  • 1. Data: 2006-12-22 18:38:07
    Temat: Opłaty za przelew do USA w PekaoSA
    Od: " TN" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam pytanie co do słuszności naliczenia mi pewnych opłat za przelew kwoty
    500$ na konto w USA przez Bank Pekao SA. Ale od początku:
    - zależało mi aby powyższa kwota doszła na konto amerykańskie nienaruszona,
    gdyż osoba w USA uprzedziła mnie, że jej bank bierze za przelew przychodzący
    10$;
    - na wniosku więc zaznaczyłem, że wszelkie opłaty powinny być potrącone z
    mojego rachunku;
    - w PekaoSA naliczono mi opłaty: za przelew + za komunikaty SWIFT + opłata
    OUR (ryczałt - 80 zł !!!)jako pokrycie wszelakich innych kosztów.

    W sumie dało to ok 140 zł opłaty.

    Jakież było moje zdziwienie, gdy osoba z drugiej strony oceanu poinformowała
    mnie, że kwotę dostała ale jej amerykański bank potrącił jednak 10$.

    Reklamowałem sprawę (niewykonanie mojego zlecenia prawidłowo) ustnie w
    PekaoSA, by po pewnym czasie dowiedzieć się, że bank amerykański standardowo
    pobiera te 10$ za przelewy przychodzące i że nie zwrócą mi opłaty 80zł.
    Bank tłumaczy się faktem, że nie jest w stanie określić, które banki
    pobierają standardowo opłate za przelewy przychodzące.
    Nie poinformowano mnie o takiej ewentualności, a wręcz przeciwnie, zapewniano
    że opłata OUR załatwi uniknięcie obciążania jakimikolwiek kosztami drugiej
    strony.

    Wiem, powiecie, że było przelać 510$ i byłby spokój, ale skąd mogłem wiedzieć
    że powyższa operacja tak przebiegnie.

    Na moje stwierdzenie, że wniose pisemną reklamację, powiedziano mi, że mogę
    być obciążony jakimiś jej kosztami (!!!).

    Co Wy na to? Proszę o jakieś wskazówki jak postępować w tej sytuacji.

    Pozdrawiam
    TN

  • 2. Data: 2006-12-22 21:47:04
    Temat: Re: Opłaty za przelew do USA w PekaoSA
    Od: "chomar" <m...@o...pl.pl>

    > Co Wy na to? Proszę o jakieś wskazówki jak postępować w tej sytuacji.

    Jak ktoś do tej pory ma konto w PeKaO S.A lub PKO BP to powinni mu naliczyć
    1400 a nie skromne 140.
    Pozdrawiam i Wesołych Świąt

  • 3. Data: 2006-12-22 23:20:58
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-22 19:38, TN stwierdził, że:
> [...]
    > gdyż osoba w USA uprzedziła mnie, że jej bank bierze za przelew przychodzący

    No to jeśli bierze 10& za przyjęcie przelewu, to jak Ty chciałeś to ominąć?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2006-12-23 13:15:56
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 22 Dec 2006 18:38:07 +0000 (UTC), w <emh8me$jn7$1@inews.gazeta.pl>, " TN"
    <m...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Co Wy na to? Proszę o jakieś wskazówki jak postępować w tej sytuacji.

    Zmienić bank? No, ale o tym chyba trzeba było pomyśleć wcześniej.

  • 5. Data: 2006-12-23 13:36:57
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Wieksze szanse na odzyskanie tych $10 bedzie mial Twoj odbiorca w USA jezeli
    zadzwoni do swojego banku i poprosi o zwrot (bo teoretycznie koszty poniosl
    juz nadawca) niz Ty skladajac pisemna reklamacje do Wielce Szanownego Pekao
    SA. Jest pewna roznica miedzy customer service a "obslugom klejenta" w
    wykonaniu Pekao.

  • 6. Data: 2006-12-23 13:51:42
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 22 Dec 2006 18:38:07 +0000 (UTC), " TN"
    <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Na moje stwierdzenie, że wniose pisemną reklamację, powiedziano mi, że mogę
    >być obciążony jakimiś jej kosztami (!!!).

    IMHO bzdura
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2006-12-23 16:12:12
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-23 14:15, r...@a...net.pl stwierdził, że:

    > Zmienić bank? No, ale o tym chyba trzeba było pomyśleć wcześniej.

    Znaczy się znajomy - odbiorca przelewu - ma zmienić bank? Bo nie
    rozumiem co koszty przesłania przelewu mają do prowizji za jego
    zaksięgowanie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2006-12-23 17:38:46
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    begin --> Sat, 23 Dec 2006 17:12:12 +0100, w <emjkf3$qv8$1@news.dialog.net.pl>,
    Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> napisał(-a):

    > Znaczy się znajomy - odbiorca przelewu - ma zmienić bank? Bo nie
    > rozumiem co koszty przesłania przelewu mają do prowizji za jego
    > zaksięgowanie.

    Zmienić bank na taki, w którym udzielają rzetelnych informacji. I nie kroją za
    przelew jak za zboże.

  • 9. Data: 2006-12-23 17:45:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-23 18:38, r...@a...net.pl stwierdził, że:

    > Zmienić bank na taki, w którym udzielają rzetelnych informacji. I nie kroją za
    > przelew jak za zboże.

    A, o to chodziło ;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2006-12-23 18:29:29
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    Od 5 lat robie przelwy zagramaniczne i kosztuje to w ING 30zl+30zl czyli
    60zl jesli ja biore na siebie koszta przelewow lub jesli stronami to ja
    place 30zl i reszta mnie nie interesuje lub ONB ponosi koszt i reszta mnie
    nie interesuje ale to w koncie firmowym,!