  • 1. Data: 2005-08-17 21:20:37
    Temat: Mieszkanie...kilka pytan - bardzo prosze o pomoc
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Witam

    Mam problem. Chce zawrzec umowe przedstepna (zwiazane jest to z uzyskaniem
    kredytu hipotecznego) na zakup mieszkania i garazu. Dostalem formularz
    takiej umowy z banku, tam jest takie sformulowanie "przedmiotem umowy jest
    nieruchomosc - mieszkanie polozone w ........... przy ulicy .......... -
    dla ktorej jest prowadzona ksiega wieczysta KW Nr ........ przez Sąd
    Rejonowy w ......... Wydzial Ksiag Wieczystych.

    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy moge dodac do tego drugi podpunkt ze
    zwrotem
    "nieruchomosc - garaz" zamiast "nieruchomosc - mieszkanie", a ciag dalszy
    bedzie dobry - tzn. "(...) prowadzona jest ksiega wieczysta(...)" ???
    Glownie chodzi mi o to, czy mieszkanie i garaz sa tak samo
    "ewidencjonowane" - maja oddzielne akty notarialne itd., czy moze jest to w
    jesnym akcie, wraz z mieszkaniem ?

    Uprzejmie prosze o szybka odpowiedz, mam czas tylko do jutra na podpisanie
    takij umowy :/

    P.S. Moze ktos sie orientuje, ile notariusz zedrze ze mnie za taka umowe ?
    :/ Wartosc mieszkania 70 tys., garazu 10 tys. zl.
    P.S. 2. Jezeli kupie mieszkanie sam, a potem zamelduje jedna osobe, to czy
    moge tak zrobic ? Czy musze od razu przy wzieciu kredytu to zrobic bo potem
    np. bank nie wyrazi zgody, bo jest wspolwlascicielem na hipotece do momentu
    calkowitej splaty ?? Podkreslam, ze ta osoba nie bedzie wlascicielem, tylko
    bedzie zameldowana.
    P.S. 3. Czy moge wziac kredyt sam, a dopisac osobe jako wspolwlasciciela
    mieszkania (osoba nie bedzie splacac kredytu) i potem wziac kredyt na
    hipoteke, ale tej osoby nie meldowac w mieszkaniu ?

    Dziekuje z gory i zycze milego wieczoru.

    --
    .: -+r-m-k+- :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2005-08-18 06:09:13
    Temat: Re: Mieszkanie...kilka pytan - bardzo prosze o pomoc
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Mam problem. Chce zawrzec umowe przedstepna (zwiazane jest to z uzyskaniem
    > kredytu hipotecznego) na zakup mieszkania i garazu. Dostalem formularz
    > takiej umowy z banku, tam jest takie
    [cut]

    Bank Ci podał tylko wzów, umowę możesz modyfikować.
    Sprawdź w odpisie z KW, czasami jest tak że pod jedną KW będzie widniało i
    mieszkanie i garaz

    > Uprzejmie prosze o szybka odpowiedz, mam czas tylko do jutra na podpisanie
    > takij umowy :/

    Tu same Strusie Pędziwiatry i szybko odpisują

    > P.S. Moze ktos sie orientuje, ile notariusz zedrze ze mnie za taka umowe ?
    > :/ Wartosc mieszkania 70 tys., garazu 10 tys. zl.

    Coś około 4 tys. (jezeli to mieszkanie hipoteczne)

    > P.S. 2. Jezeli kupie mieszkanie sam, a potem zamelduje jedna osobe, to czy
    > moge tak zrobic ?

    Tak

    Czy musze od razu przy wzieciu kredytu to zrobic bo potem
    > np. bank nie wyrazi zgody, bo jest wspolwlascicielem na hipotece do
    > momentu

    Bank nie jest współwłaścicielem. Jednynym właścicielem jestes ty. Masz
    "tylko" obciążenie hipoteką.

    > calkowitej splaty ?? Podkreslam, ze ta osoba nie bedzie wlascicielem,
    > tylko bedzie zameldowana.

    Mozesz sobie meldować kogo chcesz.

    > P.S. 3. Czy moge wziac kredyt sam, a dopisac osobe jako wspolwlasciciela
    > mieszkania (osoba nie bedzie splacac kredytu) i potem wziac kredyt na
    > hipoteke, ale tej osoby nie meldowac w mieszkaniu ?

