  • 1. Data: 2008-12-11 11:23:41
    Temat: [Polbank] Czy podlegają polskiemu nadzorowi?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Innymi słowy, czy można się poskarżyć, na to, że nie wywiązują się z
    umowy, czy też trzeba zgłaszać to aż w Grecji?
    KJ

  • 2. Data: 2008-12-11 11:36:28
    Temat: Re: Czy podlegają polskiemu nadzorowi?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Gru, 12:23, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
    > Innymi słowy, czy można się poskarżyć, na to, że nie wywiązują się z
    > umowy, czy też trzeba zgłaszać to aż w Grecji?
    > KJ

    Jesli nie wywiazuja sie z umowy to chyba najlepiej sad [ew. z pomoca
    rzecznika konsumentow]. Oddzialy podlegaja nadzorowi polskiemu w
    pewnym zakresie ale nadzor nie rozstrzyga sporow zwiazanych z umowami.
    Prawo bankowe zabrania im ingerowania w umowy zawarte przez banki
    m.in. z klientami.

    Jesli sie poskarzysz do nadzoru oni moga to wykorzystac w pracy nad
    konkretnym bankiem ale moze to nie miec zadnego przelozenia na Twoja
    konkretna sprawe.

  • 3. Data: 2008-12-11 20:51:42
    Od: p7nntp <a...@g...pl>

    On Thu, 11 Dec 2008 03:36:28 -0800, BK wrote:

> [...]
    >
    > Jesli sie poskarzysz do nadzoru oni moga to wykorzystac w pracy nad
    > konkretnym bankiem ale moze to nie miec zadnego przelozenia na Twoja
    Rzecznik Konsumentów nie chce zajmować się Polbankiem, chociaż przyjmuje
    zgłoszenia od konsumentów. Powodem niechęci Rzecznika do zajmowania
    stanowiska i udzielenia pomocy klientom jest .... zbyt duża liczba
    poszkodowanych. :(
    Przynajmniej takie odpowiedzi udzielane są mi telefonicznie.

  • 4. Data: 2008-12-11 21:47:03
    Temat: Re: [Polbank] Czy podlegają polskiemu nadzorowi?
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Innymi słowy, czy można się poskarżyć, na to, że nie wywiązują się z
    > umowy, czy też trzeba zgłaszać to aż w Grecji?

    Mógłbyś napisać z jakiej umowy nie wywiązują się?
    Czy chodzi o brak wypłaty środków mimo podpisanej, ważnej
    umowy kredytowej?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 5. Data: 2008-12-11 22:08:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Cubus <c...@n...pl> writes:

    > Mógłbyś napisać z jakiej umowy nie wywiązują się?
    > Czy chodzi o brak wypłaty środków mimo podpisanej, ważnej
    > umowy kredytowej?
    Właściwie to nie tak :)

    1. złożyłem wniosek o KK era
    2. przyjechał człowiek z wypełnionym wnioskiem i *2ma kopiami umowy*
    którą miałem podpisac, a jednąk kopię miałem dostać z podpisem kogoś z
    banku. Jako że np. w Multi jest czasami podobnie, to nie wzbudziło to
    mojej podejrzliwości.
    3. Okazało się, że będzie potrzebny "dokument dochodowy". Ponieważ nie
    chciało mi się dla byle karty angażować "personalnego", to stwierdziłem,
    że rezygnuję.
    4. ale ... bank ma podpisaną przeze mnie umowę. Nie chciałbym, żeby
    okazało sie, że za lat 3 okaże się, że na podstawie tej umowy bank
    stwierdzi, że należy mu się opłata za uzywanie karty.
    Co można zrobić w takiej sytuacji. Najprostsze wydaje się wysłanie
    wypowiedzenia. Ale (oprócz tego) mam ochotę ich podręczyć i zastanawiam
    się, jaka instytucja byłaby najlepsza do tego celu:
    1. KNF - słabo bo to oddział banku zagranicznego
    2. UOKiK ?
    KJ

  • 6. Data: 2008-12-12 21:05:59
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Kamil Jońca pisze:
> [...]

    > się, jaka instytucja byłaby najlepsza do tego celu:
    > 1. KNF - słabo bo to oddział banku zagranicznego

    Kiedys tutaj pisalem o tym, ze podpisalem z Millenium aneks do umowy
    zwikszajacy limit KK. Zamiescilem tutaj na grupie linki do aneksu
    pokazujace, ze nie ma tam zadnych dodatkowych warunkow czy dalszych wymagan.

    Grupa stwierdzila, ze umowa umową, ale nic mi z tego... jak mi bank nie
    zwiekszy limitu.
    Dziwny jest ten swiat.
    --
    pozdr,
    Dan the Man

  • 7. Data: 2008-12-12 21:28:20
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    /.../

    > wypowiedzenia. Ale (oprócz tego) mam ochotę ich podręczyć i zastanawiam
    > się, jaka instytucja byłaby najlepsza do tego celu:
    > 1. KNF - słabo bo to oddział banku zagranicznego
    /.../

    BŁĄD.

    Polbank jest oddzielnym przedsiębiorstwem zarejestrowanym w PL zgodnie z
    polskim prawem i podlegającym w 100% polskiemu nadzorowi. Miejsce
    zamieszkania czy obywatelstwo udziałowców większościowych nie ma większego
    znaczenia.

    Dokładnie tak samo tłumaczyli mi jakiś czas temu, dlaczego Citi Handlowy to
    nie "oddział" Citibanku, tylko niezależny podmiot (Bank Handlowy w Warszawie
    S.A.) podlegający wyłącznie polskim regulacjom.

    k.

  • 8. Data: 2008-12-12 21:39:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message

> [...]
    > polskim prawem i podlegającym w 100% polskiemu nadzorowi. Miejsce
    > zamieszkania czy obywatelstwo udziałowców większościowych nie ma większego

    Polbank jest ddzialem zagranicznej instytucji kredytowej.

    > Dokładnie tak samo tłumaczyli mi jakiś czas temu, dlaczego Citi Handlowy
    > to nie "oddział" Citibanku, tylko niezależny podmiot (Bank Handlowy w
    > Warszawie S.A.) podlegający wyłącznie polskim regulacjom.

    Bank Handlowy jest polskim bankiem.

    Roznica jest znaczna.

    MK

  • 9. Data: 2008-12-12 21:40:00
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    kashmiri pisze:
    .

> [...]
    > polskim prawem i podlegającym w 100% polskiemu nadzorowi. Miejsce
    > zamieszkania czy obywatelstwo udziałowców większościowych nie ma

    Bzdura.
    http://www.polbank.pl/p1_7.html

    > Dokładnie tak samo tłumaczyli mi jakiś czas temu, dlaczego Citi Handlowy
    > to nie "oddział" Citibanku, tylko niezależny podmiot (Bank Handlowy w
    > Warszawie S.A.) podlegający wyłącznie polskim regulacjom.

    Prawda.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 10. Data: 2008-12-12 21:44:47
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    kashmiri pisze:

> [...]
    > to nie "oddział" Citibanku, tylko niezależny podmiot (Bank Handlowy w
    > Warszawie S.A.) podlegający wyłącznie polskim regulacjom.

    BŁĄD

    KNF nadzoruje banki, ktore sa zrejestrowane w Polsce

    Polbank jest marka spolki EFG Eurobank Ergasias S.A. i dziala jako
    oddzial banku zagranicznego.
    W takim przypadku dokonuje sie tak zwanej notyfikacji KNF dotyczącej
    działalności transgranicznej instytucji finansowej na terytorium RP.
    Na podstawie przepisow unijnych - oddziały bankow zagranicznych co do
    zasady nie podlegają nadzorowi polskiej Komisji Nadzoru Finansowego.

    pelne dane banku:
    EFG Eurobank Ergasias S.A.
    Spółka Akcyjna Oddział w Polsce
    ul. Mokotowska 19