  • 1. Data: 2007-10-16 12:14:19
    Temat: Platnosc w USD - Citi VC czy Raiffeisen MC?
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Zakupy w sklepie internetowym w USA, za kilkaset USD - ktora z tych
    KK aktualnie ma mniej niekorzystne przeliczniki USD->PLN?

    Citi VISA Classic
    Raiffeisen MasterCard

    Zdaje sie, ze Rafi jest korzystniejszy dla EUR - czy dla USD tez,
    czy moze jednak Citi (bo to amerykanski bank)?

    Bylbym wdzieczny za odpowiedz - do tej pory placilem obiema KK
    bardzo male kwoty, wiec na przeliczniki nie zwracalem uwagi.

    Marek

  • 2. Data: 2007-10-16 14:28:25
    Temat: Re: Platnosc w USD - Citi VC czy Raiffeisen MC?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.10.2007 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:
> [...]
    >
    > Zdaje sie, ze Rafi jest korzystniejszy dla EUR - czy dla USD tez,
    > czy moze jednak Citi (bo to amerykanski bank)?

    Żadna nie jest korzystna niestety, to chyba najgorsze karty w PL do
    płacenia przez Internet. Jeśli już to Raifi. Obydwie są rozliczane w EUR.
    Rajfi chyba nie pobiera prowizji za przewalutowanie, ale ma bardzo
    niekorzystne przeliczniki walut.

    Fajnie w płatnościach w USD wychodzi VE Inteligo. Może masz...?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-10-16 17:49:00
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Zdaje sie, ze Rafi jest korzystniejszy dla EUR - czy dla USD tez,
    > czy moze jednak Citi (bo to amerykanski bank)?

    Kiedyś też tak pomyślałem i zapłaciłem citkiem za zakupy w amazon.com...i
    to był błąd!
    Kurs przeliczenia był jakiś kosmiczny. Citek jest super, ale TYLKO do
    płatności w PLN ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-10-17 18:58:57
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

> [...]
    > płacenia przez Internet. Jeśli już to Raifi. Obydwie są rozliczane w EUR.
    > Rajfi chyba nie pobiera prowizji za przewalutowanie, ale ma bardzo

    Tylko te dwie KK mam, czyli lepiej Rajfi. Próbowałem jeszcze dostać
    KK w ING (ponoć też dobre przeliczniki, no i 50 zł :), ale odmówili.

    > Fajnie w płatnościach w USD wychodzi VE Inteligo. Może masz...?

    Mam, ale debetową która od razu zdejmuje środki z konta (nie ma GP).
    O ile mniej więcej różni się przelicznik, w porównaniu do MC Rajfi?

    Marek

  • 5. Data: 2007-10-17 20:22:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.10.2007 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:

    > Mam, ale debetową która od razu zdejmuje środki z konta (nie ma GP).
    > O ile mniej więcej różni się przelicznik, w porównaniu do MC Rajfi?

    Prawdę mówiąc to nie wiem, ale nie sądzę, żeby więcej niż 1%...

    Swoją drogą - przypadkiem się przyjrzałem i Visa Citka jest rozliczana w
    USD. Więc może akurat do zakupów w USD nie będzie AŻ tak zła?

    Anyway, to takie trochę dłubanie w gównie. Jeśli i tak nie masz w portfelu
    innych kart, to chyba szkoda życia na dylematy. Miej tylko na uwadze opinię
    na grupie, w której wszyscy narzekają, że płatności akurat Citkami
    ekstremalnie drogo im wychodziły. Ale oni w większości płacili w Europie,
    czyli przy karcie w USD zawsze podwójne przeliczenie.

    Różnicę między Citi i Inteligo łatwo policzyć - porównaj kursy USD w PKO
    BP i w Citibanku. Ponieważ karty są w USD, więc nie trzeba się doszukiwać
    stawek prowizji, kursów Visa itd.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2007-10-17 20:25:19
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "MM" <s...@a...gda.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Tylko te dwie KK mam, czyli lepiej Rajfi. Próbowałem jeszcze dostać
    > KK w ING (ponoć też dobre przeliczniki, no i 50 zł :), ale odmówili.

    Tak - lepiej Rajfi. Jednak gdybyś miał Visę Rajfiego rozliczaną w EUR (chyba
    Nova tak się rozlicza), lepiej byłoby Citi. W Rajfim dla kart Visa jest 2%
    prowizji dla transakcji w walucie innej niż rozliczeniowa karty. To przywala
    znacznie więcej niż ewentualne różnice kursowe.

    marekz

  • 7. Data: 2007-10-17 20:33:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Zakupy w sklepie internetowym w USA, za kilkaset USD - ktora z tych
    > KK aktualnie ma mniej niekorzystne przeliczniki USD->PLN?
    >
    > Citi VISA Classic
    > Raiffeisen MasterCard

    W tym przypadku ciężko powiedzieć, natomiast przestrzegam przed ewentualnymi
    płatnościami wszystkimi Visami Rajfiego w walucie innej niż USD lub PLN.
    Doliczana jest prowizja 3%!

    marekz

  • 8. Data: 2007-10-17 20:42:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.10.2007 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał/a:
> [...]
    > płatnościami wszystkimi Visami Rajfiego w walucie innej niż USD lub PLN.

    W poprzednim poście pisałeś o 2% ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 9. Data: 2007-10-17 20:45:29
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    .

    > W poprzednim poście pisałeś o 2% ;-)

    Taaaa i o tym, że Nowa jest rozliczana w EUR. Ale walnąłem się, bo ani nie
    jest 2% ani nie jest rozliczana w EUR. Jest tak jak w tym nowszym poście.
    :-) Wszystkie Visy są rozliczane przez USD i jest 3%.

    marekz

  • 10. Data: 2007-10-17 22:41:40
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

> [...]

    > BP i w Citibanku. Ponieważ karty są w USD, więc nie trzeba się doszukiwać

    A co z Rajfim MasterCard - doliczają coś, czy wystarczy wziąć kurs
    sprzedaży USD z tabeli banku? Bo między samymi kursami w różnych
    bankach faktycznie różnice nie są wielkie - głównie chodzi mi o to,
    by nie naciąć się na jakieś dodatkowe 3%, które wyjdzie po fakcie.

    Marek