  • 1. Data: 2009-02-14 12:43:31
    Temat: Ku przestrodze...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Tak namawiacie do skladania nieprawdziwych oswiadczen o dochodach, a skutki
    tego moga byc takie...

    Warszawa: chcieli wyłudzić ponad 1 mln zł
    PAP, JG /10:43

    Policjanci z wydziału ds. zwalczania przestępczości gospodarczej KSP
    zatrzymali w bankach w centrum Warszawy cztery osoby usiłujące wyłudzić
    kredyty na ponad 1 mln zł - poinformowała Komenda Stołeczna Policji.

    Wszystkie te zatrzymania miały miejsce w dwóch bankach w centrum Warszawy,
    gdy oszuści zjawili się po odbiór pieniędzy - powiedział w sobotę PAP Tomasz
    Oleszczuk ze śródmiejskiej komendy policji.

    Najwięcej pieniędzy usiłował wyłudzić 35-letni Maciej R., który złożył
    wniosek o 850 tys. zł kredytu. Mężczyzna do wniosku dołączył fałszywe
    zaświadczenie o zarodkach i zatrudnieniu swojej żony. Tłumaczył, że
    potrzebował pieniędzy na wsparcie działalności swojej firmy, którą prowadził
    w branży budowlanej.

    W ciągu ostatniej doby policjanci zatrzymali również 55-letnią Jolantę B.
    Kobieta złożyła nieprawdziwe oświadczenie o swoich zarobkach, znacznie je
    zawyżając. Oszustka starała się o kredyt w wysokości 320 tys. zł.

    Dwie kolejne sprawy dotyczą mniejszych kwot. W jednym przypadku zatrzymano
    34-letniego Stanisława K., który składając sfałszowane dokumenty o zarobkach
    i zatrudnieniu chciał wyłudzić 20 tys. zł. W ostatniej sprawie zatrzymano
    52-letniego Bronisława P., który potrzebował 8 tys. zł.

    Za usiłowanie wyłudzenia kredytu grozi do 8 lat więzienia.

  • 2. Data: 2009-02-14 12:49:10
    Temat: Re: Ku przestrodze...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Za usiłowanie wyłudzenia kredytu grozi do 8 lat więzienia.

    a dostaną ze 3 m-ce w zawiasach na 2 lata, bo szkodliwość społeczna
    niewielka lub coś w tym guście...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-02-14 12:51:23
    Temat: Odp: Ku przestrodze...
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości news:gn6e9g$nqk$1@news.wp.pl...

    > Tak namawiacie do skladania nieprawdziwych oswiadczen o dochodach, a skutki
    > tego moga byc takie...

    Kto namawia???

  • 4. Data: 2009-02-14 12:52:58
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jasne, zjawili się po odbiór 850 tys. zł, a świstak zawija.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-02-14 13:20:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W skali Polski takich zatrzymań jest dziennie kilkadziesiąt. Te cztery
    akurat trafiły do prasy.

  • 6. Data: 2009-02-14 13:28:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Tak namawiacie do skladania nieprawdziwych oswiadczen o dochodach, a
    > skutki tego moga byc takie...

    A kto namawia? Ja tylko kilkukrotnie stwierdziłem, że jak się to zrobi
    mądrze, niczym to nie grozi. Morał z tego widzę taki: jeśli ktoś jest
    głupkiem nie powinien się za to brać.

    Wszystkie przykłady oprócz 55-letniej Jolanty B. dotyczą sfałszowania
    zaświadczeń a nie oświadczeń. 55-letnia Jolanta B. (o ile w ogóle nie jest
    to wymysł dziennikarza) zapewne oświadczyła, że zarabia więcej na umowę o
    pracę. Zatem wracamy to pierwszego zdania mojej odpowiedzi.

    marekz

  • 7. Data: 2009-02-14 13:29:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > W skali Polski takich zatrzymań jest dziennie kilkadziesiąt. Te cztery
    > akurat trafiły do prasy.

    Dlatego warto ludziom pokazywac, ze skladanie nieprawdziwych nie zawsze
    uchodzi na sucho. Banki sprawdzaja swoich klientow, a czym mniejsza bedzie
    akcja kredytowa tym dokladniej beda to robic...

    MK

  • 8. Data: 2009-02-14 13:36:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

    > A kto namawia? Ja tylko kilkukrotnie stwierdziłem, że jak się to zrobi
    > mądrze, niczym to nie grozi. Morał z tego widzę taki: jeśli ktoś jest
    > głupkiem nie powinien się za to brać.

    Udzerz w stol... Piszac to nie mialem na mysli zadnej konkretnej osoby.
    Chodzilo mi a rady typu, idz do banku X, bo tam daja na oswiadczenie, albo
    wez karte pod lokate a po 3 m-cach sobie przenies... Zawsze gdzies na
    wniosku trzeba wpisac otrzymywane dochody.

> [...]
    > to wymysł dziennikarza) zapewne oświadczyła, że zarabia więcej na umowę o
    > pracę. Zatem wracamy to pierwszego zdania mojej odpowiedzi.

    Nie wiem na ile prawdziwy jest przekaz PAPu, ale nie mam powodow zeby nie
    wierzyc...

    MK

  • 9. Data: 2009-02-14 14:32:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > albo wez karte pod lokate a po 3 m-cach sobie przenies... Zawsze gdzies
    > na wniosku trzeba wpisac otrzymywane dochody.

    Ciekawe. W Millenium nigdzie nie podawałem nawet miejsca zatrudniania, a
    dostałem kilkanaście tyś PLN na KK. W Multibanku również nie składałem
    żadnego oświadczenia/zaświadczenia. W Citi ? Tak samo (jak raz złożyłem
    zaświadczenie to nic to nie dało).

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-02-14 14:37:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gn6km5$p23$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dostałem kilkanaście tyś PLN na KK. W Multibanku również nie składałem
    > żadnego oświadczenia/zaświadczenia. W Citi ? Tak samo (jak raz złożyłem

    Ciekawe, bo we wszystkich tych bankach skladalem wnioski i zawsze byly do
    wypelnienia pola dotyczace zrodel dochodu. Fakt, ze czasami wniosek wypelnia
    doradca, ale i tak trzeba mu podac dane...

    MK