  • 1. Data: 2006-06-09 08:03:01
    Temat: Negatywna decyzja kredytowa
    Od: Agnetta <s...@p...fm>

    Dostałam negatywną decyzję w jednym banku przy kredycie hipotecznym za
    wpis do ZBP. Pan nie chciał udzielić mi szczegółowych informacji (jego
    prawo, tak?)
    Czy to oznacza, że już całe życie za ten wpis jestem skazana na
    "bezdomność"?
    Przecież każdemu w życiu może trafić się zły okres, potem się zbiera i
    zaczyna wszystko uczciwie spłacać. Wpis zostaje.
    Czy banki nie chcą ponosić żadnego ryzyka mając zabezpiecznie
    hipoteczne? Jasne, ich prawo, ale przecież jak mi się noga powinie to
    mają hipotekę. W takim razie lepiej płacić w szarą strefę za wynajem niż
    dać zarobić bankowi?
    Jejku, czasem nie rozumiem tego wszystkiego :(

    Pozdrawiam
    Agnetta

  • 2. Data: 2006-06-09 08:19:03
    Temat: Re: Negatywna decyzja kredytowa
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Agnetta" <s...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:e6ba4u$k0r$1@news.interia.pl...
    > Jejku, czasem nie rozumiem tego wszystkiego :(

    Ale czego nie rozumiesz? Pożyczyłabyś swoje własne pieniądze komuś, kto nie
    spłaca swoich zobowiązań?

  • 3. Data: 2006-06-09 08:55:32
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    bank, ktory dokonal wpisu moze go rowniez wycofac, jezeli splacilas w nim
    juz wszelkie zobowiazania to pojdz tam i popros, aby wycofali wpis, wtedy
    bedziesz miala czyste konto....

    banki nie moga pozyczac kasy byle komu (przepraszam za wyrazenie), one
    obracaja pieniedzmi osob, ktore zlozyly w nich swoje depozyty...

    negatywny wpis w BIK jest wystarczajacym powodem, aby odrzucic wniosek, po
    co bank ma ryzykowac ?

    wyjasnij sprawe z poprzednim bankiem i wtedy ponownie zloz wniosek

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2006-06-09 08:58:41
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > negatywny wpis w BIK jest wystarczajacym powodem, aby odrzucic wniosek, po
    > co bank ma ryzykowac ?

    To nie był BIK tylko chyba MIG-BR, bo autorka wątku pisze o czarnej liście
    ZBP. Czyli musiało być coś więcej niż tylko chwilowa obsuwa w płatnościach.

  • 5. Data: 2006-06-09 09:25:20
    Od: Agnetta <s...@p...fm>

    Użytkownik Glenn napisał:
    > Użytkownik "Robert Sierant" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > To nie był BIK tylko chyba MIG-BR, bo autorka wątku pisze o czarnej liście
    > ZBP. Czyli musiało być coś więcej niż tylko chwilowa obsuwa w płatnościach.

    Było coś więcej to logiczne. Napisałaś przecież, że _każdemu_ może się w
    życiu trafić zdarzenie losowe, które doprawdza do wzrostu zadłużenia.
    Nie uważam, że postępuję nieuczciwie. Od roku spłacam regularnie to
    zadłużenie z wszystkimi konsekwencjami.
    Owszem bank obraca pieniędzmi klientów, ale ja nie mówię o kredycie na
    piękne oczy tylko o kredycie, w którym zabezpieczniem jest hipoteka.
    Standard, prawda? Ale jednak moje ryzyko jeśli nie będę płacić bank w
    swoich procedurach zabiera mi mieszkanie. Proste.
    Czasu mam niestety coraz mniej i zanim wyjaśnię sprawy z bankiem, który
    mnie na ową listę wpisał nie zdążę pozałatwiać wszystkich formalności
    wynikających z umowy przedstwępnej kupna mieszkania. Moje ryzko.

    Agnetta

  • 6. Data: 2006-06-09 09:34:41
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    > Dostałam negatywną decyzję w jednym banku przy kredycie hipotecznym za
    > wpis do ZBP.

    Są banki które udzielają kredytów mimo złej historii kredytowej i
    wpisach na różnych czarnych listach. Ale w zamian mają większe
    oprocentowanie. Pół roku temu Dombank miał "kredyt na gebę", nie wiem
    czy jeszcze ma.

