  • 1. Data: 2008-05-14 08:01:48
    Temat: Kredyt w walucie - jak liczenie prowizji ?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Próby przekręcenia klientów przez banki nie mają zdaje się końca.

    Oto klient bierze przykładowo 200 tys zł kredytu, prowizja wg tabeli opłat całkiem
    słona 2,5% czyli teroretycznie 5 tys.
    zł, tymczasem bank przelicza złotówki wg kursu sprzedaży na walutę, wylicza 2,5% od
    waluty i następnie znów przelicza na
    złotówki wg kursu kupna, więc prowizja robi się około 5,2 tys. zł z groszami.....
    JaC

  • 2. Data: 2008-05-14 09:38:32
    Temat: Re: Kredyt w walucie - jak liczenie prowizji ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" g0e68i$n7d$...@n...wp.pl

> [...]
    > wylicza 2,5% od waluty i następnie znów przelicza na złotówki
    > wg kursu kupna, więc prowizja robi się około 5,2 tys. zł z groszami.....

    Masz mnie w KF, ;) ale jednak zapytam -- jaki bank masz na swej myśli?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2008-05-14 10:05:38
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    666 pisze:
> [...]
    waluty i następnie znów przelicza na
    > złotówki wg kursu kupna, więc prowizja robi się około 5,2 tys. zł z groszami.....
    teoretycznie - kwotę kredytu w pln bank przelicza na walutę obcą * 2,5%
    * kurs sprzedaży waluty. Wyjdzie pewnie na poziomie około 2700 zł...

  • 4. Data: 2008-05-14 10:50:04
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    666 pisze:
> [...]
    waluty i następnie znów przelicza na
    > złotówki wg kursu kupna, więc prowizja robi się około 5,2 tys. zł z groszami.....

    To nie próba przekręcenia tylko spread.
    Mało ludzi zdaje sobie sprawę, że to istotna część kosztów
    kredytu. Niestety naturę ma taką, że łatwo o niej
    nie mówić.

    Bierz kredyt w PLN - unikniesz kosztu. (ew. szukaj
    banku, który umożliwi wpłacenie prowizji w walucie obcej)

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo