  • 1. Data: 2004-01-14 19:51:47
    Temat: Przelew z USA do Polski (SWIFT)
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Sprawa wygląda tak: z USA do Polski wysyłany jest przelew na 500$
    (opłata w banku w USA ~40$ za przelew). Na konto walutowe w Pekao
    SA dociera w ciągu dwóch dni i to jedyny pozytyw, bo na koncie
    znajduje się nie wysłane 500$ tylko 470,89$. Może mi ktoś powiedzieć
    za co Pekao SA pobrało 29,11$ opłaty i czy tak dzieje się w każdym
    polskim banku oferującym konta walutowego, czy tylko w tym cholernym
    Pekao SA? Oczywiście przy zakładaniu konta żadnej informacji o tej
    opłacie nie podają.

    Znacie jakiś lepszy sposób szybkiego transferu pieniędzy z USA
    do Polski poza wykorzystywaniem kogoś kto akurat stamtąd tu leci
    i udawaniem się na Okęcie?

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    http://www.fuj.pl/ -- ranking najgorszych polskich stron WWW

  • 2. Data: 2004-01-14 20:06:53
    Temat: Re: Przelew z USA do Polski (SWIFT)
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Sprawa wygląda tak: z USA do Polski wysyłany jest przelew na 500$
    > (opłata w banku w USA ~40$ za przelew).

    Najwyraźniej nadawca nie zgodził się pokryć pełnych kosztów przelewu i stąd
    pozostała część kosztów została pobrana od odbiorcy.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-01-14 20:12:29
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Znacie jakiś lepszy sposób szybkiego transferu pieniędzy z USA
    > do Polski poza wykorzystywaniem kogoś kto akurat stamtąd tu leci

    Jasne!
    http://www.usmoneyexpress.us/ - dawne Pekao Trading Corporation.

    Pamietam, ze byly expresowe przesylki ( do 15min ) do odbioru nawet bez konta.
    Najtansza metoda, to wyslac karte bankomatowa do Polski i odbiorca bedzie
    wyjmowal z bankomatu.

  • 4. Data: 2004-01-14 20:13:33
    Od: "marek" <w...@w...pl>

    Najpierw sie dokładnie dowiedz co to za koszty a potem siej oskarżenia ! Na
    100% są to koszty jakiegos banku posredniczącego w polsce, pekao nic nie
    pobiera !

  • 5. Data: 2004-01-14 20:48:06
    Od: "Ebay" <L...@N...pl>

    Ja wysyłałem kilka razy sobie pieniądze z USA do Polskki za pośrednictwem
    Pekao Trading Corp. właśnie do Pekao SA i zawsze dochodziły bez żadnych
    prowizji, jedynie co musiałem płacić to opłata przy nadaniu.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-01-14 20:49:41
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    kuba wrote:
    > Najtansza metoda, to wyslac karte bankomatowa do Polski i odbiorca bedzie
    > wyjmowal z bankomatu.

    To w Polsce są bankomaty z których można podjąć $ ? :o Czy oczywiście
    przeliczone po kursie NBP?

    A propos... zapytałem w Pekao SA o przelewy w USD z ich konta na inne
    konto walutowe w Polsce. Odpowiedź:

    "Szanowny Panie,
    uprzejmie infirmuję, że w przypadku dokonywania przelewu w walucie obcej
    z rachunku walutowego poprzez serwis Pekaointernet na rachunek walutowy
    ale w innym Banku - kwota waluty zostanie najpierw przeliczona po kursie
    kupna z danego dnia na złotówki, a następnie bank odbiorcy przeliczy je
    po kursie sprzedaży w danym dniu na walutę rachunku. Wobec powyższego
    przy tego typu przelewach nastąpi podwójne przewalutowanie waluty."

    Może mi ktoś wytłumaczyć sens/powody tego podwójnego przewalutowania?
    Poza tym, że ktoś musi po drodze po prostu znowu zarobić.

    PS. Absurdem jest poza tym, że żeby założyć subkonto walutowe w Pekao SA
    trzeba na nie wpłacić 100$.

  • 7. Data: 2004-01-14 20:56:14
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

    > Może mi ktoś wytłumaczyć sens/powody tego podwójnego przewalutowania?
    > Poza tym, że ktoś musi po drodze po prostu znowu zarobić.

    a dlaczego upierasz się że to musi mieć sens ?

    wystarczającym powodem jest prawo bankowe - które nakazuje by rozliczenia w
    Polsce były dokonywane w PLN

  • 8. Data: 2004-01-14 21:29:01
    Od: Dige <d...@n...pl>

    On Wed, 14 Jan 2004 19:51:47 +0000, Dariusz Jaworski wrote:

> [...]
    > za co Pekao SA pobrało 29,11$ opłaty i czy tak dzieje się w każdym
    > polskim banku oferującym konta walutowego, czy tylko w tym cholernym

    Najprawdopodobniej bank korespondent dla PKO S.A. na terenie USA pobral
    swoja prowizje...

    --
    Dige

  • 9. Data: 2004-01-14 22:14:45
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    "Pawe??" <n...@m...pl> wrote:
    > wystarczaj??cym powodem jest prawo bankowe - które nakazuje by rozliczenia w
    > Polsce by??y dokonywane w PLN

    Wydaje mi sie ze powod jest duzo bardziej prozaiczny: na razie brak
    takiej opcji w systemie ELIXIR.

    A prawo bankowe raczej tego nie zabrania, bo KIR planuje wprowadzic w
    systemie ELIXIR opcje przesylania w EUR (EuroELIXIR).

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 10. Data: 2004-01-14 23:05:45
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote in

    /ciach.../

    > A propos... zapytałem w Pekao SA o przelewy w USD z ich konta na inne
    > konto walutowe w Polsce.

    Tak na marginesie odnosnie Twoich watkow - czemu zakladasz, ze konto, na
    ktore wplywa w Polsce przelew z zagranicy musi byc kontem walutowym ?! To
    samo tyczy sie bankomatu plujacego dolarami (Euro tak, USD nie ...tak czy
    siak - po co to komu, i tak bedzie to na jakims etapie przeliczane i albo
    zyskasz albo stracisz).

    Pozdrawiam,
    Wojtek