  • 1. Data: 2008-10-14 16:35:20
    Temat: NBP - kto pilnuje Waszej kasy ??
    Od: "bleble" <b...@p...onet.pl>

    [...]Proszę Czytelników o uważne przyjrzenie się tytułowi. Nie pytam: &#8222;Jakie
    kompetencje ma pan Sławomir Skrzypek?&#8221;. Nie pytam, bo akurat na to pytanie
    odpowiedź jest jednoznaczna. Nie ma ż a d n y c h. Nie zna ekonomii, nie zna
    języków. Za granicą, reprezentuje go specjalny wysłannik, profesor z &#8222;górnej
    półki&#8221; polskiej ekonomii. Ale nawet i w kraju prezes Skrzypek &#8211; mający
    świadomość swojej niekompetencji &#8211; boi się spotkań z ludźmi jak diabeł
    święconej wody. Kiedy zapraszają go w jakieś miejsce, każe przysłać pytanie do
    siebie ... dwa tygodnie wcześniej. Najwyraźniej nie wystarczy poznać pytania;
    trzeba jeszcze nauczyć się na pamięć odpowiedzi...
    Zapytany kiedyś o kwalifikacje na stanowisko zajmowane dzisiaj przez p.
    Skrzypka, odpowiedziałem dziennikarzowi, że nie wystarczy być profesorem
    ekonomii (wymieniane były wówczas różne profesorskie nazwiska). Trzeba jeszcze
    mieć mocny kręgosłup, aby być w stanie oprzeć się różnym presjom polityków.
    Tymczasem p. Skrzypek, gdy był kandydatem na prezesa PKO BP, przyjmował
    skrajnie oportunistyczną postawę w głosowaniach podczas posiedzeń zarządu
    banku. Żeby nie narazić się nikomu wstrzymywał się od głosowania &#8211; nawet w
    sprawach ..., które sam wnosił pod obrady.
    Zostawmy jednak innym precyzyjne określenie stanu kręgosłupa p. Prezesa i
    przejdźmy do pytania postawionego w tytule. W oficjalnym portalu NBP czytamy,
    że p. Skrzypek jest m.in. &#8222;magistrem nauk ekonomicznych SGH w Warszawie&#8221;,
    także posiada stopień MBA (magister zarządzania) z Uniwersytetu Wisconsin-La
    Crosse w USA.
    Profesura to nie jest, ale zawsze coś. Sęk w tym, że w rejestrach SGH, jak
    wieść niesie, n i e m a takiego magistra ekonomii. Zainteresowany tą
    informacją poszedłem o krok dalej i sam już sprawdziłem na stronach
    internetowych Uniwersytetu Wisconsin-La Crosse listę posiadaczy tytułu MBA za
    ostatnich 25 lat. Znalazłem tam wielu alumnów o polskich nazwiskach, co nie
    budzi zdziwienia, gdyż Wisconsin, to &#8222;polski&#8221; stan, ale Sławomira
    Skrzypka tam
    nie było...
    Skąd więc ta p o d w ó j n a dezinformacja? Można się tylko domyślać. Otóż p.
    Skrzypek, razem z kilkoma innymi urzędnikami noszącymi papiery za Lechem
    Kaczyńskim, dostali wiele lat temu stypendium szkoleniowe dla pracowników
    administracji publicznej i spędził w USA kilka miesięcy. Trochę to mało dla
    uzyskania MBA (coś przecież trzeba było napisać po angielsku, żeby uzyskać
    magisterium!), ale gdzieś tam p. Skrzypek wydębił &#8211; przysłowiowym &#8222;psim
    swędem&#8221; &#8211; jakiś świstek papieru stwierdzający, że szkolenie to jest
    równoważne
    z uzyskaniem stopnia MBA (!).
    No dobrze, a skąd magister ekonomii z SGH? Ano z jednym, mocno nieoficjalnym
    (mówiąc dyplomatycznie), papierkiem, p. Skrzypek, jak się wydaje, udał się do
    kogoś (kogo?) na tej uczelni i otrzymał drugi &#8211; także nieoficjalny! &#8211;
    papierek, że dyplom MBA z Wisconsin (którego też nie ma!!) jest równoważny
    magisterium zarządzania SGH. W czasie wyboru na prezesa NBP dziennikarze
    zaczęli szukać pracy magisterskiej przyszłego prezesa i wówczas ta informacja
    zniknęła z dossier, ale widać pojawiła się ponownie, gdy zagrożenie minęło.
    Hiperaktywny nadgończy obecnego rządu, minister Ziobro, niesłychanie
    interesował się ewentualnym nieprawdziwym oświadczeniem byłego Prezydenta,
    który w ankiecie wyborczej napisał &#8222;wykształcenie wyższe&#8221;, gdy miał
    jedynie
    niepełne. Myślę, że dla przyzwoitości minister Ziobro powinien zainteresować
    się tak bogatymi w nieprawdę oświadczeniami aktualnego Prezesa NBP. No, ale
    mówienie o poczuciu przyzwoitości w odniesieniu do kogoś z PiS, to przecież
    rozmowa o nieobecnym... [...]

    Ze strony --> http://www.winiecki.pl/ro5.php

    Az strach mnie ogarnia, prawda to czy fałsz ??