwarki, ale albo
    nie potrafie, albo nie ma tego, co mnie interesuje. Przejrzalem tez
    200 ostatnich watkow, wiec nie chce uchodzic za pasozyta,
    powtarzajacego temat, ktory juz byl, lecz naprawde potrzebuje Waszej
    pomocy.

    Wyjezdzam wkrotce do UK i - przynajmniej na poczatku - chcialem
    korzystac z KK wydanej w Polsce (jeszcze jej nie mam, chce MADRZE
    wybrac).

    1. Jesli dobrze rozumiem, to standardem jest, iz GBP zostana
    przeliczone na EURO, a potem na PLN, tak?

    Czy mozna wiec gdzies znalezc wedlug jakiego przelicznika poszczegolny
    bank tego przewalutowania dokonuje? Ktory bank ma ten przelicznik
    najkorzystniejszy?

    2. Czy banki zazwyczaj pobieraja jakas prowizje za te czynnosc?

    3. Jako ze jestem wzglednie mlody, a przede wszystkim nie pracuje,
    bede korzystal z karty dodatkowej, o karte glowna wystapi moj tata.
    Nie chce Go jednak wpedzic w 'problemy' z mojego powodu, bo wiem, ze
    On tej karty nie bedzie uzywal wcale, a ja chce ja/je miec tylko 'na
    czarna godzine'. A scisle mowiac: gdybym potrzebowal jakichs
    dodatkowych pieniedzy na poczatek pobytu w Wielkiej Brytanii, a nie
    mialbym jeszcze KK z banku angielskiego (to na pewno troche potrwa).

    Myslalem zatem o jednej lub dwoch KK z NISKIM limitem tak zeby i moj
    tata sie nie martwil, iz Go oskubie :-) , i zeby mnie nie kusilo
    skorzystac z jej/nich na jakies szalenstwa. Aha, najwazniejszym jest
    to, ze zamierzam calosc oddawac w terminie, a oprocz wzgledow
    praktycznych chcialbym po prostu nauczyc sie obslugi i zarzadzania KK,
    poniewaz wiem jak jest to wazne (zwlaszcza za granica) do budowania
    historii kredytowej etc...

    a) Jakie jest zatem Wasze zdanie na temat tych kart 'bez zaswiadczenia
    o zarobkach' (zeby moj tata nie musial jeszcze dodatkowych papierow
    zbierac)?

    Co z promocja ING (50 PLN w prezencie)? Nie znam sie na kartach
    kredytowych, ale oplata roczna rzedu 50 PLN (jak np. za VISA Classic w
    ING, JESLI nie wykona sie transakcji za okreslona kwote) to chyba nie
    jest duzo? I zwraca sie niemal od razu (prezent)... Dodatkowo moglbym
    do konca wrzesnia wyplacac za darmo pieniadze z bankomatu za granica!

    Co z oferta Polbanku - limit do 2000 PLN bez zaswiadczenia, opata
    roczna 49 PLN? Czy cos jest z nimi 'nie tak', a ja tego po prostu nie
    widze?

    b) A moze ktos generalnie moglby doradzic mi jakies karty (maximum
    dwie), opierajac sie o moje wymagania:

    - najlepiej, gdyby nie trzeba sie bylo starac o zaswiadczenie o
    zarobkach
    - limit nie musi byc wielki, choc jesli na jednej byloby tylko 500 PLN
    (mysle o ING), to na drugiej chociaz jakies 2-3k by sie przydalo...
    - korzystny przelicznik z GBP - ULTRAWAZNE!
    - oprocentowanie wlasciwie nie ma znaczenia, bo zamierzam wszystko
    oddawac w terminie i korzystac z kart rozsadnie (chyba ze mi
    napiszecie, iz kazdy tak mowi na poczatku, a potem popada w dlugi!)
    - oplata roczna - WAZNE!
    - KIEDY MOZNA zrezygnowac z karty? Zawsze? Jest to w umowie? Ja bym
    chcial je miec przez - powiedzmy - rok, potem mialbym (teoretycznie)
    brytyjskie...
    - ubezpieczenia itd. - niepotrzebne, gdzie mozna sie bedzie tego latwo
    pozbyc? :-)

    To chyba tyle, za wszelka pomoc baaardzo dziekuje i pozdrawiam Was
    serdecznie!

    D.

