  • 1. Data: 2021-11-01 14:43:49
    Temat: Działanie systemów bankowych
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy ktoś jest zorientowany jak to funkcjonuje, że
    w niektórych bankach generują się wyciągi na dzień 31.10
    i są dostępne od razu 1.11 a w niektórych wyciągów nie ma
    i wygląda to tak jakby ktoś to musiał ręcznie wklepać :-)

    Czy system może mieć to jakoś zaprogramowane, że w dni wolne
    nie robi wyciągu?

  • 2. Data: 2021-11-01 15:12:41
    Temat: Re: Działanie systemów bankowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2021 o 14:43, cef pisze:

    > Czy system może mieć to jakoś zaprogramowane, że w dni wolne
    > nie robi wyciągu?
    Ręcznie na pewno tego nikt nie robi, natomiast nie wykluczone, że
    niektóre banki po prostu w dnie wolne od pracy nie księgują, to i nie
    mają wyciągów z tego dnia. Aktualny jest ten z poprzedniego dnia.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-11-01 15:47:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ręcznie na pewno tego nikt nie robi, natomiast nie wykluczone, że
    > niektóre banki po prostu w dnie wolne od pracy nie księgują, to i nie
    > mają wyciągów z tego dnia. Aktualny jest ten z poprzedniego dnia.

    No jeszcze tego brakowało, żeby ktoś to robił ręcznie :-)
    Ale nie rozumiem działania automatu na koniec miesiąca.
    Co za różnica dla wyciągu czy jest dzień wolny czy nie?

  • 4. Data: 2021-11-01 15:47:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-01-listopada-2021 o 14:43, cef pisze:
    > Czy system może mieć to jakoś zaprogramowane, że w dni wolne
    > nie robi wyciągu?

    Każdy klient banksterki jest uświadomiony i przekonany wieloma latami
    doświadczeń że w łikendy komputery ODPOCZYWAJĄ.

    I to jest DOBRE. Dla banksterki oczywiście ;-)

  • 5. Data: 2021-11-01 16:01:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > No jeszcze tego brakowało, żeby ktoś to robił ręcznie :-)
    > Ale nie rozumiem działania automatu na koniec miesiąca.
    > Co za różnica dla wyciągu czy jest dzień wolny czy nie?

    Chodzi głównie o zaszłości. Takie systemy funkcjonują często na
    podstawie założeń/przepisów sprzed nastu lat. I nikomu nie chcesie (czy
    raczej boją się) tego zmieniać.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 6. Data: 2021-11-02 09:19:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Nov 2021 14:43:49 +0100, cef wrote:
> [...]
    > i wygląda to tak jakby ktoś to musiał ręcznie wklepać :-)
    >
    > Czy system może mieć to jakoś zaprogramowane, że w dni wolne

    Jak najbardziej moze.
    Choc akurat z 1.11 to troche dziwne by bylo.

    Mnie tam wyglada, ze sporo bankow ma problem z "uruchomic przeliczenie
    na koniec miesiaca" i wybieraja 28-go kazdego miesiaca :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-11-02 13:59:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, jaki dzień biorą dla ustalenia salda na pierwszy dzień miesiąca w
    przypadkach ustawowych (np. egzekucji).
    I czy saldo czy wolne środki na ten dzień.

    -----

  • 8. Data: 2021-11-02 21:49:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.11.2021 o 09:19, J.F pisze:
    > Mnie tam wyglada, ze sporo bankow ma problem z "uruchomic przeliczenie
    > na koniec miesiaca" i wybieraja 28-go kazdego miesiaca :-)

    może też chodzić o to żeby w wypadku ewentualnych problemów był personel który może
    zareagować czy choćby po prostu odebrać telefon od klienta

    a tak całe it trzeba by postawić na nogi 1.11 czy 1.1 gdyby wyciąg miał być ale z
    dowolnego powodu by się nie zrobił ;)