  • 11. Data: 2009-12-12 10:29:34
    Temat: Re: Latwiej okrasc bank niz sklpeik spozywczy
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hfvp5p$t8j$1@news.interia.pl...

    > Pokuszę się o stwierdzenie, że takie sejfy stają się powoli standardem w
    > większości placówek.

    Chyba tylko tam gdzie bank chce zaoszczedzic troche kasy lub potrzebuje
    obslugi na wielu walutach. multisejfy to juz przezytek, od lat juz sa
    uzywane TCD lub nawet TCR. Sa one 2 lub 3 razy drozsze, ale sa berdziej
    odporne na manipulacje.

    MK

  • 12. Data: 2009-12-12 12:10:21
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    BK wrote:

    > Ale nie ma lepszego srodka bezpieczenstwa niz oddawanie pieniedzy.
    > Korporacja nie oszczedza na bezpieczenstwie, to male sklepiki
    > oszczedzaja. Korporacje wychodza ze slusznego zalozenia, ze lepiej sie
    > po prostu ubezpieczyc niz bawic w dziki zachod. Jaki ma sens narazanie
    > kogokolwiek - pracownikow czy ochroniarzy na utrate zdrowia/zycia?

    W sumie racja.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 13. Data: 2009-12-12 13:58:26
    Temat: banków nie trzeba napadac, same dają (d...y)
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    http://www.kredyty.aid.pl/weryfikacja.htm

  • 14. Data: 2009-12-12 20:59:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Widać, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Bank jest od takich sytuacji
    > ubezpieczony w odróznieniu od małych sklepików.

    A nie jest to przypadkiem "autoubezpiecznie", przynajmniej w wiekszych
    bankach?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2009-12-12 21:25:38
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2009 21:59:27 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A nie jest to przypadkiem "autoubezpiecznie", przynajmniej w wiekszych
    > bankach?

    Nie wiem. Ale nawet jakby nie byli ubezpieczeni w ogóle, to taniej pewnie
    wyjdzie niż płacenie odszkodowań. Nie mówiąc już o fatalnym PR jak
    postrzelą jakiegoś klienta na skutek akcji kasjera.

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2009-12-13 15:36:30
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    BK pisze:

> [...]
    > po prostu ubezpieczyc niz bawic w dziki zachod. Jaki ma sens narazanie
    > kogokolwiek - pracownikow czy ochroniarzy na utrate zdrowia/zycia?

    Wydaje mi się to tylko częściowo prawdziwe. W Warszawie "napad" na bank
    zdarza się w tej chwili średnio co 2 tygodnie. Kiedy w powszechnej
    świadomości utrze się, że napad na bank jest prosty, bezproblemowy i
    obarczony mniejszym ryzykiem niż próba okradzenia bankomatu zacznie się
    prawdziwy problem.
    Bo wraz z rosnącą skalą zjawiska rośnie ryzyko, że taki
    "nieprofesjonalny" złodziej, czytaj żul, narkoman, czy ktoś
    niezrównoważony psychicznie spanikuje w czasie napadu i dojdzie do masakry.

  • 17. Data: 2009-12-13 16:32:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Gru, 16:36, filip lach <f...@g...pl> wrote:

    > Wydaje mi się to tylko częściowo prawdziwe. W Warszawie "napad" na bank
    > zdarza się w tej chwili średnio co 2 tygodnie.

    Co z tego, ze co 2 tygodnie jak jest ich coraz mniej [np. w 2008 bylo
    ich ok. 50% tego co w 2000] i gina male kwoty. Co wiecej calkiem spory
    % tych napadow to jakies idiotyzmy typu napad na oddzial GeMoneyBank
    gdzie nie ma zadnej kasy tylko doradcy kredytowi ;-)

> [...]
    > "nieprofesjonalny" złodziej, czytaj żul, narkoman, czy ktoś
    > niezrównoważony psychicznie spanikuje w czasie napadu i dojdzie do masakry.

    Tylko w Polsce wiekszosc napadow jest bez uzycia broni. To raz.

    Dwa, ze nie ma czegos takiego jak "rosnaca skala zjawiska". Jest
    "zjawisko medialne" nagle media naglasniaja kazdy napad na bank jako
    mega wiadomosc bo jest "kryzys" i sie im to wpisuje w polityke siania
    paniki.

    A powtarzam statystyka policji i zbp wyraznie mowi o spadku, szyt
    napadow na banki byl AFIR 1999-2000 [od 1989 - co naturalne - liczba
    napadow rosla] i od tamtego czasu liczba napadow spada. Co wiecej
    coraz wiecej z tych napadow konczy sie porazkami.

  • 18. Data: 2009-12-13 19:37:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Robert Kois napisał(a) w wiadomości: <62f5mpt3t1h7$.dlg@kojer.kojer>...

    >Widać, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Bank jest od takich sytuacji
    >ubezpieczony w odróznieniu od małych sklepików.

    Zamiast zatrzymać bandziorów, lepiej żeby ktoś inny zapłacił.
    Ubezpieczyciel, czyli w składce ubezpieczeniowej bank, czyli pośrednio
    jego klienci w cenie usług.

    > Pracownicy w bankach są
    >szkoleni by oddawać kasę i się nie narażać w przypadku napadu. Ba była taka
    >sprawa w USA, że bohaterski idiota który zamiast oddać pieniądze pogonił za
    >bandziorem i go obezwładnił, zostł zwolniony z pracy za złamanie procedur.

    A czy przynajmniej zażądał odszkodowania za zwolnienie od bandziora?
    Znaczy się USA sie europeizuje czyli schodzi na psy. Świetna zachęta dla
    następnych napastników...

    Arek

  • 19. Data: 2009-12-13 20:03:53
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 20:37:44 +0100, Arek napisał(a):

    > Zamiast zatrzymać bandziorów, lepiej żeby ktoś inny zapłacił.

    A ktoś kasjerowi płaci za łapanie bandytów? Albo sprzedawczyni?
    Lepiej, żeby ktoś zapłacił odszkodowanie osieroconym dzieciom?

    > Ubezpieczyciel, czyli w składce ubezpieczeniowej bank, czyli pośrednio
    > jego klienci w cenie usług.

    Ale rozumiesz jak działają ubezpieczenia?

    > A czy przynajmniej zażądał odszkodowania za zwolnienie od bandziora?
    > Znaczy się USA sie europeizuje czyli schodzi na psy. Świetna zachęta dla
    > następnych napastników...

    Bo oczywiście każdy powinien się rzucać na uzbrojonych napastników.
    Proponuję ubrać kostium superbohatera i zacząć ratować świat.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2009-12-13 20:14:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Bo oczywiście każdy powinien się rzucać na uzbrojonych napastników.

    To by akurat bylo dobre, wtedy nie byloby uzbrojonych napastnikow.
    Z tym ze nie ma na to szans.
    --
    Krzysztof Halasa