  • 1. Data: 2005-01-08 21:16:33
    Temat: Kredyt hipoteczny w CHF - gdzie najtaniej?
    Od: "Guest" <m...@p...onet.pl>

    - bez wkladu wlasnego (100% kredytowania przez bank),
    - 30 lat, spora kwota (na dom w W-wie)
    - najlepiej bez oplat za wczesniejsza splate, przewalutowanie itp
    ... czy wciaz warto brac kredyt w CHF? ...

    Pozdrawiam
    Artur
    PS: Odpowiadajac na priv'a usun X z mojego adresu

  • 2. Data: 2005-01-09 08:21:14
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w CHF - gdzie najtaniej?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Guest" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Artur
    > PS: Odpowiadajac na priv'a usun X z mojego adresu

    Sugeruje bys poszukal takiego banku, w ktorym mozesz splacac raty albo
    osobiscie wplacajac CHF, albo bank pobierze ci z konta
    PLN i wedlug swojej tabeli przeliczy na CHF. Ale wazne, bys mogl od czasu do
    czasu sam mogl placic bezposredni przez cHF. To bardzo istotne przy
    ewentualnym przewalutowywaniu kredytu w przyszlosci lub przy zmianie banku
    (wykup kredytu) lub przy wczesniejszej splacie.

    Tutaj mozna zaoszczedzic kilka tysiecy zlotych przy kredycie o wartosci 30
    tys CHF. Reszta nie jest az tak istotna. Sam sie przekonalem o tym niedawno.

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2005-01-10 12:22:37
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tutaj mozna zaoszczedzic kilka tysiecy zlotych przy kredycie o wartosci 30
    > tys CHF. Reszta nie jest az tak istotna. Sam sie przekonalem o tym

    po co kredyt długoterminowyspłacać wcześniej?
    bardziej chyba opłaci się włożyć pieniążki na lokatę i mieć dodatkowy zysk

    np. jeśli kredyt w CHF jest oprocentowany 2,95, a lokata w PLN 6,4 to widać
    różnicę - do tego w przypadku lokaty mamy kapitalizację odsetek

    oczywiście w każdym przypadku warto rozważyć ryzyko walutowe

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2005-01-10 12:49:30
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > po co kredyt długoterminowyspłacać wcześniej?
    > bardziej chyba opłaci się włożyć pieniążki na lokatę i mieć dodatkowy zysk

    Na przyklad, by w to miejsce wziac nowy kredyt w innym banku po lepszej
    ofercie :)

    Malin

  • 5. Data: 2005-01-10 13:21:51
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    Jacek Maliszewski EFIX Polska wrote:

    > Na przyklad, by w to miejsce wziac nowy kredyt w innym banku po
    > lepszej ofercie :)

    A odsetki od tego kolejnego kredytu mozna odliczyc?
    Cos mi sie o uszy obilo, ze juz nie.

  • 6. Data: 2005-01-10 14:09:41
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    Piotr Sieniawski wrote:

    > A odsetki od tego kolejnego kredytu mozna odliczyc?
    > Cos mi sie o uszy obilo, ze juz nie.

    Nie mozna.
    W czasach jak Jacek bral kredyt byla jeszcze ulga budowlana...
    Ale teraz trzeba brac to pod uwage.

    kursor

  • 7. Data: 2005-01-10 14:46:40
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Uzytkownik "Piotr Sieniawski" <f...@f...com> napisal w wiadomosci

    > A odsetki od tego kolejnego kredytu mozna odliczyc?
    > Cos mi sie o uszy obilo, ze juz nie.

    chodzi o ulge mieszakniowa? Tego nie wiem :(