  • 241. Data: 2019-08-23 13:03:19
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > - alior - dodatkowa autoryzacja przy każdym logowaniu - ale nie jest do końca
    jasne, czy to samo wprowadzą w kantorze,

    W kantorze tak samo.

  • 242. Data: 2019-08-23 13:09:58
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 12:07, J.F. pisze:

    > Zeby te kursy zlecen foreksowych wprowadzac klikajac na wykres.

    Nie umiem Ci tego wyjaśnić. Ale naprawdę polecam demo - będziesz
    wiedział jak to działa.

    > Ja tylko o tym, ze chyba lepiej miec program w telefonie, niz 4 monitory
    > w toalecie :-)

    Decyzje podejmuje się zazwyczaj poprzez analizę kilku wykresów. To
    praktycznie niemożliwe na telefonie. Toaleta nie ma tu nic do rzeczy.

    > No powinien, choc akurat programow do obslugi konta bankowego z peceta
    > to chyba coraz mniej.

    A w ogóle jakiś jest? Praktycznie każdy bank ma program do smartfona
    (tzw. aplikację mobilną). Ale na PC - nie znam.

    > Eee ... aby na pewno nie wymaga ? Bezpieczenstwo.

    Na pewno. Raz wystarczy wpisać. Spróbuj demo.

    > To akurat mozna ustawic, i to dowolnie.

    Doprawdy? A gdzie w kantorze Aliora jest tak opcja? Z przyjemnością
    przestawię. ;-)
    Nie spotkałem banku, który po zalogowaniu i braku aktywności nie
    wylogowywałby automatycznie po kilkudziesięciu minutach. Podobnie rzecz
    ma się z e-kantorami.

    Alior dziś o zmianach od 14.09:
    Jeśli zalogujesz się do bankowości internetowej i przez 5 minut nie
    wykonasz żadnej czynności, przerwiemy Twoją sesję i wylogujemy Cię
    automatycznie. Aby dalej korzystać z bankowości internetowej, wystarczy
    ponownie się zalogować.

  • 243. Data: 2019-08-23 13:23:51
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Bo mają obowiązek ustawowy.

    Właśnie dostałem email z ZUS w sprawie tych listów. Emailowo nic się nie
    da zrobić. Trzeba złożyć druk ZUS URU. Następnie:

    Wniosek można złożyć:
    - osobiście,
    - drogą listową,
    - elektronicznie za pośrednictwem konta na Platformie Usług
    Elektronicznych ZUS podpisując bezpiecznym podpisem elektronicznym tj.
    podpisem zaufanym ePUAP lub certyfikatem kwalifikowanym'
    - za pośrednictwem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem 22 560
    16 00.
    -------------------

    I to by było tyle w sprawie elektronicznej obsługi dokumentów. ;-)
    Trzeba będzie wydrukować i pchnąć listem/faksem/osobiście. W ciągu 30
    dni dadzą odpowiedź (do odebrania w placówce osobiście lub listem)
    dlaczego te listy do mnie nie dochodzą.

  • 244. Data: 2019-08-23 13:46:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 13:24:36 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

> [...]
    > Trzeba będzie wydrukować i pchnąć listem/faksem/osobiście. W ciągu 30
    > dni dadzą odpowiedź (do odebrania w placówce osobiście lub listem)

    A czemu akurat "wydrukować i pchnąć listem" Jakis sentyment do czasów słsznie
    minionych że bez stemple, zwrotki itp to nieważne?
    Znaczki na list tez kupujesz po odstaniu swego w kolejce na poczcie?
    Poprzez PUE ZUS możną jak sam wyżej napisałeś czy nawet telefonicznie

    Tak czytam Twoje posty od kilku tygodni to ty faktycznie z jakiegoś Archeo jesteś;)
    Ps
    Listy zwykłe, polecone itp dzisiaj można wysyłać bez wychodzenia z domu.

  • 245. Data: 2019-08-23 13:52:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-23, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    [...]

    > - elektronicznie za pośrednictwem konta na Platformie Usług
    > Elektronicznych ZUS podpisując bezpiecznym podpisem elektronicznym tj.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > podpisem zaufanym ePUAP lub certyfikatem kwalifikowanym'
    ^^^^^^

    [...]

    > I to by było tyle w sprawie elektronicznej obsługi dokumentów. ;-)
    > Trzeba będzie wydrukować i pchnąć listem/faksem/osobiście.

    Nie trzeba. Podkreślone. PUE działa całkiem sprawnie.
    Profil zaufany to też nie jest jakieś nowum i warto mieć.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 246. Data: 2019-08-23 13:57:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > W ustawieniach apki sa powiadomienia
    > -Nowe mokazje w ofercie i naliczenie zwrotu
    > -jestem w poblizu wybranej mokazji.
    >
    > bonprix raczej nie ma lokalizacji ... ale czemu ja nie dostalem ?
    > Oba powiadomienia mam domyslnie wlaczone.
    >
    > No i teraz sporo nie wymaga "zapisania sie" czy co oni maja na mysli w
    > "wyborze".

