  • 1. Data: 2004-12-10 09:41:03
    Temat: [OT] Cudzoziemiec a DG w Polsce
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Przepraszam za OT. Dostałem pytanie od znajomej z Niemiec. Zastanawia się
    nad rozpoczęciem jakiejś drobnej działalności w Polsce (więcej na razie nie
    wiem). Podobno gdzieś się dowiadywała i usłyszała, że m.in. musi mieć kartę
    stałego pobytu? Prawda to?
    Może ktoś poda jakiś link do przepisów na powyższy temat?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 2. Data: 2004-12-10 11:16:55
    Temat: Re: [OT] Cudzoziemiec a DG w Polsce
    Od: maho <l...@g...com>

    Maciej Loret wrote:
> [...]
    > stałego pobytu? Prawda to?
    > Może ktoś poda jakiś link do przepisów na powyższy temat?

    no to totalny offtopic.

    http://www.cudzoziemcy.pl

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2004-12-10 11:52:57
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > http://www.cudzoziemcy.pl

    Różne rzeczy tam są, ale o działalności gospodarczej nie znalazłem nic.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 4. Data: 2004-12-11 00:37:52
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
    > Witam.
    > Różne rzeczy tam są, ale o działalności gospodarczej nie znalazłem nic.

    Nie chciałbym wprowadzić w błąd, ale wydaje mi się, że po naszym
    wuniowstąpnieniu nie ma żadnych ograniczeń dot. prowadzenia działalności
    gosp. przez obywateli innych państw Unii. Swoboda przepływu kapitału i
    wyboru miejsca osiedlania się są chyba jednym z głównych "przywilejów".
    Myślę że Niemca będą obowiązywać takie same zasady jak Polaka chcącego
    prowadzić dzialalność gospodarczą... o ile nie został wynegocjonowany
    jakiś okres przejściowy (a tak chyba jest). Spróbój poszukać na jakichś
    stronach rządowych...

    --
    Welcome...! to the elder ruins again
    The wind whispers beside the deep forest

  • 5. Data: 2004-12-11 15:20:52
    Od: maHo <m...@p...net>

    Maciej Loret wrote:
    > Witam.

    > Różne rzeczy tam są, ale o działalności gospodarczej nie znalazłem nic.

    pytałeś się o link do przepisów dotyczących karty stałego pobytu. jest
    tam link do ustawy o cudzoziemcach (wielokrotnie nowelizowanej), i tam
    jest wszystko. jako że to jest naprawdę NTG, proponuję pl.soc.prawo albo
    na priva.

    pozdrav

    maHo

  • 6. Data: 2004-12-12 17:59:26
    Od: f...@y...com

    Witam,

    Na stronie MSZ-u www.msz.gov.pl jest dzial

    INFORMACJA DLA OBYWATELI KRAJÓW UNII UROPEJSKIEJ I EUROPEJSKIEGO OBSZARU
    OSPODARCZEGO PRZYJEŻDŻAJĄCYCH DO POLSKI

    (jest tez wersja po niemiecku).

    Obywatele panstw EU maja prawo pobytu i pracy w PL, jesli jednak chca
    przedluzyc pobyt po 3 miesiacach, musza sie zarejestrowac. Ale i od tego sa
    wyjatki:

    W przypadku zamiaru pozostanie w Polsce dłużej niż 3 miesiące konieczne będzie
    uzyskanie zezwolenia na pobyt lub zezwolenia na pobyt czasowy. Wymóg ten nie
    dotyczy osób wykonujących pracę, wolny zawód lub prowadzących działalność
    gospodarczą na terytorium RP, zachowujących miejsce stałego pobytu na
    terytorium innego państwa członkowskiego UE, do którego powracają co najmniej
    raz w tygodniu.

    Mam nadzieje, ze to pomoze.