  • 1. Data: 2006-11-21 21:55:14
    Temat: Millennium - kredyt rosnacy?
    Od: "tomek" <k...@o...pl>

    Witam

    Chcialbym zapytac czy ktos ma podobna sytuacje z kredytem hipotecznym.
    Otoz w pazdzierniku 2005r. wzialem w banku millenium kredyt malejacy na
    zakupowane mieszkanie. Rata poczatkowa wynosila 1208zl (462chf), koncowa ma
    wynosic 256chf. Odkad splacam kredyt zauwazylem iz kwota chf z miesiaca na
    miesiac rosnie zamiast malec. Dzis mialem pobieranie kolejnej raty i na moje
    zdziwienie bank sciagnal 1290zl (530chf). Przeprowadzilem analize splaty rat i
    zauwazylem iz poczatkowa kwota chf ktora wynosila 462 doszla do kwoty 530chf. A
    teraz punkt programu. Sprawdzajac harmonogram splaty na kolejne miesiace na
    liscie widnieje kwota 529chf i maleje do az do 256. Jak to jest? Rata rosla i
    od przyszlego miesiaca ma zaczac malec? Przeciez to jakas bzdura, zwlaszcza iz
    kurs franka jest dzis bardzo niski (nizszy niz rok temu kiedy to placilem rate
    1159zl.)
    Czy czegos nie rozumiem czy ktos mnie robi z miesiaca na miesiac w kuku i
    udaje, ze w przyszlym rata bedzie juz nizsza? Jezeli ktos cos wie na ten temat
    bardzo bym prosil o rade.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-11-22 06:35:26
    Temat: Re: Millennium - kredyt rosnacy?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu tomek porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > kurs franka jest dzis bardzo niski (nizszy niz rok temu kiedy to placilem rate
    A co masz zapisane w umowie? Moze masz jakas dziwna promocje ze na
    pozcatku masz nizsze oprocentowanie, ktore powoli rosnie (wzrost
    wysokosci rat) a jak juz dojdzie do poziomu docelowego to raty zaczynaja
    spadac (no bo raty malejace)
    A najprosciej zapytac sie w banku, w ktorym masz kredyt
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-11-22 09:41:32
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    tomek napisał(a):
> [...]
    > zauwazylem iz poczatkowa kwota chf ktora wynosila 462 doszla do kwoty 530chf.

    Może ma to jakiś związek z ciągle rosnącym od dłuższego czasu Liborem?
    Bo pewnie w umowie nie masz oprocentowania stałego?

    ch.

  • 4. Data: 2006-11-22 16:15:41
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > udaje, ze w przyszlym rata bedzie juz nizsza? Jezeli ktos cos wie na ten

    Rata w kredycie malejącym składa się z części stałej (spłata kapitału) i to
    jest zapewne 256CHF i części zmiennej uzależnionej od oprocentowania. Ta
    część zmienna jest wprost zależna od LIBORU, i teraz w zależności od tego co
    masz zapisane w umowie może się zmieniać rownie dobrze co roku, jak i co
    miesiąc w zależności od przyjętego przez bank i Ciebie zapisu. A skoro Libor
    rośnie to rośnie i niestety rata we frankach. Dobrze choć, że jest to
    rekompensowane spadającym kursem...