    From: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Lukas, MultiBank, Inteligo, Integrum czy coś innego?
    Date: Fri, 23 May 2003 01:19:54 +0200

    Witam! (Chyba po raz pierwszy)

    Tak czytam grupę oraz jej archiwum od kilku dni i sam już nie wiem...

    Chcę zmienić swoje "tradycyjne" konto w banku, z którego wszyscy
    uciekają ;) na inne z dostępem przez WWW (i może WAP). Na początku byłem
    zdecydowany na Lukasa, przyjrzałem się jednak serwisowi internetowemu
    tego banku i - hm, wydaje mi się mało profesjonalny. Poczytałem również
    skargi na niekompetencje pracowników. Odstrasza mnie też nieco opłata za
    sprawdzenie salda w bankomacie oraz konieczność aktualizacji stanu konta
    wyświetlanego w przeglądarce (to trochę trwa, prawda?).

    Później przyjrzałem się ofercie MultiBanku. Trochę mniej bankomatów
    (-BZWBK), brak tokena - tylko te nieszczęsne kody jednorazowe. Ale poza
    tym dość ciekawa oferta. Jednak i temu bankowi troszkę "dostało się" od
    obecnych na tej grupie klientów.

    Inteligo zachęca ogromną ilością bankomatów, odstrasza natomiast
    opłatami za przelew oraz - wiadomo, kto jest właścicielem: jak się to ma
    do kompetencji pracowników?

    Integrum BGŻ - może wszystko byłoby w porządku, ale nie miałem nawet
    możliwości sprawdzić części transakcyjnej serwisu, przeglądarka Mozilla
    twierdzi, iż nie da się potwierdzić autentyczności certyfikatu (a na
    pewno został zainstalowany).

    Podsumowując, potrzebuję konta, które spełnia jak najwięcej z poniższych
    warunków:

    - mógłbym w pełni i bezpiecznie obsłużyć przez Internet za pomocą
    Mozilli pod Linuksem
    - ilość gotówki dałoby się wypłacić w kasie w marmurach,
    - najlepiej, by transakcje zabezpieczone były tokenem, a nie hasłami
    jednorazowymi,
    - darmowe przelewy,
    - możliwość wpłaty gotówkowej na konto - najlepiej bez opłat,
    - w miarę kompetentni pracownicy,
    - darmowe wypłaty z bankomatu oraz transakcje bezgotówkowe (to chyba
    oczywiste? :)
    - dostęp przez WAP mile widziany (z telefonu Siemens ;-),
    - w miarę niedroga karta kredytowa (ewentualnie obciążeniowa, czy też
    wypukła debetowa, którą można zapłacić w Internecie lub zlecić jej
    obciążanie) - raczej używana sporadycznie w sytuacjach awaryjnych, więc
    oprocentowanie kredytu ma mniejsze znaczenie, niż opłata za użytkowanie
    - linia kredytowa w koncie,
    - przejrzysty i sprawnie działający interfejs przez www - najlepiej w
    pełni onlajnowy ;)
    - opłata za prowadzenie konta - poniżej 10zł/miesiąc
    - ilość bankomatów wystarczająca do normalnego funkcjonowania w mieście

    Istnieje coś zbliżonego do tego ideału? Co jest najbardziej mu bliskie?
    Co ciekawe, wiele z tych warunków spełnia Eurokonto WWW :-)

    Pomóżcie, proszę...

    Marek