eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLenistwo umysłowe › Lenistwo umysłowe
  • X-Received: by 2002:aca:dc08:: with SMTP id t8mr13990639oig.170.1594641339356; Mon,
    13 Jul 2020 04:55:39 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:aca:dc08:: with SMTP id t8mr13990639oig.170.1594641339356; Mon,
    13 Jul 2020 04:55:39 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.p
    roxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.
    google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 13 Jul 2020 04:55:39 -0700 (PDT)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=194.8.46.11;
    posting-account=aCsuLQoAAABnljeKtkSzSBCJ0GzF0J-I
    NNTP-Posting-Host: 194.8.46.11
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Lenistwo umysłowe
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Injection-Date: Mon, 13 Jul 2020 11:55:39 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:652270
    [ ukryj nagłówki ]

    Lenistwo umyslowe pleni się w bankach jak rdest japoński - jest nie do wykorzenienia.
    Najświeższy przykład - Citi.
    Otóż kazano im (pomijam że też jest to skutek lenistwa umysłowego tyle że Komisji
    Europejskiej...) żądać dodatkowego potwierdzenia tożsamości użytkownika, przy
    dostępie do danych starszych niż 3 m-ce.
    Cóż więc robi Citi? Modyfikuje system, oczywiście. Jak? Ano tak, że żądanie
    potwierdzenie tożsamości (którego obsługa zaczyna się od zapytania, czy wysłać SMS z
    kodem potwierdzającym - tak, jak to było robione wcześniej, gdy do takiej sytuacji
    dochodziło wyłącznie, gdy użytkownik jawnie wybrał okres powyżej roku wstecz) jest
    wyświetlane od razu po sprawdzeniu, że ostatnia operacja jest starsza niż 3 m-ce!
    W ten sposób, jeśli ktoś przez 3 m-ce nie płacił kartą, to zaraz po zalogowaniu
    dostaje propozycję nie do odrzucenia: pytanie czy chce dostać SMS potwierdzający
    tożsamość! Genialne, prawda?

    Zwróciłem im uwagę na kretynizm takiego rozwiązania i dostałem "wytłumaczenie" - i tu
    drugi objaw lenistwa umysłowego (a może już ociężałości piszących skrypty?).

    "W nawiązaniu ... chciałbym wyjaśnić, że Dyrektywa PSD2 ... nakłada na banki ....

    W przypadku rachunków/kart, na których zaksięgowana jest niewielka ilość transakcji,
    operacja sprzed okresu powyżej 90 dni może pojawiać się już na pierwszym ekranie
    zestawienia - stąd prośba o wprowadzenie kodu jednorazowego bezpośrednio po wejściu w
    dany rachunek/kartę.

    Z uwagi na konieczność spełnienia wymogów regulacyjnych nie możemy niestety wyłączyć
    dodatkowej autoryzacji w serwisie Citibank Online. Bank musi dostosować się do
    obowiązującego prawa."

    Czy oni zakładają, że klient jest tak samo tępy jak oni?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1