    Nie ma czegoś takiego jak dopisane jako współwłaściciela. Mozesz sporządzić
    np. umowę darowizny. Ale na to bank się nie zgodzi. A pewno w umowie
    będziesz mial ze o wszelkich próbach zbycia ...itp. musisz bank powiadomić

    > Dziekuje z gory i zycze milego wieczoru.

    No problemo, myślę że żadnego byka nie walnąłem

    Ps. dla mnie to ranek

    Darek

  • 3. Data: 2005-08-18 07:36:42
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np. umowę darowizny. Ale na to bank się nie zgodzi. A pewno w umowie
    > będziesz mial ze o wszelkich próbach zbycia ...itp. musisz bank powiadomić

    A nie moge kupic mieszkania wspolnie np. z bratem, a kredycik bede splacal
    tylko ja ? Chyba bank nie obchodzi, kto splaca i ilu jest wlascicieli, byle
    mial kase - myle sie ?
    Czyli ja i brat jako wlasciciele plus bank na hipotece - taka umowe
    kredytowa mozna zawrzec ?

    Dzieki.

    rmk

  • 4. Data: 2005-08-18 09:57:09
    Od: Varg <v...@m...pl>

    "+r-m-k+" <r...@o...pl> wrote:

    > A nie moge kupic mieszkania wspolnie np. z bratem, a kredycik bede splacal
    > tylko ja?

    Jeśli wspólnie, to obaj jesteście zobowiązani do spłacania kredytu.

    > Chyba bank nie obchodzi, kto splaca i ilu jest wlascicieli, byle
    > mial kase - myle sie?

    jeśli jest tzw. współkredytobiorca, to tylko lepiej dla banku, tzn.
    chętniej udzileli kredytu, ma w końcu większą pewność że raty od dwóch
    osób będą spłacane regularnie.

    > Czyli ja i brat jako wlasciciele plus bank na hipotece - taka umowe
    > kredytowa mozna zawrzec ?

    Oczywiscie...

    PS: ustaw poprawne kodowanie (ISO, nie Win)

    --
    Frozen woods holding within the wisdom
    Forbidden spirit of war and our blood

  • 5. Data: 2005-08-18 11:21:29
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Varg" <v...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Je?li wspólnie, to obaj jeste?cie zobowi?zani do spłacania kredytu.

    > je?li jest tzw. współkredytobiorca, to tylko lepiej dla banku, tzn.
    > chętniej udzileli kredytu, ma w końcu większ? pewno?ć że raty od dwóch
    > osób będ? spłacane regularnie.

    Tylko jest jeden problem, ta druga osoba nie ma zadnych dochodow.

    P.S. Kodowanie bedzie ustawione ;)

    P.

  • 6. Data: 2005-08-18 14:44:06
    Od: "seba kocik" <s...@g...pl>

    najwazniejsza jest sypialnia i lazienka aby byla wanna i prysznic duzy - wiesz
    laseczki a zone do garow... i niezapomnij guma rulez a dla niej tabletki

  • 7. Data: 2005-08-18 14:44:27
    Od: "seba kocik" <s...@g...pl>

    TO JAK JUZ BEDZIESZ MIEC MIESZKANIE:::

  • 8. Data: 2005-08-18 14:50:32
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "seba kocik" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiesz
    > laseczki a zone do garow... i niezapomnij guma rulez a dla niej tabletki

    Zalecam wizyte u dobrego psychoanalityka, albo od razu reladorm i prozac.

    P.S. Zrobili Cie na probe i zapomnieli zabic ? Takie posty jak Twoje to
    zmora i-netu. Nic nie wnosza i tylko smieca.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 9. Data: 2005-08-22 11:04:07
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 17 Aug 2005 23:20:37 +0200, "-+r-m-k+-" <r...@o...pl> wrote:

    >P.S. 3. Czy moge wziac kredyt sam, a dopisac osobe jako wspolwlasciciela
    >mieszkania (osoba nie bedzie splacac kredytu) i potem wziac kredyt na
    >hipoteke, ale tej osoby nie meldowac w mieszkaniu ?

    Możesz podpisać umowę przedwstępną oraz wziąć kredyt sam, a mieszkanie kupić
    razem z kimś innym (w moim przypadku z żoną, którą stała się w czasie pomiędzy
    wzięciem kredytu a podpisaniem aktu notarialnego).

    Żadne meldunki nie mają tu nic do rzeczy i nikogo nie interesują. Czasy z filmów
    Barei już minęły :-)

    --
    - Maciej Kulawik ----------------