  • 1. Data: 2009-04-18 13:17:27
    Temat: Lokata 7-dniowa w Wurobanku
    Od: KaeM <m...@m...pl>

    Chciałbym wpłacić parę groszy na lokatę 7-dniową w Eurobanku. Faktem
    jest, że kont planuję kilka, by ominąć podatek Belki.
    1. Czy aby założyć konto 7-dniowe niezbędne jest założenie konta
    oszczędnościowego?
    2. Chciałbym dokonać wszelkich operacji via Internet - jest to możliwe?
    3. Na stronie w/w banku znalazłem informację, że koszt utrzymania konta
    oszczędnościowego (konto online) wynosi 0 zł, jeśli:
    "suma wpływów (wpłat gotówkowych i przelewów przychodzących) na rachunek
    bieżący w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie opłaty
    wyniosła min. 800 PLN lub". Czy oznacza to, że wystarczy choć raz w
    miesiącu wpłacić na konto 800 zł z innego banku?

  • 2. Data: 2009-04-18 14:13:48
    Temat: Re: Lokata 7-dniowa w Wurobanku
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    KaeM pisze:
> [...]
    > jest, że kont planuję kilka, by ominąć podatek Belki.
    > 1. Czy aby założyć konto 7-dniowe niezbędne jest założenie konta
    Tak
    > 2. Chciałbym dokonać wszelkich operacji via Internet - jest to możliwe?
    Nie
> [...]
    > wyniosła min. 800 PLN lub". Czy oznacza to, że wystarczy choć raz w
    > miesiącu wpłacić na konto 800 zł z innego banku?
    Podobno tak. Dopóki nie znajdzie się ktoś, komu w jakiejś-tam
    nieprzewidzianej przez nas sytuacji naliczono 4zł/mies za prowadzenie konta.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 3. Data: 2009-04-18 14:20:10
    Od: Peet <w...@y...com>

    KaeM pisze:
> [...]
    > jest, że kont planuję kilka, by ominąć podatek Belki.
    > 1. Czy aby założyć konto 7-dniowe niezbędne jest założenie konta

    Lokaty są powiązane z kontem online, więc odpowiedź brzmi: tak.

    > 2. Chciałbym dokonać wszelkich operacji via Internet - jest to możliwe?

    Tak.

  • 4. Data: 2009-04-18 18:20:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Tak.

    Lub jezeli saldo lokat >10 tys. to konto rowniez prowadzone bezplatnie. Dla
    lokujacych powyzej 10 tys, nie musimy sztucznie wplacac 800zl miesiecznie.

  • 5. Data: 2009-04-18 20:01:08
    Od: KaeM <m...@m...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Lub jezeli saldo lokat >10 tys. to konto rowniez prowadzone bezplatnie.
    > Dla lokujacych powyzej 10 tys, nie musimy sztucznie wplacac 800zl
    > miesiecznie.

    Druga sytuacja raczej odpada. Zależy mi na założeniu kilku/kilkunastu
    lokat po 2000 zł, ciężko będzie mi odłożyć 10.000 zł...
    Przyjmijmy, że założę 5 lokat po 2000 zł każda:

    <rozpatrujemy jedną z lokat>
    2000 zł x 6% = 120 zł
    120 x 7/365 = 2,3 zł
    2,3 zł <= 2,48 zł, zatem omijam podatek Belki
    <zgadzają się obliczenia?>

    Teraz kolejne pytanie. Przyjmijmy, że jedną lokatę założę jako
    nieodnawialną, pozostałe jako odnawialne. Pieniążki wraz z odsetkami
    (>2000zł) z lokaty nieodnawialnej będę chciał odzyskać na "koncie
    online" Eurobank. Czy w takim wypadku powyższe działanie będzie
    traktowane jako wpłata min. 800 zł w ciągu miesiąca, co pozwoli mi
    ominąć miesięczną opłatę za prowadzenie rachunku?

    Nie wiem, czy nie zagmatwałem za bardzo?

  • 6. Data: 2009-04-18 21:18:04
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "KaeM" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Druga sytuacja raczej odpada. Zależy mi na założeniu kilku/kilkunastu
    > lokat po 2000 zł, ciężko będzie mi odłożyć 10.000 zł...
    > Przyjmijmy, że założę 5 lokat po 2000 zł każda:

    i spełnisz wymóg darmowości konta

    [...]
> [...]
    > wpłata min. 800 zł w ciągu miesiąca, co pozwoli mi ominąć miesięczną
    > opłatę za prowadzenie rachunku?
    >
    > Nie wiem, czy nie zagmatwałem za bardzo?

    musi to być nowy wpływ na ROR 800zł/mc
    a nie twoje przesunięcia między rachunkami

  • 7. Data: 2009-04-19 06:38:50
    Od: KaeM <m...@m...pl>

    zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "KaeM" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >>
    > i spełnisz wymóg darmowości konta
    >
    > [...]

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli:
    zakładając _lokatę_terminową_ (7-dniową) (wpłata 2000 zł) automatycznie
    będzie spełniony wymóg darmowości _konta_online_ ?
    Miesiąc później, zakładając ponownie _lokatę_terminową_ , kolejny
    miesiąc prowadzenia _konta_online_ mam za darmo?

    > musi to być nowy wpływ na ROR 800zł/mc
    > a nie twoje przesunięcia między rachunkami

    Czy w takim wypadku wystarczy założenie nowej _lokaty_terminowej_
    7-dniowej (wpłata 2000 zł na konto z innego konkurencyjnego banku), po
    czym po jej zamknięciu zwrot środków na pierwotne konto konkurencyjnego
    banku. I tak miesiąc w miesiąc = prowadzenie _konta_online_ bezpłatne?

  • 8. Data: 2009-04-19 08:07:44
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "KaeM" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    5 lokat po 2000zł
    lub 800zł na ror nie z twojego konta eurobankowego

  • 9. Data: 2009-04-19 09:01:55
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 08:38:50 +0200, KaeM napisał(a):

> [...]
    > Miesiąc później, zakładając ponownie _lokatę_terminową_ , kolejny
    > miesiąc prowadzenia _konta_online_ mam za darmo?

    Jeżeli bedziesz co miesiąc wpłacać po 2000 na ROR i zakładać z nich lokatę
    to tak (tu zadziała warunek o wpłacie minimum 800zł). Po 5 miesiącach
    będziesz miał 10000 na lokatach i łapiesz się na drugi warunek.

> [...]
    > czym po jej zamknięciu zwrot środków na pierwotne konto konkurencyjnego
    > banku. I tak miesiąc w miesiąc = prowadzenie _konta_online_ bezpłatne?

    Tak. Ale zwrot środków na inne konto będziesz musiał zrobić ręcznie, lokata
    rozwiązując się zrzuci środki na ROR.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-04-20 11:52:16
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-04-18 23:18, zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "KaeM" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > musi to być nowy wpływ na ROR 800zł/mc
    > a nie twoje przesunięcia między rachunkami

    Dlaczego ?
    Napisane wyraźnie "suma wpływów (wpłat gotówkowych i przelewów
    przychodzących) na rachunek bieżący w miesiącu kalendarzowym
    poprzedzającym pobranie opłaty wyniosła min. 800 PLN"

    Nie ma tu mowy o przelewach zewnętrznych, a przelew przychodzący
    jest przelewem przychodzącym (zewnętrznym lub wewnętrznym).

    witrak()