  • 1. Data: 2002-06-17 14:32:03
    Temat: PLZ czy PLN ?
    Od: "yugin" <y...@p...pl>

    Powiem szczerze :)
    Zalozylem sie z bratem o 100zl. On twierdzi ze waluta polska (zloty) ma
    oznaczenie PLN, ja twierdze ze PLZ. Oznaczenie PLN, AFAIK pochodzi z czasow
    wymiany starych pieniedzy na nowe. Rzad w tym czasie wprowadzil te dwa
    oznaczenia, PLN dla nowych zlotowek i PLZ dla starych. Nie wiem dlaczego tak
    bylo ale pewnie dlatego zeby sie ludziom nie mylilo :)
    Z tego co wiem to teraz oznaczenie jest PLZ. Takie oznaczenie jest chyba
    zawsze i pochodzi ono od "symbolu" kraju (PL) i nazwy waluty z nim
    obowiazujacej (Z-zloty). Np. chociazby marka - DEM (DE+M). Jezeli sie myle
    to prosze o sprostowanie. Sorry ze na te grupe akurat pisze ale nie
    wiedzialem gdzie sie o to zapytac.

    --
    pozdrawiam
    Adadm Dębicki

  • 2. Data: 2002-06-17 14:38:17
    Temat: Re: PLZ czy PLN ?
    Od: darek ciesla <d...@W...pl>

    yugin wrote:
> [...]
    > oznaczenia, PLN dla nowych zlotowek i PLZ dla starych. Nie wiem dlaczego tak
    > bylo ale pewnie dlatego zeby sie ludziom nie mylilo :)

    I AFAIK tak zostalo.

    --
    darek ciesla
    d...@d...pl

  • 3. Data: 2002-06-17 14:43:02
    Od: "yugin" <y...@p...pl>

    > I AFAIK tak zostalo.

    Niech ktos powie ze nie to bede mial 100zl ;))))))))
    A serio to jak moglo tak zostac jak jest juz tylko nowy zloty =) ?

    --
    Adam Dębicki

  • 4. Data: 2002-06-17 14:46:16
    Od: <a...@p...onet.pl>

    mnie sie wydaje ze jedyna krajowa waluta jest Złoty - ani stary ani
    nowy........

  • 5. Data: 2002-06-17 14:51:32
    Od: "ziuciu" <z...@w...pl>

    To przegrales, obowiazuje PLN.

    Ziuciu

  • 6. Data: 2002-06-17 14:56:15
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 17 Jun 2002 16:32:03 +0200, w <aeks4u$796$1@news.tpi.pl>, "yugin"
    <y...@p...pl> napisał(-a):

    > Powiem szczerze :)
    > Zalozylem sie z bratem o 100zl. On twierdzi ze waluta polska (zloty) ma
    > oznaczenie PLN, ja twierdze ze PLZ.

    No i jesteś 100zł w plecki :).

  • 7. Data: 2002-06-17 14:59:08
    Od: "yugin" <y...@p...pl>

    > No i jesteś 100zł w plecki :).

    Nie sadze. Moze jakis link do ustawy albo cos? IMO wiele osob sie myli z tym
    PLN...

    --
    yugin

  • 8. Data: 2002-06-17 15:02:41
    Od: "Van GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > Zalozylem sie z bratem o 100zl

    Proponuje zamienić to a jakas wodeczke wtedy moze bedziesz musial mniej
    wydac ;P

    Pozdr

    ---
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 9. Data: 2002-06-17 15:12:18
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <a...@s...in.pl>

    Użytkownik "yugin" <y...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:aektnm$ik4$1@news.tpi.pl
    ::: No i jesteś 100zł w plecki :).
    ::
    :: Nie sadze. Moze jakis link do ustawy albo cos? IMO wiele osob sie
    :: myli z tym PLN...
    A jednak bylbym sklonny twierdzic ze PLN, bedac za granica, widzialem
    kantory ktore skupowaly nasze rodzine zlotowki(tak, tak, to nie pomylka,
    choc po dosc paskarskim kursie) pamietam iz uzywali oznaczenia PLN.

    --
    Sygnaturka ma wolne :)

  • 10. Data: 2002-06-17 15:13:56
    Od: <a...@p...onet.pl>

    a moze by tak zobaczyc co "stoi" napisane na banknotach......na pewno nie PLN