    > Przecież każdemu w życiu może trafić się zły okres, potem się zbiera i
    > zaczyna wszystko uczciwie spłacać. Wpis zostaje.
    > Czy banki nie chcą ponosić żadnego ryzyka mając zabezpiecznie
    > hipoteczne?

    Prawdopodobieństwo że znów ci się trafi zły okres jest większe niż u
    innych kredytobiorców. Bank nie chce ryzykować.

    Karol

  • 7. Data: 2006-06-09 09:37:56
    Od: Agnetta <s...@p...fm>

    Użytkownik Karol S napisał:

> [...]
    > wpisach na różnych czarnych listach. Ale w zamian mają większe
    > oprocentowanie. Pół roku temu Dombank miał "kredyt na gebę", nie wiem

    Czy poza tym większym oprocentowaniem są jeszcze jakieś kruczki w tym
    banku. Przeglądałam kiedyś ich ofertę. Teraz będę musiała zrobić to
    ponownie.

    > Prawdopodobieństwo że znów ci się trafi zły okres jest większe niż u
    > innych kredytobiorców. Bank nie chce ryzykować.

    Prawdopodobieństwo jest takie samo jak u innych. Zdarzenie losowe nigdy
    nie wybiera.

    Agnetta

  • 8. Data: 2006-06-09 09:56:52
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Agnetta wrote:

    > Prawdopodobieństwo jest takie samo jak u innych. Zdarzenie losowe nigdy
    > nie wybiera.

    Na czarnej liście pewnie jest tylko fakt że nie płaciłaś i niewiele
    więcej. Napisz bankowi dokładnie co to było za zdarzenie, że było losowe
    i niezależne od ciebie i nie powinno się powtórzyć, że teraz grzecznie
    wszystko spłacasz itd itp. Kulturalnie i rzeczowo. I dołącz to pismo do
    wniosku o kredyt, może jak analityk to przeczyta to przepuści. Chociaż
    za bardzo bym na to nie liczył, ale można spróbować.

    Karol

  • 9. Data: 2006-06-09 10:53:23
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Agnetta" <s...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:e6bev0$pjc$1@news.interia.pl...

    > Nie uważam, że postępuję nieuczciwie. Od roku spłacam regularnie to
    > zadłużenie z wszystkimi konsekwencjami.

    Ja nie twierdzę, że postępujesz nieuczciwie. Po prostu jedną z konsekwencji
    niewywiązywania się ze zobowiązań jest brak możliwości zaciągnięcia
    kolejnych, albo co najmnie utrudnienia w ich zaciąganiu. Po prostu się
    dziwię dlaczego dziwisz się odmową.

> [...]
    > Standard, prawda? Ale jednak moje ryzyko jeśli nie będę płacić bank w
    > swoich procedurach zabiera mi mieszkanie. Proste.

    Hipoteka jest zabezpieczeniem. Oprócz tego bank ocenia zdolność i
    prawdopodobieństwo terminowej spłaty. Dlaczego ma później bawić się w agenta
    nieruchomości, bo żle ocenił skłonność klienta do niepłacenia?

    > Czasu mam niestety coraz mniej i zanim wyjaśnię sprawy z bankiem, który
    > mnie na ową listę wpisał nie zdążę pozałatwiać wszystkich formalności
    > wynikających z umowy przedstwępnej kupna mieszkania. Moje ryzko.

    Jeżeli teraz jesteś na czysto, to załatw sobie z banku, w którym zalegałaś
    pismo, że teraz już jest ok Dołącz do tego własny opis sytuacji dlaczego
    wystąpiły problemy i z tym spróbuj jeszcze raz. Niektóre banki są
    "liberalniejsze" jeżeli chodzi o takie przypadki jak Twój - Dombank już Ci
    podpowiedziano. Sprawdź jeszcze GE.

  • 10. Data: 2006-06-09 11:03:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Glenn" <n...@p...pl> writes:

    > prawdopodobieństwo terminowej spłaty. Dlaczego ma później bawić się w agenta
    > nieruchomości, bo żle ocenił skłonność klienta do niepłacenia?

    Zwlaszcza ze eksmisja jest u nas prawie nie do przeprowadzenia.

    MJ