  • 1. Data: 2011-02-16 22:46:04
    Temat: [Polbank, ale nie tylko] Bezpieczeństwo SMS
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dziś po zalogowaniu się przeczytałem taką wiadomość od Polbanku:
    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Szanowni Państwo,

    Informujemy, że w internecie pojawiła się nowa wersja wirusa z rodziny Trojan
    Zeus/Zbot. Wirus atakuje użytkowników systemów bankowości internetowej,
    korzystających z autoryzacyjnych kodów SMS, przesyłanych na numer telefonu
    komórkowego. Wirus skłania użytkowników do zainstalowania w aparacie specjalnego
    certyfikatu bezpieczeństwa, który w istocie jest złośliwą aplikacją.

    Jeżeli w odniesieniu do systemu Bankowości Internetowej Polbank24 zostaną Państwo
    poproszeni o:

    - udostępnienie informacji o marce i modelu telefonu komórkowego, którego używają
    Państwo do autoryzacji transakcji,
    - zainstalowanie jakiegokolwiek oprogramowania lub certyfikatu bezpieczeństwa na
    telefonie komórkowym

    prosimy o nie wykonywanie tych czynności oraz o bezzwłoczny kontakt z Bankiem pod
    numerem telefonu 801 822 822 lub 22 3 822 822.

    Przypominamy jednocześnie, że Polbank EFG, mając na uwadze bezpieczeństwo swoich
    Klientów, nigdy nie prosi o podawanie marki i modelu telefonu komórkowego używanego
    do autoryzacji transakcji, a także nie wymaga instalacji na telefonach komórkowych
    żadnego oprogramowania.

    Prosimy również o zapoznanie się i postępowanie zgodnie z podstawowymi zasadami
    bezpieczeństwa, które opisane są na stronie
    http://www.polbankefg.pl/bankowosc-internetowa/
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    a przecież te kody SMS to takie bezpieczne miały być w opinii dajmy na
    to m*banków ...
    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 2. Data: 2011-02-17 07:42:11
    Temat: Re: [Polbank, ale nie tylko] Bezpieczeństwo SMS
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 23:46:04 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > a przecież te kody SMS to takie bezpieczne miały być w opinii dajmy na
    > to m*banków ...

    I dalej są bezpieczne. Zauważ, że w przypadku który zacytowałeś
    najsłabszym ogniwem jest człowiek i bez jego ingerencji, kody bezpieczne
    pozostaną.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2011-02-17 07:53:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > I dalej są bezpieczne. Zauważ, że w przypadku który zacytowałeś
    > najsłabszym ogniwem jest człowiek i bez jego ingerencji, kody bezpieczne
    > pozostaną.
    Podbnie jak wszystko inne np. TAN-y ...
    KJ
    --