  • 1. Data: 2002-12-04 21:52:06
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - gdzie?
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    Szanowni grupowicze,
    aktualnie jestem na etapie zakupu mieszkania i rozglądam się śledząc oferty
    różnych banków. Kwota ok. 100 tys PLN + wkład własny. Z mojej orientacji
    wynika, że najciekawsze kredyty pod względem kosztów mają: BPH i Kredyt
    Bank, jednakże zauważyłem, że część grupowiczów bazuje na kredytach w PKO
    BP.
    Czy ktoś może mi wyjaśnić z czego to wynika...?
    Proszę także o sugestie, w którym banku aktualnie warto rozmawiać o
    kredycie, może ktoś poleci mi osobę kompetentną, gdyż dotąd chyba nie miałem
    szczęścia. Wygląda to tak jakby banki nie były zainteresowane udzieleniem mi
    kredytu chociaż zdolność kredytową mam całkiem niezłą.

    Z góry dziękuję za komentarze. Będę wdzięczny za przesłanie także na priv.

    Pozdr.

    Grzegorz Szydełko

  • 2. Data: 2002-12-04 22:27:57
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - gdzie?
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > BP.
    > Czy ktoś może mi wyjaśnić z czego to wynika...?

    Jako człowiek, który brał taki kredyt w PKO BP, mogę powiedzieć tylko
    że gdy kredyt brałem PKO BP wyglądało najlepiej a było też jakoś mniej
    formalne niż inne banki. Ale było to parę lat temu. A mówiąc
    o kosztach trzeba uważać na 'dodatki' (koszty ubezpieczenia, prowizje
    różnej maści, ... - zrobiłem kiedyś o tym artykuł na
    http://www.kupmieszkanie.w.pl, w znacznej części pozostaje aktualny).

> [...]
    > nie miałem szczęścia. Wygląda to tak jakby banki nie były
    > zainteresowane udzieleniem mi kredytu chociaż zdolność kredytową mam

    Z moich doświadczeń: KONIECZNIE trzeba iść do jakiegoś dużego oddziału
    (najlepiej mającego wydzielony zespół do spraw kredytów
    mieszkaniowych). Próba załatwiania kredytu w oddziale 'koło domu' to
    katastrofalna mordęga...

    W moim wypadku dość dobrze mi się współpracowało z oddziałem PKO BP w
    Warszawie na Grójeckiej (parę metrów od placu Zawiszy).

    --
    ( Marcin Kasperski | A complex system designed from scratch never works )
    ( http://www.mk.w.pl | and cannot be patched to make it work. (Booch) )

  • 3. Data: 2002-12-05 10:21:44
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > wynika, że najciekawsze kredyty pod względem kosztów mają: BPH i Kredyt
    > Bank, jednakże zauważyłem, że część grupowiczów bazuje na kredytach w PKO

    sprobuj znalezc najlepszy w wyszukiwarce kredytow na bankier.pl :
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/wyszukiwa
    rki/mieszkaniowe.html

  • 4. Data: 2002-12-05 13:03:22
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > kredytu chociaż zdolność kredytową mam całkiem niezłą.
    >
    > Z góry dziękuję za komentarze. Będę wdzięczny za przesłanie także na priv.

    Kilka szczegółów o kredycie PLN w Kredyt Banku (aktualnie biorę)
    Oprocentowanie: WIBOR3M+1% = 7,65%;
    Prowizja: 0,9%;
    Do czasu ustanowienia hipoteki trzeba płacic dodatkowo: 0,07% miesięcznie kwoty
    kredytu (ubezpieczenie) - załatwia to bank.
    Możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości - bez opłat;
    Czas załatwiania: około 2 tygodnie
    Zdolność kredytowa może być liczona łącznie od kilku osób; oznacza to, że
    jeżeli Twoje dochody są bardzo małe lub nawet zerowe (jesteś studentem) możesz
    wziąść kredyt razem z rodzicami; właścicielem nieszkania jesteś Ty.
    Częsć kredytu może być przeznaczona na wyposażenie mieszkania
    Wkład własny 20%
    Maksymalny okres 25 lat.
    Pozdrowienia Tensor1.

    PS. Co to kredytów w PKOBP; ludzie biorą "siłą rozpędu" - inni wzieli to ja też.
    Uważaj także na informacje róznych portali internetowych - są nieaktualne lub
    stronnicze.

  • 5. Data: 2002-12-06 10:19:56
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 4 Dec 2002 22:52:06 +0100, "Grzech" <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >BP.
    >Czy ktoś może mi wyjaśnić z czego to wynika...?

    Kredyt w BKO BP moze byc atrakcyjny pod wzgledem wymagan: dosc malo formalnosci,
    niewiele potrzebnych kwitkow, zarobki licza z 3 ostatnich miesiecy a nie z 6
    (moze sie przydac), bez problemu daja wiecej niz 80% (z ubezpieczeniem), nie
    zwracaja uwage na historie zatrudnienia (to czasami decydujace!).

    Na pewno nie jest atrakcyjny pod wzgledem oprocentowania.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------