    Wiesz, ja się spodziewam, że taka opcja jest dodatkowo płatna
    (dla partnera) i niekoniecznie każdy taką kampanię uruchamia.
    Tym niemniej apka takie możliwości (jak widzisz) ma.

    > U nas czy w USA ?
    > Niebezpezpieczne ... twoj telefon cie sledzi :-)

    To wyżej to o Androidach pisałem akurat :)
    Ale fakt, każdy smartfon "śledzi", nie ma co się oszukiwać.
    Kwestia tego czy jesteś tego świadomy, czy nie.

    > Tylko "co jakis czas" to moze byc za rzadko, szczegolnie jak klient
    > samochodem jedzie ...

    Może. :)

    > Osobiscie mam wrazenie, ze "usluga lokalizacji" co pewien czas odpala
    > GPS, chocby po to, aby zaraportowac do googla sieci wifi w okolicy.

    To działa w obie strony, ale tak.

    > Cos takiego chyba jest i w androidzie ...

    Pokazuje też mapkę, tak jak tu?
    https://9to5mac.com/2019/06/08/ios-13-location-permi
    ssions/
    Czasem można się przerazić :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 247. Data: 2019-08-23 14:32:17
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 13:46, Kris pisze:

    > A czemu akurat "wydrukować i pchnąć listem" Jakis sentyment do czasów słsznie
    minionych że bez stemple, zwrotki itp to nieważne?

    Inaczej nie da się tego załatwić.

    > Znaczki na list tez kupujesz po odstaniu swego w kolejce na poczcie?
    > Poprzez PUE ZUS możną jak sam wyżej napisałeś czy nawet telefonicznie

    Ponieważ trzeba złożyć wniosek, z kontekstu maila od ZUS rozumiem, iż
    pewnie chodzi o faks.
    Zalogowałem się do PUE ZUS. Nic nie da się zrobić. "Przycisk jest
    aktywny w przypadku, gdy ubezpieczony nie posiada płatnika składek " - a
    posiadam.

    > Tak czytam Twoje posty od kilku tygodni to ty faktycznie z jakiegoś Archeo jesteś;)

    Fakt. Oprócz tego, że założyłem kolejne konto, problem pozostał
    nierozwiązany. ;-)

    > Ps
    > Listy zwykłe, polecone itp dzisiaj można wysyłać bez wychodzenia z domu.

    Fajnie. Mnie bardziej kręci jednak rozwiązywanie problemu.
    OK - poszedł kolejny elektroniczny list do ZUS. Tym razem z ich portalu
    po autoryzacji. Mam nadzieję, że sprawa zostanie załatwiona.

  • 248. Data: 2019-08-23 14:40:44
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

    Założyłem. Na razie nic się nie da zrobić - czekam na info z ZUS.

    > Nie trzeba. Podkreślone. PUE działa całkiem sprawnie.

    Nie działa. Tak jak się domyślałem - ZUS ma w bazie nieaktualny adres.
    Zmienić go nie mogę - zobaczymy co dalej.

    > Profil zaufany to też nie jest jakieś nowum i warto mieć.

    A po co?

  • 249. Data: 2019-08-23 14:52:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Szymon <...@w...pl> writes:

> [...]
    ^^^^^^

    > Założyłem. Na razie nic się nie da zrobić - czekam na info z ZUS.

    > Nie działa. Tak jak się domyślałem - ZUS ma w bazie nieaktualny
    > adres. Zmienić go nie mogę - zobaczymy co dalej.

    No ale napisało Ci dlaczego nie możesz - masz płatnika składek i to za
    jego pośrednictwem masz to zgłosić.

    > A po co?

    Zeby podpisać JPK? Żeby złożyć skargę do UODO?
    Żeby się zalogować do portalu pacjenta (ciekawych rzeczy można się
    czasami dowiedzieć)?

    KJ

    You can tell the ideals of a nation by its advertisements.
    -- Norman Douglas

  • 250. Data: 2019-08-23 15:02:38
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 14:52, Kamil Jońca pisze:

    > No ale napisało Ci dlaczego nie możesz - masz płatnika składek i to za
    > jego pośrednictwem masz to zgłosić.

    Domyśliłem się. ;-)
    A wystarczyłoby, gdyby już w pierwszym zapytaniu ZUS poinformował, iż
    adres się nie zgadza.

    Zastanowiło mnie przy okazji obliczanie emerytury wg kalkulatora. Dość
    optymistycznie to wygląda (ok. 70% wynagrodzenia) - wprawdzie to tylko
    szacunek, za który nikt nie bierze odpowiedzialności, ale...

    > Zeby podpisać JPK? Żeby złożyć skargę do UODO?

    Nie prowadzę działalności, więc JPK mnie nie dotyczy.

    > Żeby się zalogować do portalu pacjenta (ciekawych rzeczy można się
    > czasami dowiedzieć)?

    O tym czytałem... Ale to chyba jeszcze inny portal niż ten ZUS-owy. ;-)
    Jakoś nie mogę znaleźć opcji likwidacji dostępu elektronicznego z tej
    platformy ZUS...