  • 31. Data: 2007-11-14 19:35:53
    Temat: Re: [Multibank]Visa Gold
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    tak jak pisalem wczoraj :( zloto zdrozalo :)

  • 32. Data: 2007-11-14 19:41:20
    Temat: Re: Visa Gold
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    pko bp wydaje karte z limitem 1x10^6 PLN, ale to bank zaprasza do jej
    wyrobienia

  • 33. Data: 2007-11-14 20:22:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Lis, 15:21, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

> [...]
    > zabawa i test. Masz Ty albo może ktoś inny ma jakis pomysł, do którego
    > elastycznego banku by uderzyć? :-) Przy czym pewną komplikacją jest to, że
    > banki usiłują wciskać te swoje personal bankingi, jak tylko chcesz cokolwiek
    > poza standardowymi procedurami, co nie jest mi do niczego potrzebne. Ja
    > chchiałbym po prostu względnie dużą linię na podstawie dotychczasowej
    > historii, bez tych pierdół. Z drugiej strony kwota jest na tyle niska, że
    > nie sądzę aby udało się z tym przebić do jakichś osób z rzeczywistą
    > zdolnością decyzyjną w centrali jakiegokolwiek banku.

    Wydaje mi sie, ze z rok musialbys pomielic te 200k limitow karcianych,
    zeby bylo widac, ile naprawde pieniedzy przpusciles i splaciles przez
    ten okres.
    A gdzie - to juz moge tylko gdybac
    Moze jakis mniejszy bank, gdzie latwiej dotrzec do decydentow?

  • 34. Data: 2007-11-14 20:43:57
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    Tylko wiesz, za rok to ja już prawdopodobnie będę mieć 300k+ na kartach,
    więc znowu poziom obrotów będzie w pewien sposób nieaktualny. :-) No chyba
    że okaże się, iż chęć do rozdawania KK wśród banków się obniża albo że być
    może jednak istnieje jakaś górna granica sumy limitów zaraportowanych w BIK,
    która banki są w stanie przełknąć. Może ten Getin to początek nowej
    tradycji. Natknąłem się też już wcześniej na inne ograniczenie, w Mille suma
    limitów kart "przenoszonych" to co najwyżej 25k. Coraz częściej też natykam
    się na górne granice dopuszczalnych limitów dla danego typu karty. trzeba
    brać karty "platynowe", a te z kolei bywają bezwzględnie płatne albo co
    gorzej aby je wziąć trzeba się zapisywać do tego nieszczęsnego personal
    banking'u. Już najlepiej jest jak bank takich kart w ofercie nie ma, bo
    wtedy zazwyczaj wyżej jest ustawiona granica dla normalnych żółtych kart.
    :-] Generalnie zdaję sobie sprawę, że mechanizm kartowy powyżej pewnej
    granicy stanie się nieefektywny i że chyba trzeba będzie zmierzać w kierunku
    jakiejś linii zabezpieczonej hipotecznie.

    Jest też jeszcze kolejna kwestia - opłacalności tego dla banku. Obroty są
    bardzo wysokie, ale okresy zaangażowania w oprocentowany kredyt są krótkie.
    Odsetki w związku z tym są niewielkie. To dlatego tak duże znaczenie ma dla
    mnie brak prowizji procentowej.

    W przypadku linii, pomimo potencjalnie niższego oprocentowania:
    1. Może grozić procentowa coroczna prowizja.
    2. Nie ma mechanizmu balance transferów, a ten mechanizm to *olbrzymie*
    zyski jak się często karty "zmienia".

    marekz

  • 35. Data: 2007-11-14 21:06:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Lis, 21:43, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

> [...]
    > Odsetki w związku z tym są niewielkie. To dlatego tak duże znaczenie ma dla

    Sadze, ze z limitami na KK to okres przejsciowy.
    Banki odnajduja coraz to "nowe" produkty na ktorych nie ma w
    statystykach "zlych kredytow" wpadek czy jak to nazwac - w odpowiednim
    stosunku procentowym do przepuszczanych przez to kwot - a nastepnie
    psuja produkt, wciskajac go wszystkim. nastepuje potem analiza i
    wytyczne, zaostrzajace kryteria, gdy minie pewien czas
    hurrrakorzystania.

    Przeciez to smieszne, jak w banku X mowia staruszkom, ze nie maja
    zdolnosci na kredyt 2000 ale bez problemu bedzie KK z limitem 3000.

    W USA (ze dwa razy wspominali o tym na kartyonline) zmienia sie
    struktura kartowa, spadaja ilosci KK wzrastaja obciazeniowych - z
    czegos to wynika?

