  • 1. Data: 2006-04-14 07:12:54
    Temat: Kredyt hipoteczny PLN vs CHF
    Od: "dran" <j...@e...ii.uj.edu.pl.tousun>

    Czy oplaca sie nadal zaciagac kredyt hipoteczny w CHF ?

    Kredyt CHF
    Zalety
    - oprocentowanie okolo 2% (libor plus marza banku)
    wiec nizsza rata

    Wady
    - wrazliwy na zmiany kursu zlotowki
    - splata raty polega na kupieniu CHF zwykle po cenie niekorzystnej

    Kredyt PLN
    Wady
    - oprocentowanie okolo 5% (wibor 4 + marza okolo 1%) wiec wyzsza rata
    Zalety
    - nie interesuje mnie czy zlotowka jest mocna czy slaba

    Co polecacie?
    Kredyt Bank proponuje w zlotowkach z marza 0.9% tu sie zastanawiam bo co jak
    na skutek dzialan Opalonego Endriu zlotowka oslabnie ?

    JD

  • 2. Data: 2006-04-14 07:27:15
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny PLN vs CHF
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > jak
    > na skutek dzialan Opalonego Endriu zlotowka oslabnie ?

    Wady i zalety sam wymieniles.
    Ja dodam od siebie, ze stopy procentowe w CHF rosną i niewykluczone, ze w
    ciagu roku dwóch zblizą sie do 2-2.5% zamiast 1.4-1.6 teraz.
    Oprocentowanie bedzie wyzsze. Pytanie czy tendencja obnizania stop
    procentowych w PLN sie utrzyma, czy na skutek dzialan Szambo-obrony ruszy
    inflacja albo zlotówka straci tak bardzo ze bank centralny podniesie stopy
    procentowe w celu obrony wartosci waluty.

    Jesli kredyt ma trwac 10-15 lat, to ja bym bral w PLN bez zastanowienia.
    Jesli na dluzej, to mozna rozwazac CHF.

    Wez pod uwage, ze splata pierwszych 10-20 rat w zaleznosci od spreadu w
    danym banku pokryje przede wszystkim roznice kursowe wynikajace ze spreadu.

    Jesli zamierzasz nadplacac kredyt i splacic go szybicej niz wynka to z
    harmonogramu, to im szybciej to chcesz zrobic, tym bardziej PLN jest
    oplacalny.

  • 3. Data: 2006-04-14 11:01:01
    Od: "Gabriel" <g...@w...pl>

    Czy jesli wezme kredyt w CHF to moge raty splacac dajac chf w gotowce, czy
    musze koniecznie złotówkami splacac chf przeliczone?

  • 4. Data: 2006-04-14 11:45:36
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Gabriel" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jesli wezme kredyt w CHF to moge raty splacac dajac chf w gotowce, czy
    > musze koniecznie złotówkami splacac chf przeliczone?

    Możesz spłacać CHF. Ale zazwyczaj wygląda to tak,
    że przeliczają to na PLN, a potem z powrotem na CHF.
    Już chyba lepiej iść do kantoru.
    Są podobno banki gdzie można spłacać wprost w CHF.
    Z tego co słyszałem to zależy od tego czy to jest kredyt
    w CHF czy kredyt denominowany w CHF. Ale nie mnie pytaj
    o szczegóły...

    Miroo

  • 5. Data: 2006-04-14 12:21:35
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Czy jesli wezme kredyt w CHF to moge raty splacac dajac chf w gotowce, czy
    > musze koniecznie złotówkami splacac chf przeliczone?

    Reguluje to umowa kredytowa.
    Zazwyczaj splata jest dokonywanana w postaci przeliczenia wg aktualnego
    kursu z CHF na PLN i pobrania PLN.

    Jesli masz mozliwosci splacania w CHF, to mozna cos takiego zaporoponowac
    przy umowie.
    Rzecz jest do dogadania. Oczywiscie pewne banki Ci z gory powiedzą, ze nie;
    w innych nie bedzie problemu

  • 6. Data: 2006-04-14 18:02:17
    Od: fakir <a...@t...onet.pl>

    > - nie interesuje mnie czy zlotowka jest mocna czy slaba
    a powinno - mocne osłabienie złotówki to wzrost inflacji przy gospodarce
    powiązanej z rynkami międzynarodowymi i co za tym idzie wzrost
    oprocentowania kredytu...
    Fakir

  • 7. Data: 2006-04-16 15:30:33
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

    > Jesli masz mozliwosci splacania w CHF, to mozna cos takiego zaporoponowac
    > przy umowie.
    > Rzecz jest do dogadania. Oczywiscie pewne banki Ci z gory powiedzą, ze
    > nie; w innych nie bedzie problemu

    O!! I tutaj jestem zainteresowany, abys wymienil takie banki, ktore wyplaca
    mi kredyt w walucie (a ja sam sobie gdzies to zamienie na PLN) oraz beda
    przyjmowac raty tez w CHF.

    Dobrze by bylo, gdyby chociaz wyplata kredytu byla w CHF, a splata moze byc
    juz w PLN po tabeli banku - niech strace ;-)

    Sa takie banki?

    Jacek Maliszewski

  • 8. Data: 2006-04-16 17:01:08
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > byc
    > juz w PLN po tabeli banku - niech strace ;-)

    Wyplacic to raczej zaden nie wyplaci w walucie obcej.

    Jesli chodzi o splate w walucie to przyklady moge podac z DB i PeKaO SA, z
    tymze kredytobiorcy mieli dochody w euro, takie kredyty pobrali i splacali w
    euro.

  • 9. Data: 2006-04-16 17:12:23
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > tymze kredytobiorcy mieli dochody w euro, takie kredyty pobrali i splacali

    Czyli lipa .... bo bardziej interesuje mnie sytuacja odwrotna - czyli
    wyplata w walucie obcej, a splata w PLN

    Malin