  • 1. Data: 2006-04-13 19:11:58
    Temat: MC vs VC, mity i fakty?
    Od: "bzdreg" <zmylka@bzdreg_malpa_op_kropka_pl.null.com>

    Witam.
    Czy prawdą jest, że transakcje w EUR korzystniej są rozliczane w MC niż w
    Visa?
    Jaki bank daje wiarygodnym klientom dobrą i tanią KK w systemie MC (z grace
    period i bez opłaty w 1 roku)?
    Czy już wszystkie karty mają w regulaminie, że "transakcje z użyciem PIN
    uważa się za dokonane przez użytkownika"?

    Thanks from the mountain.
    :)

    Dziekuje. Pozdrawiam. BZ.

  • 2. Data: 2006-04-13 21:08:23
    Temat: Re: MC vs VC, mity i fakty?
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Czy prawdą jest, że transakcje w EUR korzystniej są rozliczane w MC niż w
    > Visa?

    nieprawda

    > Jaki bank daje wiarygodnym klientom dobrą i tanią KK w systemie MC (z
    grace
    > period i bez opłaty w 1 roku)?

    Osobiście polecam Citi

    Tomek

  • 3. Data: 2006-04-13 21:54:57
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Apr 2006 21:11:58 +0200, bzdreg napisal/a:

    > Czy prawdą jest, że transakcje w EUR korzystniej są rozliczane w MC
    > niż w Visa?
    To zazwyczaj nie ma znaczenia, jesli waluta rozliczeniowa karty jest
    właśnie EURO to przewalutowanie będzie po kursie banku (a nie
    organizacji płatniczej). (Pomijam nową? kwestię pobierania opłat za
    samą transakcję "zagraniczną" - MC 0,16% ? Czy ktoś płacił po 1 IV i
    naliczyli mu taka opłatę? a może to tylko w Citi? )

    > Czy już wszystkie karty mają w regulaminie, że "transakcje z użyciem
    > PIN uważa się za dokonane przez użytkownika"?
    IMHO teraz zmiany sa w drugą stronę.
    Na przykład kiedys w regulaminie BZWBK faktycznie tak było:
    VII. §28 : BZ WBK przejmuje odpowiedzialność (...) z wyjątkiem a)
    transakcji dokonanych przez Użytkownika b) transakcji zrealizowanych z
    wykorzystaniem numeru PIN.

    Teraz już nie ma takiego zapisu w Regulaminie.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2006-04-15 16:04:13
    Od: "Tomasz H." <p...@i...pl>

    Tomek napisał(a):

    > nieprawda

    Czy to znaczy, że coś się ostatnio zmieniło w sprawie przeliczania
    waluty w systemach Visa i MasterCard?

    W internecie znalazłem kilka publikacji jak np.:
    http://serwisy.gazeta.pl/turystyka/1,50562,1553946.h
    tml (niestety
    publikacja z 2003) które mówią wyraźnie, że przeliczenie waluty jest wg.
    schematu:

    Visa: waluta wypłacana > USD > waluta w której mamy konto

    MasterCard (Maestro): waluta wypłacana > EUR > waluta w której mamy konto

    Nic nowego na ten temat niestety nie znalazłem.

    Tomasz H.
    p...@i...pl

  • 5. Data: 2006-04-15 16:29:11
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz H." <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to znaczy, że coś się ostatnio zmieniło w sprawie przeliczania
    > waluty w systemach Visa i MasterCard?

    tak

    > W internecie znalazłem kilka publikacji jak np.:
    > http://serwisy.gazeta.pl/turystyka/1,50562,1553946.h
    tml (niestety
    > publikacja z 2003)

    czyli masz tam dane sprzed 3 lat, ktore rowniez wtedy nie byly za bardzo
    prawdziwe...;-)
    a od tego czasu wiele sie zmienilo

    Generalnie walute przeliczeniowa ustala bank i dlatego dla wiekszosci kart
    jest to EUR
    Obojetnie czy MC czy Visa

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2006-04-15 18:36:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...com> writes:

    > czyli masz tam dane sprzed 3 lat, ktore rowniez wtedy nie byly za bardzo
    > prawdziwe...;-)

    Tradycyjnie bylo tak:
    - obciazenia byly w walucie oryginalnej oraz w przeliczeniu na dolary
    (odpowiednio euro)
    - bank mogl obciazyc w dowolnej z tych walut, czyli jesli np. "prowadzil"
    wiele walut to mogl sam przeliczac takie transakcje, z pominieciem
    waluty rozliczeniowej.

    > Generalnie walute przeliczeniowa ustala bank i dlatego dla wiekszosci kart
    > jest to EUR
    > Obojetnie czy MC czy Visa

    Nalezaloby dokladnie sprawdzic w kazdym przypadku (zwlaszcza VISA)
    - moze byc tak (i IMHO jest to korzystniejszy dla klienta uklad),
    ze waluta rozliczeniowa jest wciaz dolar, ale w przypadku transakcji
    w euro jest tylko pojedyncze przeliczenie przez bank.

    Inny korzystny uklad, podobno stosowany przez Millennium, to uzywanie
    zlotowki jako waluty rozliczeniowej. Wtedy zawsze jest tylko jedno
    przeliczenie (chyba ze transakcja jest zlotowkowa, to nie ma w ogole)
    po kursie VISA (obecnie chyba "srednim", bez widelek, za to z 1% oplata
    transgraniczna + ew. marza banku)

    Z tym ze szczegoly sie tu zmienialy ze wzgledu na UE (oplaty
    transgraniczne przy transakcjach i rozliczeniach w euro)
    i nalezaloby dokladnie sprawdzic jak jest obecnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2006-04-17 14:54:14
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > przeliczenie (chyba ze transakcja jest zlotowkowa, to nie ma w ogole)
    > po kursie VISA (obecnie chyba "srednim", bez widelek, za to z 1% oplata

    tak millennium stosuje ten piekny system rozliczeniowy ale dotyczy sie to tylko
    kart american express!!!!! niestety karty visa rozliczane sa standardowo, czyli
    przez usd z jednym wyjatkiem: kraje gdzie panuje EUR rozliczane sa bezposrednio
    z euro na zlotowki (nie przez USD)
    pozdr
    thegreg