    W ktoryms momencie "bomba pojdzie w gore" i banki zaostrza polityke
    karciana.

  • 36. Data: 2007-11-14 21:09:15
    Od: - <...@...a>

    Dnia Wed, 14 Nov 2007 20:41:20 +0100, Damian napisał(a):

    > pko bp wydaje karte z limitem 1x10^6 PLN, ale to bank zaprasza do jej
    > wyrobienia

    Co jest nie tak w słowie "milion" (albo innym, normalnym zapisie tej
    kwoty)? :)

  • 37. Data: 2007-11-14 21:20:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > W ktoryms momencie "bomba pojdzie w gore" i banki zaostrza polityke
    > karciana.

    Mysle, ze to nam nie grozi. Karta o niskim limicie (2-3k) ma na tyle
    niska kwote minimalna, ze praktycznie przy najnizszych zarobkach da sie
    ja splacic, wiec banki nie bardzo maja tutaj co zaostrzac (a przeciez
    przynajmniej zarabiamy wiecej, inflacja rosnie, wiec i sam limit na KK
    relatywnie traci na wartosci - mniej mozemy za niego kupic).

    Natomiast karte z wysokim limitem nie jest znowu tak latwo dostac. Nawet
    jesli ma sie idealna historie w BIK, zarobki ponad srednia itp.

    --
    Mithos

  • 38. Data: 2007-11-14 21:23:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Lis, 17:43, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Ja jestem odmiennego zdania :) Aktualnie na KK mam juz gdzies lacznie z
    > 50k limitu (jak dostane karte z Multi to juz bedzie ponad 60k). Gdybym
    > zamknal te wszystkie karty i chcial jedna z sumarycznym limitem to mysle
    > ze nie ma najmniejszej szansy abym ja dostal. Wydaje mi sie ze nawet nie
    > dostalbym na jednej karcie polowy tego limitu jaki mam na tych z
    > mniejszym limitem.

    Zapewne masz racje.
    jak wspomnaialem w poscie obok, KK maja inne warunki ryzyka niz
    kredyty i zapewne KK z mniejszym limitem rowniez miesci sie w innych
    grupach ryzyka, niz KK z duzym limitem.
    Wspominalem, jak przenoszac KK do Polbanku otrzymalem smieszny limit i
    dopiero anulowanie tego i wystapienie o nowa, a nie przenoszona KK,
    dalo dostep do dwa razy wyzszego limitu - Ocene ryzyka przy KK
    przenoszonych maja ustawiona na klienta zadluzonego, przenoszacego KK,
    zeby splacic w ratach, bo inaczej ma problem ze splata.

    Dajac ci KK z mniejszym limitem niz globalny limit, kazdy bank
    ryzykuje mniejsza kwota, niz gdyby pojedynczy bank dal ci calosc.

    Marek jest w stanie wykazac specyficzne podejscie do kart, polaczone z
    sumienna splata - moze wg mnie (ale nie jestem bankowcem - moge
    kompletnie zle domniemywac) zainteresowac kogos zamiana tego na jakas
    linie kredytowa, ale rownoczesnie, jak dotad faktycznie jest to dla
    niego tansze niz oplacanie kosztow linii.
    Z tym, ze kryteria na KK moga ulec obostrzeniu i coraz trudniej bedzie
    mu uzyskiwac nowe w kolejnych latach.

  • 39. Data: 2007-11-14 21:30:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Lis, 22:20, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > krzysztofsf napisał(a):

    > Natomiast karte z wysokim limitem nie jest znowu tak latwo dostac. Nawet
    > jesli ma sie idealna historie w BIK, zarobki ponad srednia itp.

    Pisalem raczej o KK z wyzszymi limitami, chociaz i nizsze w masie moga
    generowac straty, zwiazne z trudnosciami windykacyjnymi. Trzy karty z
    limitem 3 tys to juz 9 tys - jak ktos sie zakopie, to moze sobie
    odpuscic splacanie - na forum GW pelno placzu o banki bez bik, "bo
    potrzebne pieniadze na splate komornika". Ale jak komornik nie ma co
    zabrac a ktos nie pracuje juz, lub na czarno?

  • 40. Data: 2007-11-20 17:07:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fhd3ke$ajr$1@news.onet.pl...

    > W kazdym razie ja wyciagu zadnego nie dostalem (ani papierowego, ani
    > online, karty w systemie nie widze, jest tylko rachunek do splaty).

    A ja wyciag dostalem. Karty oczywiscie jeszcze nie ;). Upewnielem sie na
    MultiLinii, ze zostanie automatycznie splacona. Czy tak sie stanie przekonam
    sie 12/12 ;).

    MK