  • 2. Data: 2007-06-21 16:01:28
    Temat: Re: Przeliczniki walut i nie tylko...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > 1. Jesli dobrze rozumiem, to standardem jest, iz GBP zostana
    > przeliczone na EURO, a potem na PLN, tak?
    albo przez euro na zlote albo przez dolary na zlote (wyjdzie podobnie)
    chociaz chyba biorac kk z PKO BP glowne waluty sa przeliczane na zlote
    bezposrednio, ale sprawdz to

    > Czy mozna wiec gdzies znalezc wedlug jakiego przelicznika poszczegolny
    > bank tego przewalutowania dokonuje? Ktory bank ma ten przelicznik
    > najkorzystniejszy?
    najkorzystniejsze sa te, ktore nie pobieraja przy tej okazji zadnej
    prowizji, z grupowych badan i doswiadczen wyszlo, ze kk MC z ING jest bdb

    > 2. Czy banki zazwyczaj pobieraja jakas prowizje za te czynnosc?
    nie ma reguly chociaz czesciej karty MC sa przeliczane bez prowizji a
    VISA juz sobie liczy

    > a) Jakie jest zatem Wasze zdanie na temat tych kart 'bez zaswiadczenia
    > o zarobkach' (zeby moj tata nie musial jeszcze dodatkowych papierow
    > zbierac)?
    w Citi moglby taka karte dostac, ale tam przeliczniki sa koszmarne
    dlatego lepiej zalatwic to zaswiadczenie i zdecydowac sie na odpowiednia
    karte

> [...]
    > jest duzo? I zwraca sie niemal od razu (prezent)... Dodatkowo moglbym
    > do konca wrzesnia wyplacac za darmo pieniadze z bankomatu za granica!
    1. w ING wez karte MC i nie patrz na jakies tam 50zl, to tylko podpucha
    banku
    2. karty MC sa nieco drozsze, ale na te ok. 80zl (od drugiego roku)
    bedzie cie chyba stac, poza tym moze w tzw. miedzyczasie bedziesz mial
    juz brytyjska karte
    3. wyplata z bankomatu to transakcja gotowkowa (w wiekszosci bankow)
    wiec nawet jak splacisz w calosci to bank naliczy odsetki od kredytu!

    > b) A moze ktos generalnie moglby doradzic mi jakies karty (maximum
    > dwie), opierajac sie o moje wymagania:
    polecam MC z ING

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-21 16:09:38
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <d...@y...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > 200 ostatnich watkow, wiec nie chce uchodzic za pasozyta,
    > powtarzajacego temat, ktory juz byl, lecz naprawde potrzebuje Waszej
    {...]

    Niezmiennie polecam VC ING (przez euro) lub VG ING (przez usd). Obie bez
    prowizji banku przy przeliczaniu.

    marekz

  • 4. Data: 2007-06-21 16:09:40
    Od: yayco <y...@n...pl>

    RobertS pisze:

    > 1. w ING wez karte MC i nie patrz na jakies tam 50zl, to tylko podpucha

    Nie taka znowu podpucha. Właśnie mi te 50 złotych dali. Jeżeli dla kogoś
    jest to wystarczająca zachęta, to tym lepiej, bo karta warta polecenia
    dla kupujących poza krajem. Co prawda mam ją niewiele dłużej niż
    miesiąc, ale przyznam, że jak na razie nie mam się do czego przyczepić,
    choć lubię się czepiać.
    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 5. Data: 2007-06-21 16:48:47
    Od: d...@y...com

    > 3. wyplata z bankomatu to transakcja gotowkowa (w wiekszosci bankow)
    > wiec nawet jak splacisz w calosci to bank naliczy odsetki od kredytu!

    Czyli mimo tego, iz ING w promocji oferuje, ze "do dnia 30.09.2007
    op ata (za wyplate gotowki) nie b dzie pobierana", wciaz bede musial
    placic odsetki za wyplate z bankomatu za granica, nawet jesli oddam
    wszystko w terminie i bank nie policzy sobie prowizji za te
    transakcje? O to chodzi? Pogubilem sie...

    Dziekuje za porady, musze sie im przyjrzec, prosze o jeszcze i
    pozdrawiam!

    D.

    P.S. RobertS, blednie wyslalem te wiadomosc tylko do Ciebie, wybacz,
    nie mam zamiaru meczyc Cie prywatnie...

