  • 1. Data: 2004-08-16 17:11:17
    Temat: Odczytywanie karty magnetycznej przez worek foliowy (?!);
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    Ksjerka w jednym z hipermarketow miala problem
    z odczytaniem mojej debetowej karty magnetycznej;
    Przejechala karta kilka razy przez czytnik i nic;
    Wlozyla wiec karte w przezroczysty worek foliowy
    i jescze raz przejechala przez czytnik;
    ...i poszlo (?!)

    Czy ktos z Was moze mi to wytlumaczyc?
    /moze powinienem dac zapytanie na sci.fizyka :)

  • 2. Data: 2004-08-16 22:39:41
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Q:
    > Ksjerka /.../ miala problem
    > z odczytaniem /.../ karty magnetycznej;
    > Przejechala /.../ przez czytnik i nic;
    > Wlozyla wiec karte w przezroczysty worek foliowy /.../
    > ...i poszlo (?!)

    > Czy ktos z Was moze mi to wytlumaczyc?

    zacznij od kasjerki - ona to zrobiła, ona musi to wiedzieć ;)

    zbyszko janke

  • 3. Data: 2004-08-17 00:11:27
    Od: "JaKi" <j...@p...onet.pl>

    > zacznij od kasjerki - ona to zrobiła, ona musi to wiedzieć ;)

    To jest chyba tajemica zawodowa ich ;-) Kiedys sie pytalem ale nie uzyskalem
    odpowiedzi. Na poczatku nastapilo wytarcie karty, jak to nie pomoglo w ruch
    poszla reklamowka ;-)

    A tak serio - cos mi sie wydaje, ze osoby szkolace/instalujace terminale
    wspominaja o tym, bo sporo kasjerek tak postepuje.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-08-17 10:54:56
    Od: Daniel Karasek <P...@t...moj.adres>

    Był 16 sierpień (poniedziałek) gdy o godzinie 19:11 *Q* napisał(a) :

    > Wlozyla wiec karte w przezroczysty worek foliowy
    > i jescze raz przejechala przez czytnik;

    różne czytniki mają w różnej odległości głowice czytającą kod.
    jeśli karta wytrze się to głowica traci "ostrość" podczas sczytywania kodu.
    cienka warstwa foli poprawia tą "ostrość"...

    tak tylko gdybam.

    Daniel
    "Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."