  • 1. Data: 2004-02-29 18:59:32
    Temat: Opłacalność użytkowania KK
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Witam !
    Jakie obroty miesięczne trzeba generować kartą kredytową, aby zwróciła się
    opłata za jej użytkowanie ?
    Przykładowo KK Silver BPH - opłata za wydanie/użytkowanie = 75 zł/rocznie
    Bursztynowa karta kredytowa płaska BPH = 25 zł

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 2. Data: 2004-02-29 19:30:30
    Temat: Re: Opłacalność użytkowania KK
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Jakie obroty miesięczne trzeba generować kartą kredytową, aby zwróciła
    się
    > opłata za jej użytkowanie ?

    obroty mozesz generowac takie na jakie przyznany limit pozwoli - byle bys
    dal rade splacic :)

    a powaznie - wylicz sobie.
    potrzebujesz:
    - znac koszty wydania/uzytkowania karty - czym nizsza kwota, tym lepiej
    -znac oprocentowanie srodkow na Twoim rorze czy lokacie - czym wieksze,
    tym szybciej
    -znac ilosc dni jakie utrzymujesz srodki na ror - srodki, w miejsce
    ktorych zaplaciles karta i srodkami banku, czyli jak dlugo dana kwota jest
    u Ciebie az do momentu splacenia zadluzenia - dluzej = lepiej
    -dlugopis, kartka papieru, kalkulator

    zbyszko janke

  • 3. Data: 2004-02-29 19:36:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    janke <j...@p...onet.pl> wrote:
    > -dlugopis, kartka papieru, kalkulator

    Zdaje mi sie, ze takie narzedzie bylo na www.bankier.pl - moze tam trzeba
    poszukac?

  • 4. Data: 2004-02-29 21:17:46
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    ja, janke:

    'Amra':

    > Zdaje mi sie, ze takie narzedzie bylo na www.bankier.pl - moze tam
    trzeba
    > poszukac?

    ale po co dawac komus "rybe"?
    dajmy mu "wedke", nalapie sobie "ryb" duzo wiecej
    wiec:
    -kartka papieru i olowek [kalkulator - tylko "ew."]
    ;)
    zbyszko janke

  • 5. Data: 2004-02-29 21:32:35
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    > ale po co dawac komus "rybe"?
    > dajmy mu "wedke", nalapie sobie "ryb" duzo wiecej
    > wiec:
    > -kartka papieru i olowek [kalkulator - tylko "ew."]

    Co tu liczyc ja i tak zawsze po tylku dostaje :)
    Ktos musi zarobic aby ktos inny mogl miec wiecej niz moze sobie pozwolic...

    Pozdr,
    Leon

  • 6. Data: 2004-02-29 22:53:04
    Od: sebol <l...@s...pl>

    janke wrote:

> [...]
    > - znac koszty wydania/uzytkowania karty - czym nizsza kwota, tym lepiej
    > -znac oprocentowanie srodkow na Twoim rorze czy lokacie - czym wieksze,

    niekoniecznie - zalezy jak "inwestuje" srodki. Moze prowadzi działalnosc
    ? Moze rownie dobrze isc do kasyna zamienic wszystko na zetony zagrac
    za 10 zl a reszte spieniezyc i wplacic na rachunek :P Tak wiec wychodzi
    podwojna kwota do odsetkowania.
    Tak czy inaczej troche mi sie niedobrze robi jak widze pytania klasy jak
    zaoszczedzic 6 zl miesiecznie?

    --
    l...@s...pl

  • 7. Data: 2004-03-01 01:46:06
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Leon:
    > Co tu liczyc ja i tak zawsze po tylku dostaje :)
    > Ktos musi zarobic aby ktos inny mogl miec wiecej niz moze sobie
    pozwolic...

    pewnie tez prawda :)

    kiedys, pamietam fajnie bylo miec KK i ror w internetowym....
    symulacja [w odniesieniu do "kiedys"]:
    -masz KK z okresem 51dni
    -rachunek w mBanku z poczatku samego, wg reklam na posterach 15,7%
    -lub r-k w dawnym LG Petro 16,3% (na netkombie tyle bylo kiedy je
    otworzylem, lub nawet 16,7 a 16,3 to netKonto...)
    -placisz za cala rodzine i znajomych w sklepach karta, oni oddaja ci
    gotowke (w tamtym czasie mialem w BZ kk z limitem 1500pln, czyli jedna
    lodowka czy pralka kupiona przez "ciocie/mame/kuzyna")

    placisz za "ciocie" karta, "ciocia" daje Ci got.
    got. niesiesz do LG Petro czy mBanku.
    KK splacasz po 50 czy dajmy na to 30 dniach od zakupu, got. przez ten czas
    "procentowala" sobie

    wykorzystujac caly lub prawie caly (jak najwieksza czesc) limit KK przy
    oprocentowaniu 15 - 17% na ror szybko sie karta zwracala, nieprawdaz? i
    jeszcze mozna bylo zyski wypracowac :)))

    a w LG jescze mozna bylo maly akcelerator zrobic - karta ME miala limit
    5000, wyplacales z bankomatu i biegles do kasy wplacic. na rachunku
    wyplacone 5kpln bylo jako srodki zablokowane nawet do 3-5 dni (zalezalo od
    "ukladu weekendowego"), przy czym przez czas blokady srodki byly
    oprocentowane.
    pamietam, ze bawiac sie w ten sposob uzyskiwalem nawet saldo 20000 z
    wyplacanych i wplacanych w kolko jednych 5000.
    oczywiscie dostepnych bylo 5k, ale z zablokowanymi 15k bylo juz 20k
    podlegajacych oprocentowaniu :)))

    pozdrawiam
    zbyszko janke

  • 8. Data: 2004-03-01 12:29:00
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/29/2004 11:53 PM, sebol wrote:

> [...]
    > podwojna kwota do odsetkowania.
    > Tak czy inaczej troche mi sie niedobrze robi jak widze pytania klasy jak

    Możliwość dysponowania pieniędzmi, których "się nie ma" to jedno -
    prawdziwe oszczędności sa jednak związane z wygodą, np. brakiem
    posiadania gotówki przy wyjazdach zagranicznych - czasem kk jest jedyną,
    jaka jest akceptowana, możliwością uzyskania korzystnej ceny np. przy
    wynajmie samochodu (bez kk czy generalnie wypukłej bywa to wogóle
    niemożliwe) czy podobne. KK mają rózne, generalnie lepsze niz inne karty
    wymogi z tyt. autoryzacji - nie jest np. miłe stanie w marynarce zima na
    stacji benzynowej, bo nasz elektron "musi do systemu" a ten się akurat
    konserwuje.

    PZdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-03-01 17:14:29
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    janke wrote:
> [...]
    > wyplacanych i wplacanych w kolko jednych 5000.
    > oczywiscie dostepnych bylo 5k, ale z zablokowanymi 15k bylo juz 20k

    Tylko ze potem bank stornuje odsetki ktore naliczyl od zablokowanej
    kwoty. Czyli zarobiles nic.

    Mroziu

  • 10. Data: 2004-03-01 17:23:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tylko ze potem bank stornuje odsetki ktore naliczyl od zablokowanej
    > kwoty. Czyli zarobiles nic.

    Zalezy który bank ;-))) Inteligo tego nie robi, a i KB podobno tez nie ;-)
    Oscylator wiecznie zywy ;-) ?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn