  • 21. Data: 2020-05-17 00:13:49
    Temat: Re: Przelew zagraniczny a n iezgodność nazw beneficjenta
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Marek napisał(a) w wiadomości: ...

    >No wiec w praktyce to NIE działa,, po co kruszysz kopię? Przed chwilą
    >wysłałem przelew do "Kubusia Puchatka" na rachunek kolegi. Doszedł
    >przelew do kolegi. Gwarantuje Ci, że przez KIR też przejdzie.

    Czasem dojdzie, czasem nie.
    Nie pamiętam czy przed zmianami 2018 czy już po, kolega
    płacił za zakup w sklepie przelewem. Literówkę zrobił w nazwie
    firmy i nie doszło. Reklamacja - dane beneficjenta niezgodne.
    Była sprawa oszustów którzy podawali nr konta ale nazwę
    fundacji (coś z Radiem Maryja). Zdaje się, że zapadł dziwny
    wyrok że bank ma zwrócić pieniądze darczyńcom.

    Nie wiem czy jest prawo miedzynarodowe. W każdym kraju
    mogą być różne regulacje i praktyka. Przynajmniej wiecie jak
    w jednym z banków w Indonezji.

    Arek

  • 22. Data: 2020-05-17 00:40:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ec06183$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    user Arek pisze tak:

    > Może to się jakimś biurwom podoba, mnie doprowadza
    > do szału.

    No mnie doprowadziło. Na poczatku korony z zaskoczenia mnie posadzili
    przed outlookiem czy co tam mają teraz w korpo. Obierz poczte, ja hasło
    mam w menadzerze w domu dkcjukcxGT%#%H756ju Jakie masz hasło?
    Zapomniałeś pewnie. Tak zapomniałem ;) Zainstaluj aplikację naszą na
    telefonie. Ok. Już biegnem instalować ;)

    W domu szybko do nauki. Jak skonfigurować Sylpheed jakie serwery pop
    smtp, zgoda na odbior przez pop dla niezaufanej aplikacji.

    Dodaj przeglądarkę urządzenie do zaufanych hahaha nie trzymam cookies
    i kto wie jaką będe miał za tydzień przeglądarkę i ip ;)

    zalogul z fejzbukiem ;) sms czy to byłes ty czy nie ty. no po prostu
    obłed.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 23. Data: 2020-05-18 12:32:36
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    W dniu 2020-05-16 o 13:11, Marek pisze:
    > Kij w ... gmailowi (i innym MUA), które maskują pełen adres email a pokazują w
    > widoku domyślnym tylko nazwę konta, przez co w obu przypadkach nadawca wyglądał
    > tak samo utrudniając zauważenie różnicy. Z tego co pamiętam moda na maskowanie
    > wyszła z korporacyjnych windowsowych MUA (Outlook).

    W Gmail i w każdym programie pocztowym jest przycisk - pokaż szczegóły. Tam jest
    pełny adres email. trzeba jednak chcieć kliknąć.

    --
    Boguś

  • 24. Data: 2020-05-18 14:50:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 May 2020 12:32:36 +0200, Boguś<t...@w...pl> wrote:
    > W Gmail i w każdym programie pocztowym jest przycisk - pokaż
    > szczegóły. Tam jest
    > pełny adres email. trzeba jednak chcieć kliknąć.

    Kwestia dyskusyjna. Jeśli korespondujesz latami ze znanym Ci"Jan
    Kowalski" bo tyle widać domyślnie, to na prawdę możesz się długo
    niezorientować, że w pewnym momencie korespondujesz już z kimś innym,
    bo jedyna różnica to tylko adres email/domena. Oszust użył tego
    samego szablonu maila, można bo się zorientować tylko po literowce w
    adresie email (którego domyślnie i tak nie widać).

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-05-18 15:05:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.05.2020 o 14:50, Marek pisze:

> [...]
    > szablonu maila, można bo się zorientować tylko po literowce w adresie
    > email (którego domyślnie i tak nie widać).

    Właśnie wydajemisie, że gmail nie sprowadza pokazywanego adresu do "Jan
    Kowalski", jeśli adres jest tylko podobny, ale jednak inny.

    MJ

  • 26. Data: 2020-05-18 18:40:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-17 00:40, PiteR pisze:
> [...]
    > i kto wie jaką będe miał za tydzień przeglądarkę i ip ;)
    >
    > zalogul z fejzbukiem ;) sms czy to byłes ty czy nie ty. no po prostu

    Ja raz zezwoliłem dla jednego konta mailowego hostowanego w domenie
    podpiętej w Google na autoryzację OAuth i teraz dodając to konto mailowe
    w programie pocztowym nie działa autoryzacja loginem i hasłem. Program
    twierdzi, że hasło niepoprawne i każe logować się do Gmaila i
    autoryzować tę aplikację przez OAuth wygenerowanym tokenem dla aplikacji.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 27. Data: 2020-05-18 23:29:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ec2645e$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    user Boguś pisze tak:

    > W Gmail i w każdym programie pocztowym jest przycisk - pokaż
    > szczegóły. Tam jest pełny adres email. trzeba jednak chcieć
    > kliknąć.

    o znowu przyszedł scam

    Subject: Zawieszamy działanie Twojego e-maila

    From: Grupa o2 <m...@m...3rdplanetstudio.com>

    Droga Użytkowniczko / Drogi Użytkowniku,

    Od 20.05.2020 obowiązuje nowa wersja regulaminu. Prosimy akceptacje
    nowego regulaminu usług. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni zawiesić,
    a następnie usunąć Twoje konto.

    Zachowaj konto e-mail

    Jesteśmy z Tobą od lat. Przechowujemy dla Ciebie zdjęcia, wiadomości i
    kontakty. Nie pozwól, żeby to wszystko zostało bezpowrotnie usunięte.
    Zaakceptuj regulamin i ciesz się pocztą najlepszej jakości!

    Masz więcej pytań? Odwiedź naszą pomoc.

    Życzymy wszystkiego bezpiecznego!

    Grupa o2.pl