  • 21. Data: 2022-06-02 15:39:33
    Temat: Re: Logowanie do PeKaO24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.05.2022 o 22:29, J.F pisze:

    > Tez uzywam Firefoxa, i nie zauwazylem problemow.
    >
    > J.

    Ja też już teraz nie ich nie widzę. Ale to nie zmienia faktu że te jego
    (Firefoxa) wyskakujące okienka z podpowiedziami czasem więcej szkodzą
    niż pomagają.

  • 22. Data: 2022-06-02 15:40:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Podoba mi się takie odważne podejście, nowy bank, nowa przeglądarka...
    > A jaki masz ekran?
    > Bo u mnie to okienko zasłania liczby tylko pod 7 (z 16) okienkami.
    > Dopiero na zoom 50% zasłania wszystko.
    > Swoją drogą koncertowo spaprana strona (lub jej współpraca z firefox) - na zoomach
    poniżej
    > 100% szesnaste okienko przeskakuje do drugiego rzędu.
    > A w zoomach 100% i więcej jakoś cudownie wszystkie mieszczą się w jednym rzędzie...

    Ekran jak dla mnie w jedynym słusznym formacie 4:3.  Jednak nie sądzę
    aby to miało znaczenie w tej sprawie. Ewidentnie chodzi o Firefoxa bo
    inne przeglądarki wyświetlają stronę bez żadnych zasłaniający treść
    okienek z podpowiedziami.

  • 23. Data: 2022-06-02 21:58:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 15:40:32 UTC+2 trybun napisał(a):

> [...]
    > aby to miało znaczenie w tej sprawie. Ewidentnie chodzi o Firefoxa bo
    > inne przeglądarki wyświetlają stronę bez żadnych zasłaniający treść

    Mnie nie musisz przekonywać, używam 5:4.
    Ale bardziej chodzi o tzw. rozdzielczość, a tak naprawdę liczbę pixeli.
    Bo możesz mieć i 640*480 (a nawet 320*240).
    I jaki zoom w firefoxie?
    Bo to okienko z podpowiedzią ma stały rozmiar niezależnie od zoomu.
    A jak wpisujesz znaku w poszczególne "okienka", to okienko z podpowiedzią też się
    przesuwa.
    Więc nie mogło zasłaniać wszystkich liczb pod "okienkami", a na pewno nie przez cały
    czas.

    Ale ogólnie ST banków to są takie (dość nieudane) gry komputerowe.
    mBąk swego czasu nawet przestał to ukrywać i jawnie deklarował ;>
    Jak to mówiono w PRLu - "skusiłeś" ;>

  • 24. Data: 2022-06-03 07:49:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.06.2022 o 15:39, trybun pisze:

    > Ja też już teraz nie ich nie widzę. Ale to nie zmienia faktu że te jego
    > (Firefoxa) wyskakujące okienka z podpowiedziami czasem więcej szkodzą
    > niż pomagają.

    Menu->Narzędzia->Ustawienia->Prywatność i Bezpieczeństwo
    Sekcja Dane logowania i hasła
    Odznaczyć "Proponowanie i generowanie silnych haseł"

    ew.
    about:config
    i zmienić na false parametr signon.generation.enabled

    --
    Pete

  • 25. Data: 2022-06-03 22:53:47
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    wtorek, 31 maja 2022 o 21:15:13 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):

    >O, no to będzie 8:0.
    >Można jeszcze policzyć, w ilu można maskowane.
    >santander na pewno tak, N26 na pewno nie.
    >mille, citek, inteligo, mBąk - nie wiem, obstawiam na nie.

    CA niemaskowane, chyba nie da się włączyć.
    W Idei było kiedyś maskowane (chyba z opcją wyłączenia?). W pandemię
    wyłączyli na stałe - uwaga! - "w trosce o bezpieczeństwo klienta"!
    W Pekao SA kiedyś zażądało znaku o numerze większym niż
    długość hasła, nie dało rady zalogować (sprawdzałem czy coś się nie
    przyczepiło - nie). Ponownie już dobrze.
    Gdzieś zasłyszane: w obligacjach SP ktoś sobie hasło ustanawiał
    dla wygody wpisując w edytor tekstowy, żeby zamiast potwierdzać
    zrobić ponownie Ctrl-V. W ten sposób zablokował zobie dostęp
    bo zaznaczając (myszką?) zaznaczył kolejną pustą linijkę i jakimś
    cudem CR-LF na końcu poszło jako znaki hasła. A tego się potem
    wpisać nie da bo Enter oznacza "zaloguj".

    Arek

  • 26. Data: 2022-06-04 08:52:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 czerwca 2022 o 22:53:51 UTC+2 Arek napisał(a):
> [...]
    > cudem CR-LF na końcu poszło jako znaki hasła. A tego się potem
    > wpisać nie da bo Enter oznacza "zaloguj".

    No to trzeba znów zaznaczyć w edytorze razem z nową linią i ^V ;>
    W sumie nawet niezłe zabezpieczenie, takie hasło co tak po prostu nie da się wpisać z
    klawiatury, keyloggery mogą odpaść.

  • 27. Data: 2022-06-04 14:37:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.06.2022 o 07:49, Pete pisze:

> [...]
    >
    > ew.
    > about:config
    > i zmienić na false parametr signon.generation.enabled

    No, fakt. Miałem coś takiego ustawione. Dzięki za wyjaśnienie sprawy, no
    i wiedza przyda się na przyszłość.

  • 28. Data: 2022-06-04 14:38:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Ale ogólnie ST banków to są takie (dość nieudane) gry komputerowe.
    > mBąk swego czasu nawet przestał to ukrywać i jawnie deklarował ;>

    Na teraz nie potrafię odpowiedzieć, jestem na kompie na którym nie ma
    Firefoxa. Zdarzenie miało miejsce na ekranie ustawionym na rozdzielczość
    FHD, i zasłaniające okienko zachowywało się tak jak piszesz, po
    odkliknięciu przesuwało się na następne pola do wpisu.