  • 1. Data: 2003-04-08 10:18:20
    Temat: Pietno dla Multi
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witam,

    A wlasciwie dwa pietna.
    Zauwazylem u siebie ostatnio dziwna blokade na 40 zl. Poniewaz sama
    blokada nic mi nie mowila poczekalem na obciazenie. Wchodze w
    szczegoly, transakcja internetowa, $10. Ide do oddzialu i mowie ze
    chcialbym zlozyc reklamacje. Panienka daje mi czysta kartke. Pytam czy
    nie ma jakichs gotowych wnioskow. Nie ma. Nie zebym sobie nie poradzil
    ale nie mialem zbytnio czasu, poza tym przygotowanie takiego pisma i
    odbicie kilkunastu egzemplarzy to dla banku chyba nie problem. To raz.
    Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni! Jak
    przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
    zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.

    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

    --
    Best regards,
    Konlin mailto:k...@g...pl

  • 2. Data: 2003-04-08 10:24:23
    Temat: Re: Pietno dla Multi
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Konlin" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
    > zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.

    :))
    no to albo kolega jest ewenementem, albo ja

    zdecydowanie wolę czystą kartkę, na której mogę sobie w domu na drukarce
    przygotować pisemko niż wypełniać ręcznie jakieś formularze w których kilka
    razy muszę wpisać numer rachunku, PESEL, adres itp

    piszę po prostu swoje dane osobowe i numer rachunku , a w treści informuję,
    że to nie moja transakcja i proszę o jak najszybsze wyjaśnienie sprawy -
    zdecydowanie do tego nie potrzebuję, a wręcz nie lubię żadnych formularzy

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-04-08 10:49:46
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał:

> [...]
    > blokada nic mi nie mowila poczekalem na obciazenie. Wchodze w
    > szczegoly, transakcja internetowa, $10. Ide do oddzialu i mowie ze

    1. a dlaczego nie zadzwoniłeś na multi-linie ?

    > Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni!

    1. to jest maksymalny czas, 2. po przyjęciu reklamacji transakcja jest wycofana,
    do czasu jej rozpoznania.

    > Jak
    > przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
    > zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.

    Oj, nie do konca. Nie wiem czy w citi maja jakies druczki reklamacji, bo do
    głowy mi nie przyszlo zeby iść składać reklamacje do oddzialu... W citi po
    złożeniu reklamacji kwota jest _warunkowo_ anulowana az do momentu rozpoznania
    reklamacji. Później zazwyczaj przysyłają formularz z koperta zwrotna
    (identycznie jak w multi).
    Generalnie w obu bankach jest bardzo podobnie, choc w citi jest to troche lepiej
    rozwiazane.

    --
    Witek

  • 4. Data: 2003-04-08 10:52:10
    Temat: Re[2]: Pietno dla Multi
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Hello plusz,

    p> :))
    p> no to albo kolega jest ewenementem, albo ja
    p> zdecydowanie wolę czystą kartkę, na której mogę sobie w domu na drukarce
    p> przygotować pisemko niż wypełniać ręcznie jakieś formularze w których kilka
    p> razy muszę wpisać numer rachunku, PESEL, adres itp
    p> piszę po prostu swoje dane osobowe i numer rachunku , a w treści informuję,
    p> że to nie moja transakcja i proszę o jak najszybsze wyjaśnienie sprawy -
    p> zdecydowanie do tego nie potrzebuję, a wręcz nie lubię żadnych formularzy

    Jest zdecydowana roznica miedzy tym co obaj napisalismy. Nie mam nic
    przeciwko przygotowaniu pisemka w domu, kolorki itp, po prostu full
    wypas. Ale ja wpadlem do oddzialu na 2 minuty i myslalem ze wpisze
    kwote sporna, imie nazwisko i numer klienta, byc moze cos jeszcze i na
    tym koniec. Podobnie jak w przypadku biopaliw lepiej miec wybor niz go
    nie miec. I wyglada na to ze MB idzie sladami naszych (p)oslow.

    Pzdr
    Konrad Inglot

    --
    Best regards,
    Konlin mailto:k...@g...pl

  • 5. Data: 2003-04-08 11:11:31
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Hello Witek,

    W> 1. a dlaczego nie zadzwoniłeś na multi-linie ?

    Ostatecznie zadzwonilem.

    W> 1. to jest maksymalny czas, 2. po przyjęciu reklamacji transakcja
    W> jest wycofana, do czasu jej rozpoznania.

    W takim razie pietno dla operatora ze o tym ani slowem nie wspomnial.

> [...]
    W> reklamacji. Później zazwyczaj przysyłają formularz z koperta zwrotna

    To juz tak poza konkursem - na czym polega rozpoznawanie takiej
    transakcji? Jak bank odroznia te faktycznie moje od fraudow w
    przypadku dostepu np. do platnych serwisow? Bo w przypadku sklepu
    zawsze jakis tam slad jest w postaci adresu dostawy.

    Pzdr
    Konrad Inglot

    --
    Best regards,
    Konlin mailto:k...@g...pl

  • 6. Data: 2003-04-08 11:32:23
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Hello Witek,

    W> 1. to jest maksymalny czas, 2. po przyjęciu reklamacji transakcja
    W> jest wycofana, do czasu jej rozpoznania.

    Wlasnie sprawdzilem, reklamacje zlozylem wczoraj, dzis transakcja nie
    jest wycofana tylko normalnie siedzi w historii. Saldo/dostpne srodki
    bez zmian przed i po reklamacji.

    pzdr
    Konrad

    --
    Best regards,
    Konlin mailto:k...@g...pl

  • 7. Data: 2003-04-08 11:49:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał

    > Wlasnie sprawdzilem, reklamacje zlozylem wczoraj, dzis transakcja nie
    > jest wycofana tylko normalnie siedzi w historii. Saldo/dostpne srodki
    > bez zmian przed i po reklamacji.

    Dlatego napisałem ze po przyjeciu reklamacji. Właśnie w tym lepszy jest citek,
    ze od razu po telefonie jest zwrot (choc w regulaminie jest 48h), a w multi
    zazwyczaj w ciagu ok. 2 dni. Druga rzecz w czym lepszy jest citi, to calkowite
    wycofanie transakcji=zwrot; w Multi jest blokada ;-// Reszta tak samo.

    Z regulaminu:
    Posiadacz rachunku powinien zgłosić MultiBankowi każdą niezgodność salda
    rachunku, powstałą na skutek uznania lub obciążenia związanego z użytkowaniem
    karty, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia otrzymania wyciągu, jednak przed
    dniem wymaganej spłaty.
    Niezgodność, o której mowa w ust. 1 może być zgłoszona za pośrednictwem
    multilinii lub w dowolnej placówce MultiBanku.
    Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji, MultiBank blokuje na rachunku
    kwotę reklamowanej transakcji wraz z ewentualną prowizją naliczoną na podstawie
    reklamowanej transakcji i przystępuje do rozpatrzenia reklamacji. Kwota blokady
    nie jest brana pod uwagę przez MultiBank przy naliczaniu odsetek oraz minimalnej
    kwoty spłaty.
    W przypadku reklamacji transakcji dokonanych przy użyciu karty, MultiBank może
    zwrócić się z prośbą o wypełnienie pisemnego oświadczenia określającego
    przyczynę reklamacji oraz doręczenie kopii dowodu dokonania transakcji.
    Oświadczenie musi być podpisane przez Użytkownika karty, którego karta posłużyła
    do dokonania reklamowanej transakcji.

    Ps. w przypadku debetówek jest tak samo.