  • 1. Data: 2007-10-15 17:40:52
    Temat: CHF=>PLN
    Od: "ksdrs" <k...@g...pl>

    Witam i prosze o rade.
    Od 4 lat splacam kredyt hipoteczny (30 lat). W chwili obecnej w wyniku
    roznic kursowych jestem jakies 60 000 zł do przodu. Zastanawiam sie czy nie
    nadszedl odpowiedni czas na przewalutowanie na PLN. Jak sadzicie. Jak bedzie
    sie zachowywal kurs w najblizszych 3-6 miesiacach?
    pozdrawiam
    ksdrs

  • 2. Data: 2007-10-15 22:41:15
    Temat: Re: CHF=>PLN
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Mon, 15 Oct 2007 19:40:52 +0200
    "ksdrs" <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Zastanawiam sie czy nie nadszedl odpowiedni czas na przewalutowanie
    > na PLN. Jak sadzicie. Jak bedzie sie zachowywal kurs w najblizszych

    Grupa z wróżkami jest na serwerze obok ;)
    Tak na poważnie to ciężko przewidzieć, ale dzisiaj jak jechałem na
    basen i podawali w radio kursy walut i tematem przewodnim było, że
    złotówka się umacnia a frank spada na łeb na szyję i podsumowano to tak
    "do końca roku frank osiągnie poziom 2zł" - ale czy tak będzie tego
    nikt Ci nie zapewni, no ale możesz się przekonać. Być może pewnym
    wyznacznikiem będą nadchodzące wybory w sensie kto w nich zwycięży
    reasumując za dużo tych fusów do wróżenia ;)

    Xenocide

  • 3. Data: 2007-10-16 10:01:06
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > nadszedl odpowiedni czas na przewalutowanie na PLN. Jak sadzicie. Jak bedzie
    > sie zachowywal kurs w najblizszych 3-6 miesiacach?

    Z tego co czytam w raportach J.Maliszewskiego to przewiduje on oslabienie
    zlotowki na wiosne przyszlego roku (korekta rzedu kilkudziesieciu groszy w
    trendzie umacniania zlotowki) , ale zlotowka do konca roku powinna sie umacniac-
    zreszta tak prawie zawsze bylo co roku. Na twoim miejscu jesli chcesz
    przewalutowac to zlozylbym wniosek gdzies w listopadzie zeby na koncowke roku
    lub sam poczatek przyszlego roku sie zalapac z przewalutowaniem bo ono chyba
    trwa okolo miesiaca (tzn cala robota proceduralno-papierkowa)

    Przemek

  • 4. Data: 2007-10-16 11:57:08
    Od: " " <n...@g...pl>

    ksdrs <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    bedzie
    > sie zachowywal kurs w najblizszych 3-6 miesiacach?

    Osobiście właśnie bardzo poważnie się skłaniam ku przewalutowaniu w odwrotnym
    kierunku, czyli zł -> CHF. Chociaż ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem.

    Oprocentowanie w zł jest istotnie wyższe i są perspektywy na dalszy jego
    wzrost. Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że oprocentowanie we franku
    jest i będzie bardziej stabilne.

  • 5. Data: 2007-10-16 12:10:40
    Od: Fakir <a...@p...onet.pl>

    > Oprocentowanie w zł jest istotnie wyższe i są perspektywy na dalszy jego
    > wzrost. Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że oprocentowanie we franku
    > jest i będzie bardziej stabilne.

    a nie wydaje się że WLASNIE teraz to najmniej odpowiedni moment - w
    końcu złotówka bije rekordy wobec CHF. To co zyskasz na oprocentowaniu
    łatwo można stracić na niewielkim nawet osłabieniu złotówki...

    oczywiście mimo wszytko to wróżby - osobiście kibicuje żeby CHF
    kosztował nawet mniej niż 2 zł :)

  • 6. Data: 2007-10-16 12:26:38
    Od: " " <n...@g...pl>

    Fakir <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > łatwo można stracić na niewielkim nawet osłabieniu złotówki...
    >
    > oczywiście mimo wszytko to wróżby - osobiście kibicuje żeby CHF

    Szklanka jest w połowie pełna, lub pusta do połowy.

    Bije rekordy, czyli co - czekać aż frank będzie jeszcze niżej i podejmować
    większe ryzyko?

    W ciągu ostatnich paru lat twoje twierdzenie wciąż było aktualne (frank
    wciąż - z krótkimi przerwami - bił rekordy taniości) i wedle Twojej recepty
    należałoby czekać - ? Czyli tak, ja na przykładzie kolegi rozpoczynającego
    wątek, czekanie na "ten moment" przez ostanie 4 lata dałoby mu 60 000 zł w
    plecy w porównaniu do tego, co ma teraz.

    Jeżeli masz jakieś wiarygodne informacje, co do przyszłości kursu zł/CHF, to
    się podziel. Myślę, że wiele osób na tej grupie byłoby bardzo
    zainteresowanych :-)

  • 7. Data: 2007-10-16 20:26:01
    Od: fakir <a...@t...onet.pl>

    ha, gdybym był taaaki mondry :) mówiłbyś mi per oligarcha dzisiaj :)))

    prywatnie myślę, ze wszystkie prognozy wielkich głów ekonomicznych na
    dalszy termin (a tak sie bierze kredyty) są jak wróżby - nigdy nie
    wiadomo jak będzie