  • 1. Data: 2002-11-19 07:34:39
    Temat: Płać kartami Visa Electron oraz Maestro ...
    Od: w...@p...onet.pl

    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/195478

    Płać kartami Visa Electron oraz Maestro BZ WBK - poradnik

    Karty elektroniczne Banku Zachodniego WBK to nie tylko wygodny dostęp do
    gotówki w każdym miejscu, w którym przebywasz. Karty elektroniczne BZ WBK to
    przede wszystkim wolność zakupów w milionach punktów na całym świecie.

    Gdzie można płacić

    Sieć akceptacji kart Visa Electron i Maestro w Polsce obejmuje już ponad 60
    tys. Punktów i z każdym dniem jest coraz większa. Przed dokonywaniem zakupów
    warto jednak upewnić się, czy w danym punkcie przyjmą naszą kartę płatniczą.
    Najczęściej sklepy oznaczone są naklejkami na drzwiach – szukaj naklejki z
    takim znakiem, jaki umieszczony jest na karcie.

    Transakcje kartami elektronicznymi możliwe są tylko w punktach wyposażonych w
    elektroniczne terminale. Obecnie nie jest możliwe dokonywanie kartami
    elektronicznymi BZ WBK zakupów internetowych, telefonicznych ani pocztowych.

    W jaki sposób kupować

    Przy kasie po prostu zamiast gotówki sprzedawcy podaj kartę. Kolejne czynności
    powinny być następujące:

    sprzedawca sprawdzi, czy termin ważności karty nie minął oraz czy karta nie
    jest uszkodzona,
    następnie przesunie kartę przez terminal,
    wpisze kwotę transakcji,
    sprawdzi, czy numer karty na wydruku z terminala jest taki sam, jak na karcie,
    jeżeli płacisz kartą Maestro, najprawdopodobniej będziesz musiał podać kod PIN
    w celu potwierdzenia transakcji (zdarza się, że również w przypadku płacenia
    kartą Visa Electron konieczne jest podanie PINu),
    jeżeli terminal nie wymaga podania kodu PIN, po wydrukowaniu pierwszego
    paragonu z terminala sprzedawca poprosi o jego podpisanie oraz sprawdzi, czy
    podpis jest taki sam jak na karcie,
    jeżeli podpis jest taki sam, sprzedawca potwierdzi transakcję w terminalu,
    jeżeli natomiast podpis się nie zgadza, sprzedawca poprosi o ponowne podpisanie
    się lub o okazanie dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
    przed podpisaniem wydruku lub podaniem kodu PIN sprawdź, czy kwota transakcji w
    terminalu jest taka sama jak rzeczywista kwota transakcji,
    Co robić, aby mieć pewność, że nasze środki są bezpieczne

    Dużo wygodniej jest nosić przy sobie kartę zamiast gotówki. Jeżeli masz przy
    sobie kartę, również dużo mniejsze jest prawdopodobieństwo, że stracisz
    pieniądze w przypadku kradzieży czy napadu. Aby jednak posługiwanie się kartami
    było bezpieczne, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

    nigdy nie spuszczaj karty z oczu – jeśli płacisz w restauracji, poproś kelnera
    o przyniesienie terminala (jeśli są przenośne) lub udaj się z nim do kasy, w
    sklepie nie pozwól sprzedawcy wynosić karty na zaplecze,
    nie udostępniaj bez potrzeby numeru karty oraz imienia i nazwiska znajdującego
    się na karcie,
    pod żadnym pozorem nie podawaj nikomu (nawet pracownikom banku) kodu PIN do
    karty, jeśli chcesz gdzieś zapisać kod, najbezpieczniej jest to zrobić w
    postaci zaszyfrowanej,
    jeśli tylko zauważysz, że karta zaginęła, ukradziono ją lub że ktokolwiek
    poznał kod PIN do niej, od razu powiadom o tym BZ WBK, dzwoniąc pod numer 061
    856 5326, lub 0801 666 056; pamiętaj również, że po zastrzeżeniu nie będzie
    możliwe posługiwanie się kartą, nawet jeśli się ona odnajdzie.
    Skradziona karta...i co dalej?

    Jeśli skradziono Ci kartę, niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem w celu jej
    zastrzeżenia. Gdy okaże się, że skradzioną kartą zostały dokonane transakcje,
    udaj się do oddziału BZ WBK (tutaj znajdziesz najbliższą placówkę) aby złożyć
    reklamację.

    Jeśli nieuprawniona transakcja została dokonana przy użyciu kodu PIN, znacznie
    trudniejszy będzie proces rozpatrywania reklamacji – dlatego tak ważne jest aby

    nikomu nie udostępniać kodu PIN.