  • 6. Data: 2007-06-21 17:02:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <d...@y...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > b) A moze ktos generalnie moglby doradzic mi jakies karty (maximum
    > dwie), opierajac sie o moje wymagania:

    1. VC lub MC z ING (tylko nie bierz Pomarańczowej karty).
    2. American Express zielony z Mille (wyłączyć ubezpieczenia).

    Uważam to za zestaw idealny do GB.

    marekz

  • 7. Data: 2007-06-21 18:18:52
    Od: d...@y...com

    > 1. VC lub MC z ING (tylko nie bierz Pomara czowej karty).
    > 2. American Express zielony z Mille (wy czy ubezpieczenia).
    >
    > Uwa am to za zestaw idealny do GB.
    >
    > marekz

    MarkuZ, po pierwsze: dziekuje, po drugie: co jest zlego w
    Pomaranczowej karcie ING? :-)

    Ah, i gdybys mogl rowniez napisac dlaczego polecasz AE jako idealny do
    GB, to bede jeszcze bardziej wdzieczny!

  • 8. Data: 2007-06-21 19:05:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Uzytkownik <d...@y...com> napisal w wiadomosci
    s.com...

    > MarkuZ, po pierwsze: dziekuje, po drugie: co jest zlego w
    > Pomaranczowej karcie ING? :-)

    Zla jest jej plaskosc. Niby ma funkcjonalnosc platnosci zdalnych, ale nie
    wiadomo jak to sie w praktyce zachowa. W kazdym razie kazda transakcja
    bedzie autoryzowana, zerowy floor limit, co czasami moze byc niewygodne. Od
    1 lipca bedzie na niej jakies darmowe ubezpieczenie, ale mimo to bym nie
    bral, to najnizszy segment. Chciales bez zaswiadczen, a tutaj:
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/42493 masz napisane, ze dla pomaranczowej
    bez zaswiadczen tylko 0,5k - limit zalosny i calkowicie nieuzyteczny nawet w
    PL, a co dopiero w GB.

    > Ah, i gdybys mogl rowniez napisac dlaczego polecasz AE jako idealny do
    > GB, to bede jeszcze bardziej wdzieczny!

    1% marzy banku przy transakcjach zagranicznych, inna organizacja, mozliwe
    znizki, ogólny image. Podobno sa w GB sklepy, gdzie z kart honoruja tylko
    Amex'a, czy to cala prawda to nie wiem.

    marekz

  • 9. Data: 2007-06-22 10:24:41
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Niezmiennie polecam VC ING (przez euro) lub VG ING (przez usd). Obie bez
    > prowizji banku przy przeliczaniu.

    tu nie chodzi tylko o prowizje ale o KURSY jakie ma dany Bank. Dzis np. ING
    ma za EUR 3,8679 a np. BRE ma 3,8531. Wynika z tego ze przy zakupie karta
    mbanku przeliczana przez EUR (np. KK VC) robimy to taniej niz karta ING.
    Widac po prostu ze ING nie stosuje prowizji ale za to stosuje wyzsze kursy.
    A sa banki ktore nie stosuja prowizji i maja tez lepsze kursy jak mbank.

  • 10. Data: 2007-06-22 10:49:23
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tu nie chodzi tylko o prowizje ale o KURSY jakie ma dany Bank. Dzis np.
    > ING ma za EUR 3,8679 a np. BRE ma 3,8531. Wynika z tego ze przy zakupie
    > karta

    Kursy mają znaczenie marginalne w porównaniu z prowizjami. Dla transakcji
    100 euro różnica wyniesie w tym przypadku 1,48zł. czyli poniżej 0,4%. Nie
    wiadomo też z czego wynika ta różnica, czy to jakiś chwilowy artefakt
    (wynikajacy z różnej pory dnia ustalania kursu) czy stałe zjawisko.

    > mbanku przeliczana przez EUR (np. KK VC) robimy to taniej niz karta ING.
    > Widac po prostu ze ING nie stosuje prowizji ale za to stosuje wyzsze
    > kursy.

    Nie przypuszczam. Zostanie bowiem naliczona prowizja, zapewne w okolicach
    1-3% (czyli w tym najgorszym przypadku wygeneruje to ponad 7-krotnie większą
    różnicę).

    > A sa banki ktore nie stosuja prowizji i maja tez lepsze kursy jak mbank.

    A są to: ...?

    marekz