    From: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Dewaluacja
    Date: Thu, 11 Jul 2002 13:12:33 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pj154.szczecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Konio <_...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:agij6l$qhu$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "hmiel" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tyle to i ja wiem. Mój tok rozumowania idzie w ten sposób:
    > Jeżeli dewaluujemy zlotowke np. z 4 do 5 zł za $, to kazdy
    > obywatel, ktory przed dewaluacją posiadał 1000 $ (4000 zł)
    > po dewaluacji jest posiadaczem 1000 $, ale to jest juz 5000 zł.
    > Jednak dalej jest obywatelem polskim i gdy sie wybiera do
    > sklepu po chleb (1 zł) to moze kupic tych chlebkow teraz wiecej
    > o 25%.

    Tak jest, gdy pozycja walutowa kraju jest dodatnia, czyli jest wiecej
    depozytow, niz kredytow. Jesli jest na odwrot - przewazaja kredyty walutowe
    nad depozytami, to wzrost kursu walutowego w odwrotny sposob wysusza rynek z
    pieniadza

    a jak jest? Wedlug ostatnich danych chyba jest jeszcze mniej wiecej po rowno
    kredtow i deozytow

    Malin