  • 1. Data: 2002-01-05 20:33:37
    Temat: Polecenie zapłaty PKO BP vs. ERA gsm (kto winien?)
    Od: "radix" <r...@p...fm>

    Witam!
    Jestem Radek i od lipca ubiegłego roku korzystałam z usługi oferowanej przez
    PKO BP s.a. i Ery pt. Polecenie zapłaty. Wszystko ładnie pięknie, do domu
    przychodzi fakturka, zaś forsę za usługi operator pobiera podstawie
    mojej dyspozycji z konta bankowego. Nie muszę pamiętać o terminowym płaceniu
    rachunków, a poza tym
    bank nie pobiera prowizji za tę operację - słowem miodzio.
    Ale tylko do czasu! Tak było przez 4 miesiące.

    Mianowicie ostatnie dwa rachunki mam NIE ZAPŁACONE bo- no właśnie nie wiem
    dlaczego? Chciałbym zaznaczyć ze MIAŁEM DOSTĘPNE ŚRODKI NA KONCIE!!!!.
    Przyszedł wyciąg z banku- brak przelewu na konto ery,
    przychodzi faktura z ery -rozliczenie konta-saldo bieżące zaległość za 2
    ostatnie miesiące.A na odwrocie faktury stoi formułka: "należność za
    fakturę..... w wys. .....zł zostanie uregulowana na podstawie stałej
    dyspozycji zapłaty.
    Dzwonię do BOA- pan odsyła mnie do banku, bo to na pewno jego wina!

    Dzwonię do banku-pani twierdzi że era sama wchodzi na konto i ściąga te
    pieniądze, bank nie ma nic wspólnego poza tym, że księguje tylko tę
    operację. Pani z banku obiecała zadzwonić do działu należności ery i
    wyjaśnić tę sytuację ale widocznie miała mniej cierpliwości aniżeli ja,
    oddzwoniła że ciągle zajęte.

    Dzwonię do BOA-działu należności. Streszczam sprawę- miły pan odsyła mnie na
    dzień dobry do banku, bo to na pewno jego wina! Ale nie ze mną te numery
    Brunner!
    Wykładam facetowi to co dowiedziałem się w banku o zasadach funkcjonowania
    tej usługi i facet przyznaje mi
    rację, że bank tylko księguje te operacje, a era wchodzi na konto i pobiera
    pieniądze! Mijają kolejne minuty facet próbuje coś wyjaśnić , obiecuje, że
    zajmie się tą sprawą i oddzwoni!

    W związku z tym mam pytanie- czy ktoś z szanownych grupowiczów miał
    podobnego typu przygody? PO KOGO STRONIE LEŻY WINA- NO BO CHYBA NIE PO
    MOJEJ?
    Jak wyglądała droga przez męki aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Gdzie
    zadzwonić, do kogo napisać aby ruszyć
    sprawę z miejsca!

    Pozdrawiam Radek
    r...@p...fm

  • 2. Data: 2002-01-06 08:48:56
    Temat: Re: Polecenie zapłaty PKO BP vs. ERA gsm (kto winien?)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > MOJEJ?
    > Jak wyglądała droga przez męki aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Gdzie

    Maialem taka sytuacje z BZWBK i Idea. KAzdy na kazdego zganial.
    U mnie tlumaczyli sie w Ideii, ze BZWBK zmienial numery kont i takie tam
    (akurat w WVKu nie zmieniali, tylko w BZ), ogolnie nie dowiesz sie
    niczego...

    A tak reklamuja to...

    Jeszcze jak teraz mam placic 2,5 zlocisza. Zlodziejstwo
    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 3. Data: 2002-01-06 13:41:55
    Od: "Szymon Juraszczyk" <s...@j...com>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

> [...]
    > niczego...
    >
    > A tak reklamuja to...
    >
    > Jeszcze jak teraz mam placic 2,5 zlocisza. Zlodziejstwo

    No to chyba mi już przeszła chęć na płacenie za telefon przez polecenie
    zapłaty... Myślałem, że chociaż do tego nada się konto w BZWBK, ale
    najwyraźniej nadaje się wyłącznie do wpłacania kasy i przelewania jej do
    mBanku (albo wypłacania większych kwot)...

    Co do kary, ja bym zażądał od operatora udokumentowania, że polecenie
    zapłaty nie zostało zrealizowane z winy banku. Jeśli tak, niech buli bank
    (czyli reklamacja - w BZWBK po jakichś 2 miesiącach ci zwrócą pewnie te 2,5
    zł, choć za polecony zabulisz 3 zł :-). Jeśli polecenie w ogóle nie wyszło
    od operatora, albo jakieś przykwaszone było (np. niezgodność danych), niech
    się buja.

    Szymon Juraszczyk, s...@j...com

  • 4. Data: 2002-01-06 14:06:47
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Szymon Juraszczyk" <s...@j...com> (news:3c38542d@news.vogel.pl):
> [...]
    > najwyraźniej nadaje się wyłącznie do wpłacania kasy i przelewania jej do
    > mBanku (albo wypłacania większych kwot)...

    Zamiast polecenia zapłaty możesz w BZWBK zrobić tradycyjne stałe zlecenie o
    wysokości "według faktury operatora". Ja tak płacę od 3 lat bez żadnych
    problemów (jedyne w WBK, z czym *nie* było problemów). Za telefon
    stacjonarny (TPSA) oraz prąd i gaz (to co ok. 2 miesiące w nieregularnych
    okresach i też OK).

    > zł, choć za polecony zabulisz 3 zł :-). Jeśli polecenie w ogóle nie wyszło
    > od operatora, albo jakieś przykwaszone było (np. niezgodność danych),
    niech
    > się buja.

    No właśnie, słuszna rada: w końcu jak ich upoważniłeś, żeby sobie pobierali,
    a oni tego nie robią właściwie, to nie Twoje zmartwienie!

  • 5. Data: 2002-01-07 09:37:40
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "radix"
    > Jestem Radek i od lipca ubiegłego roku korzystałam z usługi oferowanej
    przez
    > PKO BP s.a. i Ery pt. Polecenie zapłaty.

    to juz przestalas korzystac - ja bym sie nie przejmowal, jak nie wzieli
    forsy to ich wina albo niech ich bank znajdzie winnego. Do cibie nic nie
    mają ;-))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-01-09 22:10:15
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No właśnie, słuszna rada: w końcu jak ich upoważniłeś, żeby sobie
    pobierali,
    > a oni tego nie robią właściwie, to nie Twoje zmartwienie!

    Ich tez nie ;) wylaczaja komorke i maja w dupie

  • 7. Data: 2002-01-10 06:09:44
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Ich tez nie ;) wylaczaja komorke i maja w dupie

    To, że Ci wyłączą komórkę, to jeszcze nic. Dalszą konsekwencją może
    być trafienie na czarną listę -i tak bedzie wtedy musiał udowodnić
    swoją niewinność (zupełnie inaczej niż w sądzie :-))), bo inaczej nie
    kupi sobie abonamentu.
    A najlepsze jest to, że to jest legalne...
    Grzegorz

  • 8. Data: 2002-01-10 10:04:55
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzegorz"

    > To, że Ci wyłączą komórkę, to jeszcze nic. Dalszą konsekwencją może
    > być trafienie na czarną listę -

    czy to sa wasze gdybania czy juz tak kogos zalatwili - ja bym sie z nimi
    sadzil ze nie wywiazuja sie z umowy
    To by byl wielki skandal !!!!!!!

    Weźmy przykład analogiczny:
    Takie np Citi robi PZ do r-ku karty Kredytowej swojej tylko jak rachunek
    jest rowniez u nich. I wy twierdzicie ze jak przestana wykonywac PZ i KK
    nie bedzie splacona to nie ich zmartwienie i moga wam lupac kary i odsetki
    ? Nie wydaje mi sie !
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-01-10 11:02:25
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

> [...]
    > nie bedzie splacona to nie ich zmartwienie i moga wam lupac kary i odsetki

    Z FORMALNEGO punktu widzenia ROR i KK to dwie zupelnie rozne umowy :-)

    > ? Nie wydaje mi sie !

    Hmm.. Znajac Citi...

    Pzdr,

    M.

  • 10. Data: 2002-01-10 12:01:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 12:02:25PM +0100, Maciej Bebenek wrote:

    > Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm.. Znajac Citi...

    Jak mi zasadzali przez trzy miesiace po kolei odsetki to za kazdym
    raze dzwonilem i _zadalem_ aby to wyjasnili. Wczesniej (duzo
    wczesniej) ustalilem ze maja obciazac. Na cale ich szczescie jak tylko
    zaczelo to dzialac to wynioslem sie z ich banku ;-)

    --

    --w