    Wygodne używanie kart płatniczych

    Aby wygodnie korzystać z plastikowych pieniędzy i nie mieć żadnych problemów,
    warto stosować się do kilku zasad:

    zawsze zapoznaj się z Regulaminem wydawania i używania kart – pozwoli to
    uniknąć wielu stresujących sytuacji w przyszłości,
    zapamiętaj lub zapisz sobie w jakimś bezpiecznym miejscu numer telefonu do
    Centrum Komunikacji BZ WBK, w można zastrzec którym kartę i w którym można
    uzyskać informacje na temat transakcji dokonanych kartami,
    nigdy nie wyjeżdżaj za granicę z tylko jedną kartą płatniczą (niezależnie od
    tego, czy jest to karta elektroniczna czy wypukła) – może się zdarzyć, że jakaś

    karta nie będzie akceptowana w danym kraju, karta może zaginąć, może zostać
    zatrzymana w bankomacie, itp.,
    podpis na znajdującym się na rewersie karty pasku do podpisu nie powinien być
    zbyt prosty, aby nie dało się go łatwo podrobić, nie powinien też być zanadto
    skomplikowany, aby możliwe było porównanie go z podpisem składanym na wydruku z
    terminala – najlepiej podpisać się pełnym imieniem i nazwiskiem, w
    ostateczności pierwszą literą imienia i całym nazwiskiem,
    zawsze kontroluj transakcje na zestawieniach transakcji dokonanych kartami lub
    wyciągach z konta i w razie wątpliwości kontaktuj się z Bankiem – pomoże to
    szybko rozwiązać problemy i zapobiec użyciu karty na szerszą skalę przez osoby
    nieuprawnione.

    Tomasz

  • 2. Data: 2002-11-19 07:52:57
    Temat: Re: Płać kartami Visa Electron oraz Maestro ...
    Od: k...@w...pl

> [...]
    pomoże to
    > szybko rozwiązać problemy i zapobiec użyciu karty na szerszą skalę przez

    Przecież te promocje są we wszystkich Bankach, a nie tylko w WBK.
    kmykow

  • 3. Data: 2002-11-19 07:57:37
    Od: w...@p...onet.pl

    > Przecież te promocje są we wszystkich Bankach, a nie tylko w WBK.
    > kmykow

    Tak, ale tekst uważam za ciekawy. Jedyną moją obawą było czy nie jest zbyt
    duży. Będzie powielony w około 1 mln egzemplarzach - ale TY mnie uspokoiłeś.
    WYSŁAŁEŚ PONOWNIE Z JEDNYM ZDANIEM KOMENTARZA. I CO CIEKAWSZE WIELE NIE
    WNOSZĄCEGO.

    Kłania się netetykieta ... w tej chwili nie moge podać Ci linku. Może ktoś mu
    podać ?

    Tomasz

  • 4. Data: 2002-11-19 07:58:28
    Od: o...@o...pl

    Chyba sobie jaja robisz.
    Mam 4 electronki i jeszcze nie czytałem tak długiego poradnika.
    Życie pokazało, że nie jest tak kolorowo....
    odz

  • 5. Data: 2002-11-19 08:06:32
    Od: p...@i...pl

    Ale o co chodzi ?

  • 6. Data: 2002-11-19 08:14:44
    Od: k...@w...pl

    Przepraszam, poprawie się na następny raz, ale nie zgadzam się, ze nic nie
    wniosłem. Promocje są we wszystkich bankach i niezależnie jaką Visą,
    Mastercardem,Maestro zapłacę mogę skorzystać z nich. Dodatkowo w Rajfim mogę
    wygrać sprzęt DVD w BPH cyfrówkę, itd. A co do bezpieczeństwa przy płatnością
    kartą, to rzeczywistość jest troche bardziej brutalna, ile razy miałeś
    sprawdzany podpis w supermarkecie. Mogę Ci pokazać kilka podpisów w stylu "miś
    jogi", a Pani podziękowała i konto zostało obciążona.
    kmykow

  • 7. Data: 2002-11-19 09:10:14
    Od: "Dudi" <ekonomia1@NIE_LUBIE_SPAMU.o2.pl>

    > Ale o co chodzi ?

    Chodzi o to , aby ciąć cytaty !!!!

    Pzdr

    Dudi

  • 8. Data: 2002-11-19 10:25:45
    Od: qubacz <q...@2...pl>

    k...@w...pl wrote:
    > Mogę Ci pokazać kilka podpisów w stylu "miś
    > jogi", a Pani podziękowała i konto zostało obciążona.
    > kmykow

    Dostajesz wydruki z podpisem?
    --
    Pozdrowienia,
    gg# 84392

  • 9. Data: 2002-11-21 00:28:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...onet.pl writes:

    > Kłania się netetykieta ... w tej chwili nie moge podać Ci linku.
    > Może ktoś mu
    > podać ?

    Nie. Nie istnieje nic takiego jak link do netykiety, co najwyzej mozna
    podac link do konkretnej proby zapisania niepisanego zbioru praw :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator