  • 11. Data: 2003-02-18 10:10:08
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "KULKA" <k...@N...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b2rmp3$e79$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Czy przerabiałaś to w takiej kolejności właśnie.

    Tak, dokładnie w tej kolejności i jest to normalna praktyka.
    Najpierw daliśmy zadatek, a reszta po podpisaniu aktu notarialnego.
    Oczywiście w akcie jest zapisane, że do dnia tego i tego, ma na konkretne
    konto wpłynąć konkretna kwota pieniążków. I to jest zabezpeczenie
    sprzedającego.
    Datę oczywiście ustaliliśmy razem ze sprzedającym. I gdybyśmy się jej nie
    trzymali - mielibyśmy kłopoty:)
    Podobnie jak sprzedajacy mialby kłopoty, gdyby nie wyniósł się z
    mieszkania do dnia, który został zapisany w akcie jako dzień przekazania
    lokalu.

    > Od strony sprzedającego w życiu nie podpisałbym aktu notarialnego bez
    > zobaczenia pieniędzy.

    To chyba cieżko byłoby Ci znaleźć chętnego na Twoje mieszkanie:)
    Po za tym, przed aktem pokazujemy sprzedającemu zaświadczenie z banku o
    przyznanym kredycie mieszkaniowym na wymaganą kwotę.

    Pozdrowienia
    --

    k...@N...net /UIN# 25806068 gg# 66466/
    Jeżeli chcesz do mnie napisać, wstaw szkola zamiast NOSPAM.

  • 12. Data: 2003-02-18 10:16:05
    Od: "kulka" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozna podpisac umowe przedwstepna bez dawania jakichkolwiek zaliczek
    lub
    > zadatkow?

    Jeżeli znajdziesz takiego sprzedającego - to pewnie można:))
    Natomiast ja osobiście nie spotkałam się z takim przypadkiem - gdyż to
    byłoby czyste frajerstwo ze strony sprzedajacego.

    Każda strona chce się zabazpieczyć, a to jest właśnie zabezpieczenie
    sprzedajacego, ze go nie wysterujesz. Mozesz ewentualnie negocjować
    wysokość zadatku.

    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2003-02-18 10:42:32
    Od: "kulka" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jesli decyzja jest negatywna? Zadatek przepada?!?!?!?

    Oczywiście.
    Bo to nie jest zabawa na niskie kwoty tylko poważna inwestycja:)
    I albo najpierw sprawdzisz czy Cie na nią stać i dopiero wtedy zobowiążesz
    się kupić mieszkanie (bo takie jest przesłanie umowy przewstępnej), albo
    zobowiążesz się najpierw i potem dowiesz sie że Cie na nie nie stać.
    I jeżeli będzie miało miejsce to drugie - to musisz zerwać Twoje
    zobowiązanie do zakupu mieszkania. A wtedy, jak zadatek przepada.

    Muszą być chronione interesy ou stron. Nie tylko kupującego, ale i
    sprzedajacego.

    > Kurcze za duzo w tym ryzyka!

    Więc najpierw idź do banku, dostarcz im rzetelnych i prawdziwych
    informacji na temat Twojej sytuacji materialnej - a ryzyka praktycznie nie
    będzie:)

    Pozdrowienia

  • 14. Data: 2003-02-18 10:57:27
    Od: "kulka" <k...@N...pl>

    > sek w tym ze jedna agencja proponowala mi podpisanie takiej umowy ale na
    takic
    > warunkach ze moj zadatek przepada .... niezle wykoncepowali!
    > Jest to warszawska agencja ...

    Nie oni wykoncepowali i nie ma tu nic do rzeczy jaka to agencja:)
    Takie są po prostu zasady:
    Jeżeli obie strony zobowiązały się do kupna/sprzedaży i nawali
    sprzedający - to zwraca podwójny zadatek. Nawali kupujący - zadatek
    przepada.

    Bo - jeszcze raz powtórzę - mają być chronione interes OBU stron:)

    Pozdrowienia

  • 15. Data: 2003-02-18 13:32:24
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > Więc najpierw idź do banku, dostarcz im rzetelnych i prawdziwych
    > informacji na temat Twojej sytuacji materialnej - a ryzyka praktycznie nie
    > będzie:)

    ok w jaki sposob bank ustala czy jestem wyplacalna i na ile moge sobie
    pozwolic ?

    i ile trwa decyzja banku ?

  • 16. Data: 2003-02-18 14:15:41
    Od: "kulka" <k...@N...pl>

    > ok w jaki sposob bank ustala czy jestem wyplacalna i na ile moge sobie
    > pozwolic ?

    Przede wszystkim mówisz jaką chciałabyś kwotę.
    Mówisz ile zarabiasz, czy masz przyznane debety, czy masz karty kredytowe,
    czy jakieś kredyty, samochód, osoby na utrzymaniu, rodzaj umowy o pracę
    i.t.d. - bank zapyta Cię o wszystko co mu będzie potrzebne do oceny
    zdolności.
    I ważne, zeby nie zataić niczego - bo działa sie tylko na swoją
    niekorzyść.
    Potem te wszytskie informacje będziesz musiała i tak potwierdzić
    odpowiednimi dokumentami, a bank Cię dodatkowo sprawdzi w BIK.

    > i ile trwa decyzja banku ?

    Nam powiedziano, że do 14 dni. A w rzeczywistości trwało 3 dni.
    Bank BPH PBK.

    Pozdrowienia